Citat:
Ursprungligen postat av sunofsunshine
Ofrivilligt? Nä..jag tränar verkligen på att ha dem..
Vad är EMF??
Vad är EMF??
Elektromagnetisk strålning av olika form och frekvens. Mobil/wifi/3g/4g/trådlösa telefoner/trådlösa ljudsystem etc råkar ha samma frekvens som behövs för att koka vatten vilket ställer till lite jävelskap i cellerna då 70% av dem består av vatten. En naturlig effekt av detta är att känsliga personer ständigt går runt och känner "kryp" i kroppen. Molekylerna dallrar, men det är inte man själv som bestämmer amplituden, och det är inte nice.
Jag själv kan dock inte se något annat problem med den strålningen än att den gör det svårare för mig att koncentrera mig, men eftersom hjärnan har plats för 80% mer medveten aktivitet än man kör idag så borde det inte vara några problem alls med att höja sin koncentration över sån skit.
Redan nu vet vi hur man interfererar med elektronik med hjälp av känslor, då emf och känslor är elektromagnetiska spektrum som ligger väldigt nära varandra.
http://noosphere.princeton.edu/
Med lite tur kan man lära sig att "tänka väck" de mobilmaster som stör en. Telekinetisk terrorism/självförsvar, beroende på vilken sida man står. Personligen tycker jag elektromagnetisk tortyr i form av mobilmaster som strålar åt alla håll borde förbjudas, alt att staten bjuder på avskärmning för de som vill ha det.

Det vore nice att ha en lista som definierar alla frekvenser i universum från mnHz till PHz
då skulle jag enklare kunna förklara var och när och hur saker sker i det universum Jag ser..

Men kör vidare. Jag tror att det även i ditt fall faktiskt bara handlar om att ha koncentration och tålamod, samt att känna in vilken dynamik en astralresa har. Tankar är oftast knutna till ens egna kropp så när man tänker, så har man sin fokus i huvudet. Vid en astralresa skall fokusen vara utanför huvudet, varpå tankar som eterisk substans egentligen är ens värsta fiende. I ditt fall blir uppmaningen: "Sluta tänk" och bara gör. Analysera kan man göra efteråt.
Jag är medveten om att uppmaningen för en person som dig känns rätt "out there" för att du i princip ÄR tankar, men tittar man på det ur ett praktiskt perspektiv så finns inga förhinder för dig att göra resa idag och analysera den imorrn istället. Så länge du grundfäster den rutinen i hjärnan så behöver det tvivlet inte störa dig i framtiden även om det kanske finns kvar. Man behöver inte sluta tänka, men man alltid tänka senare. Upplev nu, tänk sedan.

seiMo, detta gäller faktiskt även dig fast på ett annat sätt. Ditt problem är att du somnar, dvs att när du befinner dig i delta-läge så har du inte disciplin nog (ännu) att stoppa drömmarna som oftast brukar välla fram när man stoppat sina egna tankar. Mina drömmar startar alltid strax innan jag somnar.
Vill man projicera därifrån så handlar det om att hålla intentionen om vad man vill kvar i huvudet, samtidigt som man varje gång drömmarna smyger sig på, lägger ett kort "nej" och återgår till det vakande tillstånd man var i. Man väcker sig litegrann men inte för mycket. Det är lite svårt i början kanske men tro mig, inom kort kommer du ha full kontroll på dina nära-sömnen-upplevelser och du kommer INTE bli besviken på den potential som finns där.