Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
länk?
The little boy was presented with various relics, including toys, some of which had belonged to the 13th Dalai Lama and some of which had not. It was reported that he had correctly identified all the items owned by the previous Dalai Lama, exclaiming, "That's mine! That's mine!"
http://en.wikipedia.org/wiki/14th_Dalai_Lama
I och med att det står "It was reported" går det där egentligen bort för skeptiker, direkt det finns någon utväg hur liten den än är så tas den.. därför tycker jag att fallen med barn med minnen från tidigare liv är intressantare, dom är även dokumenterade bortom all tvivel i många fall, vilket gör det så mycket svårare att bara avfärda.
Så, som sagt tidigare.. böckerna där väger tyngst.
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Underligt hur det genom historiens gång har varit så att dessa buddhas, bekvämt nog för munkarna, reinkarnerats i samma geografiska område. Om det inte är så att de bara hittat någon promille av de reinkerade de letat efter då buddha-jägarna historiskt sett letat endast i en viss region.
Mjooo, jag har tänkt på samma sak.. det är ju lite lustigt.
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Jo. Det har varit mitt största gissel ända sedan min första projektion år 2004. Jag kan fortfarande inte fatta att inte detta är allmän kunskap. Om det så är att det sker helt och hållet i hjärnan så är det fortfarande något helt ofattbart och omvälvande när man upplever det. När du haft din första projektion så kommer det även bli din förbannelse, att vara frustrerad och förvirrad över hur få det är som känner till det.
När jag först hamnade av ren slump på ett forum som heter trolltrumman kunde jag inte tro mina öron(ögon).. "Vad pratar dom här människorna om!?? VA? Menar dom att dom besöker andra världar.. varför har ingen sagt det här åt mig? Är dom ALLA sjuka i huvudet?" och länge avfärdade jag det.. tills jag själv projicerade, det tar som något år för att få det hela att sjunka in.
Vill tillägga att jag ändå förstår vad du menar också med galenpannor som pratar lite om allt möjligt, dom kan komma och börja prata om regler och hur saker och ting fungerar metafysiskt som om dom vore självaste Gud.. särskilt störande är det när det är på ett uppenbart vidskepligt sätt som inte är ett dugg logiskt i kontextet alls.