2010-06-16, 22:54
Medlem
Kan vi inte hålla oss lite mer till egna erfarenheter? Känns som att ni börjar bli lite väl OT! Sen de där som den där "galningen" nämnde om satan, djävulshundar, häxor osv, kunde du inte ha dragit till med lite troll också? Folk trodde ju nämligen på de förr i tiden med! Haha. Känns som att den här tråden blev ganska ointressant pga allt skitsnack från vissa personer :S kan vi hålla oss till ämnet? Längtar efter att någon kan berätta att han/hon/den haft en AP, det ÄR intressant läsning och jag är så grymt sugen på att uppleva en själv, så jag lägger mig tidigare än vanligt varje kväll nu, för att träna. Jag tror skarpt på det, en astral värld alltså, men det är väl som de flesta säger, det handlar om tålamod, träning och koncentration.

Fred ut iaf och kan ju avsluta med att vissa borde hålla sitt pladder för sig själv.
Citera
2010-06-16, 23:23
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakima
Kan vi inte hålla oss lite mer till egna erfarenheter? Känns som att ni börjar bli lite väl OT! Sen de där som den där "galningen" nämnde om satan, djävulshundar, häxor osv, kunde du inte ha dragit till med lite troll också? Folk trodde ju nämligen på de förr i tiden med! Haha. Känns som att den här tråden blev ganska ointressant pga allt skitsnack från vissa personer :S kan vi hålla oss till ämnet? Längtar efter att någon kan berätta att han/hon/den haft en AP, det ÄR intressant läsning och jag är så grymt sugen på att uppleva en själv, så jag lägger mig tidigare än vanligt varje kväll nu, för att träna. Jag tror skarpt på det, en astral värld alltså, men det är väl som de flesta säger, det handlar om tålamod, träning och koncentration.

Fred ut iaf och kan ju avsluta med att vissa borde hålla sitt pladder för sig själv.

Det pendlar väldigt mycket i den här tråden. Bara o vänja sig. Ibland är det väldigt intressant info folk skriver och ibland är det rent skitsnack och OT.
Citera
2010-06-17, 02:32
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakima
Längtar efter att någon kan berätta att han/hon/den haft en AP, det ÄR intressant läsning och jag är så grymt sugen på att uppleva en själv, så jag lägger mig tidigare än vanligt varje kväll nu, för att träna.

Rekommenderar att du lägger dig som vanligt men går upp tidigare istället, för att träna. Sätt alarmet 1-2 timmar innan du vanligtvis går upp, upp och drick vatten, gå på toa och sånt och när du varit vaken 10-15 minuter lägger du dig på rygg med armarna på sidorna och försöker somna/slappna av, med astralprojektion i tankarna före eller under tiden.

Jag ska försöka beskriva min nästa projektion så detaljerat jag bara kan. Hela processen från att jag blir medveten om att jag är sömnparalyserad eller är i vibrationstillståndet till dess att jag är klar och vaknar upp i sängen.
Citera
2010-06-18, 12:15
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
länk?

The little boy was presented with various relics, including toys, some of which had belonged to the 13th Dalai Lama and some of which had not. It was reported that he had correctly identified all the items owned by the previous Dalai Lama, exclaiming, "That's mine! That's mine!"

http://en.wikipedia.org/wiki/14th_Dalai_Lama

I och med att det står "It was reported" går det där egentligen bort för skeptiker, direkt det finns någon utväg hur liten den än är så tas den.. därför tycker jag att fallen med barn med minnen från tidigare liv är intressantare, dom är även dokumenterade bortom all tvivel i många fall, vilket gör det så mycket svårare att bara avfärda.

Så, som sagt tidigare.. böckerna där väger tyngst.

Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Underligt hur det genom historiens gång har varit så att dessa buddhas, bekvämt nog för munkarna, reinkarnerats i samma geografiska område. Om det inte är så att de bara hittat någon promille av de reinkerade de letat efter då buddha-jägarna historiskt sett letat endast i en viss region.

Mjooo, jag har tänkt på samma sak.. det är ju lite lustigt.

Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Jo. Det har varit mitt största gissel ända sedan min första projektion år 2004. Jag kan fortfarande inte fatta att inte detta är allmän kunskap. Om det så är att det sker helt och hållet i hjärnan så är det fortfarande något helt ofattbart och omvälvande när man upplever det. När du haft din första projektion så kommer det även bli din förbannelse, att vara frustrerad och förvirrad över hur få det är som känner till det.

När jag först hamnade av ren slump på ett forum som heter trolltrumman kunde jag inte tro mina öron(ögon).. "Vad pratar dom här människorna om!?? VA? Menar dom att dom besöker andra världar.. varför har ingen sagt det här åt mig? Är dom ALLA sjuka i huvudet?" och länge avfärdade jag det.. tills jag själv projicerade, det tar som något år för att få det hela att sjunka in.

Vill tillägga att jag ändå förstår vad du menar också med galenpannor som pratar lite om allt möjligt, dom kan komma och börja prata om regler och hur saker och ting fungerar metafysiskt som om dom vore självaste Gud.. särskilt störande är det när det är på ett uppenbart vidskepligt sätt som inte är ett dugg logiskt i kontextet alls.
Citera
2010-06-23, 07:04
Medlem
Flashborns avatar
Inte hängt med i svängen på ett tag, ska bättra mig och börja köra igen, direkt faktiskt.
Hänt något intressant? Någon bra youtubelänk som postats eller liknande?
Är alldeles för lat för att läsa igenom allt jag missat, jag välkomnar mig själv tillbaks in i gemenskapen.

Mvh
Citera
2010-06-24, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallybil
http://www.youtube.com/watch?v=Jn1Ntu67SGs

Intressant. Vad säger ni skeptiker?

Intressant, då har det ju tydligen gjorts kontrollerade vetenskapliga tester? Jag som trodde det inte hade gjorts det, det med förusättning att dessa personer är pålitliga, för det lite skumt att man får först höra om det på ett sådant program.
Citera
2010-06-25, 01:39
Medlem
Har läst om detta hela dagen och jag tycker att det låter grymt interessant. Är nybörjare med sånt här och har aldrig hållt på med det innan. Det enda jag kan komma på som har hänt mig är att jag har drömt och i drömmen så har jag vetat att det är en dröm och att jag inte är i den "verkliga" världen.

Har ni några tips på hur jag ska göra för att nå min första astrala resa? Ska man vara sömnig/trött eller ska man helst vara nyvaken och pigg, ska man vara hungrig eller mätt, kall eller varm? Alla tips är välkommna. Vilka risker finns det med astrala resor? Stämmer det att demoner kan ta över ens kropp eller är det bara skitsnack från folk som inte vet bättre?

Hjälp mig börja!
Citera
2010-06-25, 17:18
Medlem
crewzs avatar
Hallå där.

Var inne här för någon månad sen och fick tycke för projicering men av andra skäl inte tänkt på det tills denna natt jag och min sambo satt uppe hela natten och spelade på ps3:an.. tidigt imorse gick tjejen och la sig medans jag tog mig tid till att borsta tänderna osv.

La mig sedan i sängen och märkte att jag hade gått över de där "gränserna" för när man blivit trött och sedan får nya krafter. Tog ett tag innan jag somnade.

Första drömmen va rätt kul och kändes enormt verklig men efter detta så kom jag in i en sömnparalys. Lyckades öppna mina ögon och såg något som jag inte kunde svara på vad det var men det liknade först en spridarkontakt som ni har i era motorrum.

Jag låg på rygg kan jag tillägga och noterade först inte att jag va helt lamlös och kunde inte röra mig förutom lite av huvudet och ögonen. Som sagt så såg jag en till två stycken "spridarkontakter" sen fick jag det till längre slag av örhängen. I och med detta så visste jag och såg att jag låg i sängen och tjejen bredvid mig... av denna spänning blev jag helt till mig och började prata(det är nu man undrar om jag verkligen pratade på riktigt) Försökte få kontakt med tjejen och säger: "vakna, jag känner något lustigt som pågår".

Ingen reaktion. Min röst var även väldigt låg volym på som jag knappt kunde reglera men försökte.

p.g.a att man blev så uppspelt kom andningen tungt samt fick ingen luft och chockades av det och vakna och kollade till tjejen. Totalt däckad va hon så jag la mig ner igen på sidan denna gång.

Nästa "dröm" eller vad man ska kalla det va en fruktansvärd känsla.
I drömmen vaknade jag av att jag hörde något gnissla vid fönstren. Vid båda fönster fanns sånna ventilerings hål med en rund platta på som man kan vrida som brukar finnas i äldre skafferier.

Som sagt vaknade jag av det, även tjejen och vi gick till ena fönstret och jag kände och vred på ventilen utan att höra gnissel.

Gick till andra fönstret och vred på den tills det tog stopp av att något vred den i mitt motsatta håll..
Av rädsla gick jag där ifrån kvickt och tjejen gick dit för att kolla ut. (enormt skumt med skafferiventiler på ett fönster men så va läget)

Jag gick fort tillbaka och kollade ut på sidorna och av skräck såg jag en ung mörkhyad pojke med mörkt hår stirra mig i ögonen och då kom rysningarna. Det sista jag kände va att den varelsen i form av en pojke drog i mig(vet inte hur, va för chockad för att komma ihåg). I varje fall så fick jag skräcken i mig och vaknade upp rädd men även förundrad av dessa händelser.

För det första så har jag inte haft någon slags mardröm sen jag va liten på ungefär 10 år. Jag är nu 25 somrar.

Först en sömnparalys och sedan detta. Allt på en gång. Jag kan väldigt lite om drömmar etc etc.
Men är detta någon kan ha en aning om hur detta helt plötsligt hände!?

Ni kan kanske tycka detta va larvigt av mig att berätta men det fick mig verkligen att fundera.
Sista jag kan tillägga är att jag inte sovit så dunderbra p.g.a att jag jobbar nattskift samt att jag styrketränar och äter preparat kallad "Animal M-Stak" preworkout i pillerform (lagligt givetvis). hade tagit 2-3 öl tidigare på kvällen och även 2 grogg men va uppe så pass länge att jag blev nykter.

Skriv vad ni har för funderingar eller yttra er gärna om vad ni vill.

Mvh//
Citera
2010-06-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crewz
Hallå där.

Var inne här för någon månad sen och fick tycke för projicering men av andra skäl inte tänkt på det tills denna natt jag och min sambo satt uppe hela natten och spelade på ps3:an.. tidigt imorse gick tjejen och la sig medans jag tog mig tid till att borsta tänderna osv.

La mig sedan i sängen och märkte att jag hade gått över de där "gränserna" för när man blivit trött och sedan får nya krafter. Tog ett tag innan jag somnade.

Första drömmen va rätt kul och kändes enormt verklig men efter detta så kom jag in i en sömnparalys. Lyckades öppna mina ögon och såg något som jag inte kunde svara på vad det var men det liknade först en spridarkontakt som ni har i era motorrum.

Jag låg på rygg kan jag tillägga och noterade först inte att jag va helt lamlös och kunde inte röra mig förutom lite av huvudet och ögonen. Som sagt så såg jag en till två stycken "spridarkontakter" sen fick jag det till längre slag av örhängen. I och med detta så visste jag och såg att jag låg i sängen och tjejen bredvid mig... av denna spänning blev jag helt till mig och började prata(det är nu man undrar om jag verkligen pratade på riktigt) Försökte få kontakt med tjejen och säger: "vakna, jag känner något lustigt som pågår".

Ingen reaktion. Min röst var även väldigt låg volym på som jag knappt kunde reglera men försökte.

p.g.a att man blev så uppspelt kom andningen tungt samt fick ingen luft och chockades av det och vakna och kollade till tjejen. Totalt däckad va hon så jag la mig ner igen på sidan denna gång.

Nästa "dröm" eller vad man ska kalla det va en fruktansvärd känsla.
I drömmen vaknade jag av att jag hörde något gnissla vid fönstren. Vid båda fönster fanns sånna ventilerings hål med en rund platta på som man kan vrida som brukar finnas i äldre skafferier.

Som sagt vaknade jag av det, även tjejen och vi gick till ena fönstret och jag kände och vred på ventilen utan att höra gnissel.

Gick till andra fönstret och vred på den tills det tog stopp av att något vred den i mitt motsatta håll..
Av rädsla gick jag där ifrån kvickt och tjejen gick dit för att kolla ut. (enormt skumt med skafferiventiler på ett fönster men så va läget)

Jag gick fort tillbaka och kollade ut på sidorna och av skräck såg jag en ung mörkhyad pojke med mörkt hår stirra mig i ögonen och då kom rysningarna. Det sista jag kände va att den varelsen i form av en pojke drog i mig(vet inte hur, va för chockad för att komma ihåg). I varje fall så fick jag skräcken i mig och vaknade upp rädd men även förundrad av dessa händelser.

För det första så har jag inte haft någon slags mardröm sen jag va liten på ungefär 10 år. Jag är nu 25 somrar.

Först en sömnparalys och sedan detta. Allt på en gång. Jag kan väldigt lite om drömmar etc etc.
Men är detta någon kan ha en aning om hur detta helt plötsligt hände!?

Ni kan kanske tycka detta va larvigt av mig att berätta men det fick mig verkligen att fundera.
Sista jag kan tillägga är att jag inte sovit så dunderbra p.g.a att jag jobbar nattskift samt att jag styrketränar och äter preparat kallad "Animal M-Stak" preworkout i pillerform (lagligt givetvis). hade tagit 2-3 öl tidigare på kvällen och även 2 grogg men va uppe så pass länge att jag blev nykter.

Skriv vad ni har för funderingar eller yttra er gärna om vad ni vill.

Mvh//

Var det bara drömmar eller steg ni upp båda två att kolla ventilerna?
Citera
2010-06-25, 18:50
Medlem
crewzs avatar
Det var också en dröm ja..
Citera
2010-06-26, 21:37
Medlem
RaZoR1394s avatar
bort
Citera
2010-06-26, 23:06