Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-30, 16:35
  #2989
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Enligt mina erfarenheter så är det mycket bättre att vara helt nykter. Men, man har ju hört om shamaner som har använt diverse växter för att inducera astralresor och liknande.

Ok, får köra nykter Har funkat ganska bra på sistone faktiskt.
Citera
2010-11-30, 16:47
  #2990
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Ok, får köra nykter Har funkat ganska bra på sistone faktiskt.


Den enda drog jag prövat som hjälpt astralresor är GHB, men problemet där är att man är ungefär lika nära döden som man är en astralresa när man når det stadiet på GHB, så jag rekommenderar det verkligen inte.

Cannabis funkar när jag skall "snurra", men skall jag iväg så måste det vara tyst i huvudet först och om det är något som cannabis inte är bra för, så är det för att Stoppa tankeverksamhet.
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2010-11-30 kl. 16:52.
Citera
2010-11-30, 20:10
  #2991
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag hörde om lucid dreaming och astralprojektion när jag var 16 år ...
Intressant berättelse!

Det verkar som att många upptäcker detta av en slump.
Citera
2010-12-04, 13:44
  #2992
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Cannabis funkar när jag skall "snurra", men skall jag iväg så måste det vara tyst i huvudet först och om det är något som cannabis inte är bra för, så är det för att Stoppa tankeverksamhet.

Jag får faktiskt ganska minimal tankeverksamhet om jag sitter och lyssnar på musik, då far jag iväg till en annan dimension och bara njuter.

För övrigt måste jag berätta en häftig sak som händer igår kväll. Jag är extremt trött och upplever att jag har ett väldigt gynnsamt läge att försöka astral projicera, jag sätter mig ner och mediterar och det funkar väldigt bra, jag skärmas från och till av från allt ljud runt omkring och hör enbart mitt eget sus. Det känns även som om jag böjs 180 grader, riktigt häftig känsla. Tyvärr måste jag avbryta.

När jag sedan ska sova, ligger jag och mediterar/försöker somna samtidigt som jag lyssnar på jävligt skön musik. När jag kommer till ett speciellt parti i låten - som är väldigt, väldigt episkt - känner jag helt plötsligt att en punkt i pannan, lite till vänster om mitt vänstra öga, "vecklas" ut/"knycklas" ihop, jag tror även att jag hörde när det hände, som ett krasande. Efter detta sköljs jag över av en våg av välbehag. En varm ström av "må bra" går igenom hela min kropp, från huvudet till tårna. Det känns som om jag helt plötsligt gått ner i en jacuzzi, riktigt skönt var det alltså.
Jag tänkte direkt att detta måste vara mitt tredje öga som öppnas, vad tror ni?
Citera
2010-12-04, 15:00
  #2993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Jag får faktiskt ganska minimal tankeverksamhet om jag sitter och lyssnar på musik, då far jag iväg till en annan dimension och bara njuter.

För övrigt måste jag berätta en häftig sak som händer igår kväll. Jag är extremt trött och upplever att jag har ett väldigt gynnsamt läge att försöka astral projicera, jag sätter mig ner och mediterar och det funkar väldigt bra, jag skärmas från och till av från allt ljud runt omkring och hör enbart mitt eget sus. Det känns även som om jag böjs 180 grader, riktigt häftig känsla. Tyvärr måste jag avbryta.

När jag sedan ska sova, ligger jag och mediterar/försöker somna samtidigt som jag lyssnar på jävligt skön musik. När jag kommer till ett speciellt parti i låten - som är väldigt, väldigt episkt - känner jag helt plötsligt att en punkt i pannan, lite till vänster om mitt vänstra öga, "vecklas" ut/"knycklas" ihop, jag tror även att jag hörde när det hände, som ett krasande. Efter detta sköljs jag över av en våg av välbehag. En varm ström av "må bra" går igenom hela min kropp, från huvudet till tårna. Det känns som om jag helt plötsligt gått ner i en jacuzzi, riktigt skönt var det alltså.
Jag tänkte direkt att detta måste vara mitt tredje öga som öppnas, vad tror ni?
Inte omöjligt, men känslan du beskriver har jag själv upplevt vid meditation, utan att "öppna" tredje ögat.
Citera
2010-12-04, 18:54
  #2994
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Inte omöjligt, men känslan du beskriver har jag själv upplevt vid meditation, utan att "öppna" tredje ögat.

Ok, fick bara den tanken eftersom det var något som "vecklades ut" i pannan (följt av tyngd på den punkten)
Hur gör man annars när man "öppnar" sitt tredje öga, finns det någon standard? :P Eller, är det ens nödvändigt för astral projektion?
Citera
2010-12-04, 21:24
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Ok, fick bara den tanken eftersom det var något som "vecklades ut" i pannan (följt av tyngd på den punkten)
Hur gör man annars när man "öppnar" sitt tredje öga, finns det någon standard? :P Eller, är det ens nödvändigt för astral projektion?
Nej, det är inte nödvändigt, men jag har hört att det kan underlätta för både astralresor och liknande "paranormala" saker. Det finns en hel del guider på nätet för ändamålet, men här är en:

http://paranormal.se/topic/aktiverin...edje_ogat.html

Kan dock inte garantera att det funkar, har inte ens prövat det själv.


Slänger in den här också när jag ändå var där:

http://paranormal.se/topic/instrukti...pplevelse.html
Citera
2010-12-05, 16:40
  #2996
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Hej!

Jag testade på meditation första gången vintern 2008. Min kompis hade själv sysslat med meditation en kortare tid så han bjöd in mig på en meditationsstund. Det hela gick till på följande sätt: Jag låg i min i säng och han satt några meter bredvid. Jag upprepade ett mantra, liknande hare krishna och gjorde detta mantra hela tiden. Effekten av detta kan beskrivas som en exoricism, jag skakade i hela kroppen, benen, armarma, ja jag till och med "trycktes upp" som typ den träningsformen man gör för att träna ryggen, vet inte vad den kallas. Under hela denna stunden vibrerade mina ögonlock, i någon takt som jag inte har någon aning om. Det var en sjuk upplevelse men mycket häftig. Kändes som en rening av något slag.

Sedan den dagen har jag mediterat oregelbundet, i början ofta och mer sällan nu. Jag har haft de mest konstiga upplevelser, ser färger inombords, ser mig själv uppifrån, fick en förnimmelse av en person, en krigare med hjälm på, såg ej hans ansikte, känt att jag svävar i rummet och allt bara snurrar runt runt, i olika konstiga färger. Jag har i princip varje gång jag lagt mig ner och mediterat känt som en vibration i kroppen, det börjar i fötterna, fortsätter uppåt ända upp till huvudet. Har känt ett tryck i näsan, som en energi som liksom kommer in där, också ofta upplevt hörselhallucinationer, ljud, membraner som liksom har samma ljudfrekvens som ja jag vet inte, sjukt är det iaf. Min kompis sa till mig att vid några tillfällen rördes sig mitt huvud, medveten om detta var jag men jag rörde inte huvudet själv. huvudet gick upp o ner, i sidled. Kan också tillägga att jag fick erektion i början, kändes som energierna var väldigt starka. Efter en meditationsstund tog jag tag i en tröja, det slog blixtrar om den Har också haft konstiga drömmar under denna tiden, slogs mot en drake en gång, typ andedrake som svävade i mitt rum, när jag kom till medvetande satt jag upp i sängen...

Vad är allt detta? Vad beror detta på? Ibland är jag rädd för att jag har fastnat i någon andevärld... Har till följd av meditationen fortfarande vaneförställningar, ögonlocken fladdrar ibland, hallucinationer eller möjligtvis tinnitus, vet inte vad Blir yr av att umgås med andra människor då det känns som om jag kan känna av deras energier, äsch vad vet jag

Mvh,
Citera
2010-12-05, 16:54
  #2997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheYearWas1987
Hej!

Jag testade på meditation första gången vintern 2008. Min kompis hade själv sysslat med meditation en kortare tid så han bjöd in mig på en meditationsstund. Det hela gick till på följande sätt: Jag låg i min i säng och han satt några meter bredvid. Jag upprepade ett mantra, liknande hare krishna och gjorde detta mantra hela tiden. Effekten av detta kan beskrivas som en exoricism, jag skakade i hela kroppen, benen, armarma, ja jag till och med "trycktes upp" som typ den träningsformen man gör för att träna ryggen, vet inte vad den kallas. Under hela denna stunden vibrerade mina ögonlock, i någon takt som jag inte har någon aning om. Det var en sjuk upplevelse men mycket häftig. Kändes som en rening av något slag.

Sedan den dagen har jag mediterat oregelbundet, i början ofta och mer sällan nu. Jag har haft de mest konstiga upplevelser, ser färger inombords, ser mig själv uppifrån, fick en förnimmelse av en person, en krigare med hjälm på, såg ej hans ansikte, känt att jag svävar i rummet och allt bara snurrar runt runt, i olika konstiga färger. Jag har i princip varje gång jag lagt mig ner och mediterat känt som en vibration i kroppen, det börjar i fötterna, fortsätter uppåt ända upp till huvudet. Har känt ett tryck i näsan, som en energi som liksom kommer in där, också ofta upplevt hörselhallucinationer, ljud, membraner som liksom har samma ljudfrekvens som ja jag vet inte, sjukt är det iaf. Min kompis sa till mig att vid några tillfällen rördes sig mitt huvud, medveten om detta var jag men jag rörde inte huvudet själv. huvudet gick upp o ner, i sidled. Kan också tillägga att jag fick erektion i början, kändes som energierna var väldigt starka. Efter en meditationsstund tog jag tag i en tröja, det slog blixtrar om den Har också haft konstiga drömmar under denna tiden, slogs mot en drake en gång, typ andedrake som svävade i mitt rum, när jag kom till medvetande satt jag upp i sängen...

Vad är allt detta? Vad beror detta på? Ibland är jag rädd för att jag har fastnat i någon andevärld... Har till följd av meditationen fortfarande vaneförställningar, ögonlocken fladdrar ibland, hallucinationer eller möjligtvis tinnitus, vet inte vad Blir yr av att umgås med andra människor då det känns som om jag kan känna av deras energier, äsch vad vet jag

Mvh,

Jag tänker svara på lite av detta, men orkar inte göra någon lång utläggning. Jag har tillbringat alldeles för mycket tid i den här delen av forumet för att det ska vara produktivt och är ledsen att säga att jag verkar vara en av de mest aktiva skribenterna här just nu :P Jävligt otippat med tanke på att jag inte ens är en "sån där".

1. När du låg i sängen och mantrat upprepades hamnade du i ett meditativt stadie, även kallat "hypnos" inom mer etablerade vetenskaper. Att man skakar med ögonen är ett säkert tecken på detta.

2. Vet inte vad du menar riktigt med att "se färger inombords" men det kan ha något med auror att göra. Förtydliga lite?

3. Om du svävar ut ur kroppen så är det bara att gratulera - den här tråden handlar om folk som försöker uppnå just detta.

4. Vibrationerna du känner kallas "vibrationsstadiet" och det är ett tecken på att du lyckas, rent meditativt.

5. Olika personer upplever energikroppen och energiflöden på olika sätt, jag har hört talas om andra som har "sugits in" genom näsan osv. Själv har jag ett väldigt tryck i pannloben.

6. Hörselhallucinationer sägs bero på att du har fått spirituella förmågor och nu hör "bortom" den fysiska verkligheten - det kan vara från andevärlden, de döda, vårt kollektiva medvetande. Svårt att säga exakt. I meditativt stadie kan det dock lika gärna vara ditt eget undermedvetna... dock så är väl detta detsamma som ovan nämnda källor om man ska tro vissa esoteriker...

7. Frekvenser av olika slag, t ex ljudfrekvenser, verkar vara väldigt grundläggande för hur universum fungerar - både på en "naturlig" och en "paranormalt" sätt. Allt i universum är gjort av energi, och energi består av vågor med positiv/negativ polaritet och olika frekvenser.

8. Förnimmelser och klardrömmar och paranormalt seende hör också ihop med detta.

Slutsats: Du har utvecklat "psychic ablities" som det heter på engelska!
Fortsätter du på denna väg kan du räkna med att bli en sån som alla skrattar åt och avfärdar när det kommer på tal Var försiktig men öppen.
Citera
2010-12-05, 17:22
  #2998
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Jag tänker svara på lite av detta, men orkar inte göra någon lång utläggning. Jag har tillbringat alldeles för mycket tid i den här delen av forumet för att det ska vara produktivt och är ledsen att säga att jag verkar vara en av de mest aktiva skribenterna här just nu :P Jävligt otippat med tanke på att jag inte ens är en "sån där".

1. När du låg i sängen och mantrat upprepades hamnade du i ett meditativt stadie, även kallat "hypnos" inom mer etablerade vetenskaper. Att man skakar med ögonen är ett säkert tecken på detta.

2. Vet inte vad du menar riktigt med att "se färger inombords" men det kan ha något med auror att göra. Förtydliga lite?

3. Om du svävar ut ur kroppen så är det bara att gratulera - den här tråden handlar om folk som försöker uppnå just detta.

4. Vibrationerna du känner kallas "vibrationsstadiet" och det är ett tecken på att du lyckas, rent meditativt.

5. Olika personer upplever energikroppen och energiflöden på olika sätt, jag har hört talas om andra som har "sugits in" genom näsan osv. Själv har jag ett väldigt tryck i pannloben.

6. Hörselhallucinationer sägs bero på att du har fått spirituella förmågor och nu hör "bortom" den fysiska verkligheten - det kan vara från andevärlden, de döda, vårt kollektiva medvetande. Svårt att säga exakt. I meditativt stadie kan det dock lika gärna vara ditt eget undermedvetna... dock så är väl detta detsamma som ovan nämnda källor om man ska tro vissa esoteriker...

7. Frekvenser av olika slag, t ex ljudfrekvenser, verkar vara väldigt grundläggande för hur universum fungerar - både på en "naturlig" och en "paranormalt" sätt. Allt i universum är gjort av energi, och energi består av vågor med positiv/negativ polaritet och olika frekvenser.

8. Förnimmelser och klardrömmar och paranormalt seende hör också ihop med detta.

Slutsats: Du har utvecklat "psychic ablities" som det heter på engelska!
Fortsätter du på denna väg kan du räkna med att bli en sån som alla skrattar åt och avfärdar när det kommer på tal Var försiktig men öppen.

Hej ecglsd,

tack för ett väldigt urförligt svar! Som sagt, det skrämmer mig detta... Jag har alltid varit den ateistiska killen, tron på vetenskapen osv. Som person är jag väldigt känslig, introvert, tänker mycket och detta är oerhört jobbigt. Har länge försökt att förändra mig själv, passa in i en mall, men jag kan inte, hur mycket jag än vill.

Angående punkt 2, ja jag har sett auror runt människor, vet inte hur jag ska förklara det, men liksom en ljus bubbla runt omkring människor... svårt att förklara med ord. Det jag menade med färger var att när mina ögonlock blinkande och vibrerade såg jag först ett vitt sken, typ och efter ett tag såg jag blått, rött osv.. mycket märkligt.

Har en till fråga, när jag ändå är i farten, om du har tid och lust förstås Min kompis utförde något märkligt, la sin hand på mitt huvud, vi sa inget utan allt var tyst. Efter ett tag kändes allt mycket märkligt, det kändes som om hans hand gjorde konstiga rörelser, jag tappade uppfattning om tid och rum, väldigt konstiga sensomotoriska upplevelser, som om han gnuggade hårbottnen, rörde handen över mitt ansikte osv. Detta var ett tag sen, 1.5 år sen tillbaka så jag minns inte allt men jag var närvarande men ändå inte på något sätt. Efter stunden, en timme senare kanske sparkade min fot till, som en stöt eller energi som bara stack ifrån kroppen, märkligt märkligt... jag uppfattade det lite som om han o jag var i en symbios, jag liksom kände att jag kunde uppfatta hans tankar och han mina.

mvh,
Citera
2010-12-05, 18:50
  #2999
Medlem
messiasibids avatar
Det där med att man ser färger har jag med viss osäkerhet läst att det ska vara att kroppen håller på att närma sig ett drömstadium och rekonstruerar en dröm och därav dessa färger som uppkommer för en själv.
Citera
2010-12-05, 19:05
  #3000
Medlem
DeadNerd187s avatar
Hej.
Jag satt och läste hela
http://paranormal.se/topic/instrukti...pplevelse.html

Och beslöt mig sedan för att testa just avslappnings övningarna, andas in med näsan och ut genom munnen och tänk på absolut ingenting (vilket var mycket mycket svårare än jag trott) iaf, satt och tänkte på en svart prick och försökte avfärda alla tankar som kom så gott som, efter ungefär en kvart, tjugo minuter så känner jag typ att min kropp blir tyngre och tyngre, ögonlocken började vibrera lite smått och det kändes typ som om jag började glida in i ett sömn läge eller vad man ska kalla det.

Efter ca en halv timma så känns det som om det verkligen börjar dra igång med någon, får en känsla av att det typ "vibrerar" i hjärnan, fast bara på en koncentrerad zon (höger sida, lite ovanför örat)
sen börjar jag få en enormt stark känsla av att det kommer in någon i mitt rum (bor i källaren på ett familjehem) men jag vet att ingen var hemma så jag avfärdar känslan, men den blir så sjukt stark så att jag inte kan hålla min koncentration för fem öre, känner mig övertygad om att när jag ska öppna ögonen så kommer det stå någon och titta på mig och förmodligen undra vafan jag sitter framför datorn lyssnar på Dark Psy, blundar och andas djupt.
Hur som helst så känner jag att jag måste öppna ögonen, känner mig typ osäker, och står det någon och tittar? Nej, självklart inte..
Detta gör mig ännu mer nojig och plus att jag känner mig cp trött och nästan "fludrig"..
Jag kollar på klockan och blir lite förvånad över att jag suttit i nästan fyrtio minuter och bara koncentrerat mig på bas rytmen och alla psy ljud och haft känslan av att nästan gå in i en annan värld eller hur man ska beskriva det.

Men nu till min fråga; Är detta normalt? Kom jag till något "stadie" överhuvudtaget?
och påverkar det på något konstigt sätt beroende på vad för musik man lyssnar på under själva meditationen?

Kan väl också tillägga att jag hållit på med ganska mycket droger innan (Can. LSD MDMA m.m.)
Påverkar det något?
Detta är något jag känner att jag vill fortsätta med, helt klart.!

Väldigt tacksam för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback