2011-01-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringon
imorse vaknade jag av att min sambo gick upp tidigt. Kände mig pigg men matt på samma gång så jag tänkte att jag testar lite och ser vad som händer.
La mig med en kudde på huvet under täcket med händerna på bröstet. Förökte slappna av i hela kroppen. Såg igår en guide som ngn vänlig har skrivit i denna tråden men kom tyvärr inte ihåg så mycket av den. Körde de saker jag kom ihåg. Det hände inte så mycket till en början men efter en stund sjönk jag liksom inåt. Känndes lite som att jag föll baklänges och hela kroppen började rysa. Inte bara rysa till utan det höll i sig säkert en halv minut. Då tappade jag koncentrationen och kom tillbaks "till kroppen" om man säger så. Märkte att min hand hade domnat bort så jag bytte ställning och la händerna på magen. Efter bara en liten stund var jag tillbaks till rysningarna och försökte mig se ett rep hängandes ovanför ansiktet som jag skulle ta tag i och klättra upp för.
Det är där någonstans jag misslyckas. Vet inte hur jag ska ta mig vidare. Kroppen är helt avslappnad men sen kommer jag inte längre. Vid ett tillfälle koncentrerade jag mig så hårt att det kändes som att kroppen skulle resa sig utan att jag faktiskt fysiskt reste mig. Får öva mer helt enkelt. Det var skönt men efter 15 min av detta så tröttnade jag rent fysiskt och vände på mig och somnade på stört

Blir typ rädd en perfekt och exakt beskrivning på mitt försök!=)
Citera
2011-01-30, 17:15
Medlem
Jag har tittat i denna tråden länge, har ett stort intresse för detta, och jag skulle jättegärna vilja berätta vad jag gjort, och se om jag gör något fel nånstans?

Jag lägger mig ned i sängen på rygg, andas tungt och djupt och tänker mig att jag klättrar ner för en stege på varenda andetag jag drar in. Efter ett tag börjar jag känna hur jag domnar bort lite, börjar vibrera, hör lite susande ljud och grejer, kalla vinddrag mot ansiktet. Då fortsätter jag andas som jag gjorde innan, men istället koncentrera mig på andetagen som "In...ut.." och så vidare. Sen tänker jag mig det där repet många har pratat om, försöker "dra" mig uppåt med all min kraft, som om jag var där själv och gjorde det. Känner ofta hur jag "faller" ibland och sen kommer "tillbaka", när jag koncentrerat mig som starkast när jag använt mig av repet, så tycktes jag helt plötsligt se himmel, träd och månen.

Jag tänkte såklart att detta måste vara något, med tanke på att jag såg något helt klart, hela kroppen pirrade och vibrerade, och jag blev såklart exalterad, pulsen ökade som fan och "himmlen" försvann. Är detta något jag kan fortsätta arbeta på? För om jag bara ligger och sätter mig i trans ligger jag mer eller mindre och vibrerar, inget annat speciellt händer. Har också hört att när man är i transläget att man bara kan "lyfta" sin astral-arm ur fysiska kroppen, men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till.

Om någon orkat läsa detta så vore det jättekul om jag fick lite åsikter/teorier/spekulationer/tips you name it. Tack på förhand!
Citera
2011-02-01, 00:31
Medlem
Många skriver att de ligger och koncentrerar sig och visualiserar en och samma sak hela tiden. Exempelvis rep-metoden och andra liknande sätt för att hamna i vibrationsstadiet. När jag själv försöker framkalla det medvetet så har jag märkt att det för mig fungerar bäst att variera mellan olika metoder hela tiden och byta väldigt ofta. Dvs , jag börjar med att dra mig uppför ett rep , någon minut senare går jag vidare till att tänka mig att jag går upp för en spiraltrappa , kort därpå visualiserar jag mig själv på en cykel i snabb fart , sedan går jag kanske tillbaka till repet , och så vidare.

Ögonblicket då jag byter mellan de olika metoderna - det är där jag märker av ett kraftigt hugg och jag hoppar en bit närmare målet , att kunna ta sig ur kroppen. Jag känner hur det blir intensivare för varje byte.

Fungerar säkert olika på olika personer , men bara ett litet random tips sådär.
Citera
2011-02-01, 00:53
Medlem
Jag försöker verkligen släppa alla tankar, bara låta det gå- det är då det har släppt för mig. Fast det har bara lossnat upp till midjan, och så kan jag flaxa runt med armarna. Förra gången när jag flaxade runt med benen så kändes det som om de töjde sig och blev jätte långa- det var onekligen en jätteknepig men rolig känsla.
Jag tror man får känna efter vad som passar en själv bäst, när jag koncentrerat mig för mycket vaknar kroppen tyvärr.
Citera
2011-02-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essiie
Många skriver att de ligger och koncentrerar sig och visualiserar en och samma sak hela tiden. Exempelvis rep-metoden och andra liknande sätt för att hamna i vibrationsstadiet. När jag själv försöker framkalla det medvetet så har jag märkt att det för mig fungerar bäst att variera mellan olika metoder hela tiden och byta väldigt ofta. Dvs , jag börjar med att dra mig uppför ett rep , någon minut senare går jag vidare till att tänka mig att jag går upp för en spiraltrappa , kort därpå visualiserar jag mig själv på en cykel i snabb fart , sedan går jag kanske tillbaka till repet , och så vidare.

Ögonblicket då jag byter mellan de olika metoderna - det är där jag märker av ett kraftigt hugg och jag hoppar en bit närmare målet , att kunna ta sig ur kroppen. Jag känner hur det blir intensivare för varje byte.

Fungerar säkert olika på olika personer , men bara ett litet random tips sådär.
Tack så jättemycket för tipset! Jag ska pröva mig på detta, trodde att när man "böt" metod så blev man distraherad eller liknande! Detta ska prövas inatt!
Citera
2011-02-03, 22:10
Medlem
Kan tillägga, att när jag låg och mediterade idag och var i trans, så fick jag för mig att jag ville klia mig på handen, för hade börjat få en konstig känsla i den. Då helt plötsligt, med stängda ögonlock, så såg jag två vita händer och ena kliade lite lätt på den andra, jag blev exalterad och det försvann, och jag var tillbaka i fullt vaket tillstånd i min säng. Jag undrar, hur ska jag göra för att inte bli exalterad? Jag vet ju vad jag vill göra - Få ut min astrala kropp ur den fysiska -, men ändå så blir jag exalterad så fort något sådant händer.

Jag borde väl ändå vara medveten om att det som händer är fullt normalt och det är precis det jag vill uppleva? Är det någon mer som haft problem med detta (Har läst genom tråden långt innan jag blev medlem, men inte lätt att minnas 111 sidor fullt ut, eller hur många sidor det nu är) som har kommit över problemet? I så fall är jag ytterst tacksam för svar! Tack på förhand!
Citera
2011-02-04, 02:24
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChurchBizarre
Kan tillägga, att när jag låg och mediterade idag och var i trans, så fick jag för mig att jag ville klia mig på handen, för hade börjat få en konstig känsla i den. Då helt plötsligt, med stängda ögonlock, så såg jag två vita händer och ena kliade lite lätt på den andra, jag blev exalterad och det försvann, och jag var tillbaka i fullt vaket tillstånd i min säng. Jag undrar, hur ska jag göra för att inte bli exalterad? Jag vet ju vad jag vill göra - Få ut min astrala kropp ur den fysiska -, men ändå så blir jag exalterad så fort något sådant händer.

Jag borde väl ändå vara medveten om att det som händer är fullt normalt och det är precis det jag vill uppleva? Är det någon mer som haft problem med detta (Har läst genom tråden långt innan jag blev medlem, men inte lätt att minnas 111 sidor fullt ut, eller hur många sidor det nu är) som har kommit över problemet? I så fall är jag ytterst tacksam för svar! Tack på förhand!

Det är guiderna som lägger sig i...Men ni glömmer att ni är lite själviska här...att ni kan åka astralt och surra hit o dit har inte bara med er själva att göra, alla sådana upplevelser är lättare sen de stora portöppningarna den 8/8 2008, den 9/9 2009 0ch 10/10 2010. Bor ni i ett energitätt område är det lättare, också om ni ser till planeterna. Jag reser aldrig själv numera, jag utnyttjar anden till annat, men om Venus är i farten så kan resan sluta snöpligt...beware of the snake/kundabuffer....

Ju kyskare ni är - på alla plan, munkar är andligast, period - ju lättare reser ni. Ju mindre skräp ni äter, likaså. Äter ni RawFood utan kött går ni nästan till väders i alla fall. Om ni nyttjar stenar och avstår från alla jordade sådana, utan koncentrerar er på att sova med riktiga flygstenar så...Selenit, Heliodor, Heliotrop, Ametist och alla dom där är mera kristna stenar och förandligade till 1000 men inte flygstenar direkt. Ni får ta till de nästan ockulta, riktiga astralstenarna. Med vilka de mest 'atlantiska' bergkristallerna förstärker.

Jag tycker att Johannesört och vitlök hjälper mig att INTE flyga. Det finns svarta flygresor men de är kusliga, därför strunta i droger...även om ni nu inte använder Bolmört direkt...Men då alla astralresor, allt surrande ju i sista hand beror på kundalini och chakraöppningar, så har ni ju gjort halva jobbet redan. Be Gud - eller universum, eller guiderna eller mästarna - om hjälp att utveckla er för ljusarbete, ni kan skicka fotoner/ljus/kärlek till jorden, till enskilda personer som lider, till djuren, människorna i stort osv, ni kan skicka, be för dem, ja hjälpa till faktiskt! Några av er verkar vara vilsna indigobarn, gå till youtube och flukta in PixieMagenta eller nån, det här är viktiga saker för jorden. Ursäkta predikandet...
Citera
2011-02-04, 14:15
Medlem
Vi får väl astralresa om vi vill, om än bara för att stilla våran nyfikenhet? Jag har väldigt svårt att ta dig på allvar, kanske just för att du själv inte tar oss "vilsna indigobarn" på allvar.
Citera
2011-02-04, 20:10
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Vi får väl astralresa om vi vill, om än bara för att stilla våran nyfikenhet? Jag har väldigt svårt att ta dig på allvar, kanske just för att du själv inte tar oss "vilsna indigobarn" på allvar.

*Vi får väl resa om vi vill' javisst, och jag får väl föreslå att ni kan avdela lite av era tallkottkörtlar till jorden om jag vill.

Ni ska bo på den också, har ni inte hängt med alls eller tror ni att det kommer att se likadant ut här i Sverige som det alltid har gjort? Jag vet att vi bor i världens mest oinformerade land, men något bör ni väl ha uppsnappat om det som sker omkring oss. Vi har youtube och vi har Internet och även i Sverige så samlas människor med nätet eller utan i just det som jag skriver om, lyckas vi få fler ljuskepp att landa och hindra mullret lite så visst är väl det bra. Men det är ju inget jag hittar på direkt...

De flesta indigobarnen - utanför Sverige, men även här - vill faktiskt göra något för nån annan än dem själva, just därför finns det så många sajter för dem. Man behöver inte sitta och sända ljus 100% av sin tid, men lite kan man väl ge....
Citera
2011-02-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K595
*Vi får väl resa om vi vill' javisst, och jag får väl föreslå att ni kan avdela lite av era tallkottkörtlar till jorden om jag vill.

Ni ska bo på den också, har ni inte hängt med alls eller tror ni att det kommer att se likadant ut här i Sverige som det alltid har gjort? Jag vet att vi bor i världens mest oinformerade land, men något bör ni väl ha uppsnappat om det som sker omkring oss. Vi har youtube och vi har Internet och även i Sverige så samlas människor med nätet eller utan i just det som jag skriver om, lyckas vi få fler ljuskepp att landa och hindra mullret lite så visst är väl det bra. Men det är ju inget jag hittar på direkt...

De flesta indigobarnen - utanför Sverige, men även här - vill faktiskt göra något för nån annan än dem själva, just därför finns det så många sajter för dem. Man behöver inte sitta och sända ljus 100% av sin tid, men lite kan man väl ge....

Utveckla gärna mer, ljusskepp, muller? Menar du inför 2012? Vad kan man som astralresande göra?
Citera
2011-02-06, 22:43
Medlem
Jag blev så glad i morse, och det var lite kul att jag tänkte på den här tråden- att jag ville dela med mig min korta, men roliga upplevelse.
Jag gick nämligen på toa tidigt på morgonen, och när jag gick och lade mig så började gungande komma- då tänkte jag att jag ska försöka astralresa.
Helt plötsligt ser jag hur någon förklarar för mig hur jag ska tänka, denne "person" visar en bok där det tydligt illustrerar hur jag bäst separeras från kroppen. Jag upplevde denna personen som mycket vis och klok, och var absolut inte rädd.
Den förklarade något för mig att "din kropp är en ....(kommer inte ihåg), om du vet om det blir det lättare att separera..." - sorry, kommer inte ihåg allt.
Jag gjorde som den här personen sade, och vips drogs jag sakta ut horisontellt från kroppen. Där svävar jag ovanför mattan i rummet brevid sängen, kanske en meter upp ungefär. Jag kollade på mina händer och de hade en transparent silhuett, som när man kollar genom vatten ungefär, med en vagt vit lysande hinna runtom konturerna. Blev superglad, och kom tillbaka till min kropp.

Samma visa igen, förutom att min sambo vaknar till och går till toaletten. Jag befinner mig återigen över golvet och börjar sväva lite längre upp och in på toaletten och petar på min sambo, som kändes otroligt varm, jag började fnissa av förundran och var tillbaka i kroppen.
Sen lyckades jag komma ut en sista gång, då ville jag ut genom fönstret men när jag stack ut huvudet blev det mest vitt och grått. Sen vaknade jag, och somnade sedan om.
Det var helt fantastiskt, och kändes helt surrealistisk men samtidigt verkligt. Det svåraste var att hålla sig utanför kroppen dock- någon som har tips hur man kan kontrollera, och vem var den här personen som så snällt förklarade att jag nu var redo att astralresa och visade för mig hur jag skulle göra?
Jag upplevde också att jag hade begränsad syn, jag såg en del, men det var lite grumligt- varför? Men jag är glad att jag såg något överhuvudtaget, det har jag aldrig gjort förr
Citera
2011-02-07, 07:53
Medlem
adamthekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Jag blev så glad i morse, och det var lite kul att jag tänkte på den här tråden- att jag ville dela med mig min korta, men roliga upplevelse.
Jag gick nämligen på toa tidigt på morgonen, och när jag gick och lade mig så började gungande komma- då tänkte jag att jag ska försöka astralresa.
Helt plötsligt ser jag hur någon förklarar för mig hur jag ska tänka, denne "person" visar en bok där det tydligt illustrerar hur jag bäst separeras från kroppen. Jag upplevde denna personen som mycket vis och klok, och var absolut inte rädd.
Den förklarade något för mig att "din kropp är en ....(kommer inte ihåg), om du vet om det blir det lättare att separera..." - sorry, kommer inte ihåg allt.
Jag gjorde som den här personen sade, och vips drogs jag sakta ut horisontellt från kroppen. Där svävar jag ovanför mattan i rummet brevid sängen, kanske en meter upp ungefär. Jag kollade på mina händer och de hade en transparent silhuett, som när man kollar genom vatten ungefär, med en vagt vit lysande hinna runtom konturerna. Blev superglad, och kom tillbaka till min kropp.

Samma visa igen, förutom att min sambo vaknar till och går till toaletten. Jag befinner mig återigen över golvet och börjar sväva lite längre upp och in på toaletten och petar på min sambo, som kändes otroligt varm, jag började fnissa av förundran och var tillbaka i kroppen.
Sen lyckades jag komma ut en sista gång, då ville jag ut genom fönstret men när jag stack ut huvudet blev det mest vitt och grått. Sen vaknade jag, och somnade sedan om.
Det var helt fantastiskt, och kändes helt surrealistisk men samtidigt verkligt. Det svåraste var att hålla sig utanför kroppen dock- någon som har tips hur man kan kontrollera, och vem var den här personen som så snällt förklarade att jag nu var redo att astralresa och visade för mig hur jag skulle göra?
Jag upplevde också att jag hade begränsad syn, jag såg en del, men det var lite grumligt- varför? Men jag är glad att jag såg något överhuvudtaget, det har jag aldrig gjort förr

Din kropp är ett instrument?.. Antog direkt att "han" sa det. Har jag rätt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in