2010-10-30, 05:05
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Det börjar gå framåt för mig men behöver fortfarande lite hjälp på vägen.

Just nu kommer jag ganska snabbt in i ett läge där jag känner hur armarna och benen verkligen är avslappnade och nästan "sover". Ungefär samma känsla som när t.ex. en fot "somnar" och det sticks, fast utan stickandet, så känns det.

Det tar runt 5-10min att komma dit, men efter det händer inget för mig förutom att kroppen känns helt avslappnad.

Det jag brukar göra är att tänka på ett ord om och om igen och så försöker jag fokusera på en punkt med ögonen. Ska jag fortsätta med det eller testa med nån annan teknik?

Har hållit på i ungefär 2mån med att "lära mig" detta.

Tack!

Experimentera med lite oregelbundna sovtider om du har möjlighet. En tupplur på dagen eller liknande. Funkade för mig.
Citera
2010-10-30, 05:15
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Experimentera med lite oregelbundna sovtider om du har möjlighet. En tupplur på dagen eller liknande. Funkade för mig.

Ska försöka testa med det, men ska jag fortsätta med att repetera ett ord om och om igen, eller testa nått nytt?
Ibland brukar jag köra lite dra-mig-upp-för-repet metoden och den funkar sådär.
Citera
2010-10-31, 11:30
Medlem
heyp0nks avatar
haha, så har jag æntligen varit ute och flygit!
typiskt nog så skedde det hela utan min vilja eller beredskap.
haft ett par struliga dagar, och gick och la mig utmattad och i pisshumør, helt pløtsligt flyger jag runt i vardagsrummet, hade otroligt svårt att styra och undrade mest hur jag hammnade dær uppe utan någon anstrængning. Så hør jag något mummel, och tænker kanske ær det min man som sover brevid, børjar hysteriskt vicka på stortån och ær tillbaka i sængen, fast fortfarande paralyserad, kan inte tala, och hela tiden børjar kroppen kænnas elektrisk som att den SKA ivæg varesig jag vill eller inte, det hela var ganska stressigt, i slutet var vænster axel och huvudet fast i kroppen fast resten fløg omkring, sen tillslut lyckades jag sommna.
Min man hade iallafall inte sagt något alls fast jag hela tiden hørde detta mummel..

nånstans ær det jævligt hæftigt då jag har ønskat att få det gjort i många år, men skulle ønska att næsta gång sker det nær jag sjælv vill det..
Citera
2010-10-31, 12:27
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyp0nk
haha, så har jag æntligen varit ute och flygit!.

Grattis heyp0nk! När man haft sin första projektion brukar det gå lättare att framkalla dem igen.

Lycka till
Citera
2010-10-31, 12:57
Medlem
heyp0nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Grattis heyp0nk! När man haft sin första projektion brukar det gå lättare att framkalla dem igen.

Lycka till

hehe jo, tack ska du ha! kænns lite som en seger faktiskt :P
en pløtslig, ovæntad sådan, men man ska vara glad før det man får

Næsta gång hoppas jag på att kunna styra det lite bættre o inte bara glida runt i taket længst væggarna haha.
Citera
2010-10-31, 13:22
Medlem
strategasiats avatar
är astralprojektion samma sak som när du är i transitionsstadiet efter du har wildat?
Citera
2010-10-31, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
är astralprojektion samma sak som när du är i transitionsstadiet efter du har wildat?

wildat?
Citera
2010-10-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
wildat?
En teknik för att inducera lucid dreaming. Vad transitionsstadiet är vet jag dock inte.
Citera
2010-10-31, 16:17
Medlem
oobAwakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
En teknik för att inducera lucid dreaming. Vad transitionsstadiet är vet jag dock inte.

Sömnparalysen/vibrationsstadiet kanske?
Citera
2010-10-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oobAwake
Sömnparalysen/vibrationsstadiet kanske?
Perhaps men upplever man verkligen det vid WILD också?
Citat:
Astralprojektion är i varje fall att vara utanför kroppen/"Out of body experience", alltså inte samma sak som lucid dreaming eller något med drömmar öht.
Senast redigerad av stoffeboyi 2010-10-31 kl. 16:29.
Citera
2010-11-01, 09:02
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Perhaps men upplever man verkligen det vid WILD också?

Ja

Citat:
Astralprojektion är i varje fall att vara utanför kroppen/"Out of body experience", alltså inte samma sak som lucid dreaming eller något med drömmar öht.

under sömnparalys upplever jag vibrationer, höga surrljud och en känsla av att jag flyr min egen kropp = out of body experience
Citera
2010-11-03, 18:23
Medlem
pumpanyckels avatar
Citat:
under sömnparalys upplever jag vibrationer, höga surrljud och en känsla av att jag flyr min egen kropp = out of body experience

Det du beskriver är ju vibrationsstadiet och ingen OBE.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in