2010-01-28, 11:26
Medlem
Ja, jag antar det. Men som du säger, blev ju minst sagt skrämd så att jag hyperventilerade är väldigt troligt

Tänkte mest bara kolla om någon hade hört något liknande. Mest för att vara säker, på något vis.
Det kan ju faktiskt ha varit så att jag bara drömde också. Det är lite svårt att veta.

Tack för svar!
Citera
2010-01-29, 00:39
Medlem
pumpanyckels avatar
Hej hej!

Har kämpat och kämpat en längre tid nu med astralresandet, men ingen direkt framgång. Jag har försökt lyssna efter det här "bruset" eller tjutet man ska kunna höra i huvuvet men jag förstår inte riktigt vad jag ska lyssna efter. Någon skrev att det låter som en syrsa typ, men jag hör inga syrsor i huvudet
Hur känner man igen ljudet egentligen? Kan det liknas vid något annat än en syrsa?

Kanske en svår fråga, men tacksam för alla svar!

God afton.
Citera
2010-01-29, 01:09
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumpanyckel
Hej hej!

Har kämpat och kämpat en längre tid nu med astralresandet, men ingen direkt framgång. Jag har försökt lyssna efter det här "bruset" eller tjutet man ska kunna höra i huvuvet men jag förstår inte riktigt vad jag ska lyssna efter. Någon skrev att det låter som en syrsa typ, men jag hör inga syrsor i huvudet
Hur känner man igen ljudet egentligen? Kan det liknas vid något annat än en syrsa?

God afton.

Mitt ljud varierar lite, men oftast i 90% av fallen är det en konstant ton.
Ju mer avslappnad jag blir desto högre blir tonen(alltså hög i tonhöjd, inte volym).
När den blir tillräckligt hög får jag vibrationer. Nu då, ljudet, för mig, låter exakt som tv tjutet som kan komma efter att man stängt av den, eller SVTs testbild fast i högre pitch.
Om du någonsin varit på rockkoncert och det tjuter dagen efter, så låter det.
Ljudet kan ändras till ett muller, låter som en åskstorm, röster, skrik m.m

Hoppas du förstår.

Mvh
Citera
2010-01-29, 01:38
Medlem
Flashborns avatar
Ikväll kamrater ämnar jag experimentera.
Mitt mest ambitösa försök någonsin!

Jag har sovit konstigt det senaste, vilket är ett pluss.
Jag ska stretcha hela kroppen innan jag går och lägger mig, ska urinera och allt sånt, har heller inte ätit på över 3 timmar men jag är inte hungrig.

Ska lyssna på lite binaural beats i hörlurar i min säng, och nu kommer jag testa så lång tid det tar!

Jag skriver detta inlägg mest för att tvinga mig själv att göra det.

Skriver rapport imorgon(eller ja, senare idag)

Mvh
Citera
2010-01-29, 08:01
Medlem
Det är konstigt att folk envisas med att göra sina försök, i sängen innan dom ska lägga sig på kvällen för att sedan skriva att dom aldrig gör några framsteg.

Gör edra försök på morgonen, när kroppen är utvilad och avslappnad. Lägg er på täcket (varför inte naken) i motsatt riktning till vart huvudkudden är placerad. Slappna sedan av, släpp alla tankar "and let go!"
Citera
2010-01-29, 10:31
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Ikväll kamrater ämnar jag experimentera.
Mitt mest ambitösa försök någonsin!

Jag har sovit konstigt det senaste, vilket är ett pluss.
Jag ska stretcha hela kroppen innan jag går och lägger mig, ska urinera och allt sånt, har heller inte ätit på över 3 timmar men jag är inte hungrig.

Ska lyssna på lite binaural beats i hörlurar i min säng, och nu kommer jag testa så lång tid det tar!

Jag skriver detta inlägg mest för att tvinga mig själv att göra det.

Skriver rapport imorgon(eller ja, senare idag)

Mvh

Gl & Hf

Hur gick det?
Citera
2010-01-29, 10:54
Medlem
pumpanyckels avatar
Citat:
Mitt ljud varierar lite, men oftast i 90% av fallen är det en konstant ton.
Ju mer avslappnad jag blir desto högre blir tonen(alltså hög i tonhöjd, inte volym).
När den blir tillräckligt hög får jag vibrationer. Nu då, ljudet, för mig, låter exakt som tv tjutet som kan komma efter att man stängt av den, eller SVTs testbild fast i högre pitch.
Om du någonsin varit på rockkoncert och det tjuter dagen efter, så låter det.
Ljudet kan ändras till ett muller, låter som en åskstorm, röster, skrik m.m

Hoppas du förstår.

Mvh

Hej och tack för svar! Då vet jag precis vilket ljud det är. För mig blir ljudet högre om jag biter ihop jävligt hårt, samma för er?
Citera
2010-01-29, 11:05
Medlem
Attackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppkloss
Det är konstigt att folk envisas med att göra sina försök, i sängen innan dom ska lägga sig på kvällen för att sedan skriva att dom aldrig gör några framsteg.

Gör edra försök på morgonen, när kroppen är utvilad och avslappnad. Lägg er på täcket (varför inte naken) i motsatt riktning till vart huvudkudden är placerad. Slappna sedan av, släpp alla tankar "and let go!"
Jag har skitsvårt att fokusera på morgonen, tyvärr. Tankarna åker runt överallt så koncentrationen ligger i botten, men jag ska göra (ytterligare) ett försök imorgon.

Tack för tipset!
Citera
2010-01-29, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pumpanyckel
Hej hej!

God afton.

Du behöver inte lyssna efter något, oftast hör jag inte något alls vid separerandet eller under meditationen. Kommer det ljud så gör det det, men det är onödigt att försöka forcera fram, tror bara det stör koncentrationen. Ljuden, om man får höra något kan variera från gång till gång, finns ingen mall för vad man "ska" höra även om vissa saker verkar vara vanligare än andra. En av de få gånger jag fick tydliga hörselhallucinationer var det i form av applåder tillsammans med harmoniska djungelljud, riktigt härligt faktiskt.

Skriv ner affirmationer på ett a4, kladda det fullt med "Jag är utanför kroppen, jag befinner mig utanför min kropp" osv. Skriv det 30+ gånger och fokusera på vad du skriver för att ställa in dig själv mer på vad det är du ska göra.

Från där du ligger/sitter, prova att visualisera dig själv som redan utanför kroppen. Kanske t.o.m. ta det hela ytterligare ett steg och memorera ett rum i din bostad eller kanske en del av trädgården om du har det, och återskapa platsen i ditt sinne. Alla möbler, tavlor, växter, prydnader osv. så tydligt och detaljerat du kan & känn verkligen hur du är där, hur föremålen känns att ta på, alla detaljer osv. Ytterligare ett sätt att säga åt ditt 'jag' vad du vill göra.
Brukar inte göra allt det där, tänker endast mig själv som redan bortkopplad & utanför kroppen men det där extra kan nog hjälpa för vissa. Vet inte hur länge man ska hålla kvar den här visualiseringen men så länge som känns rätt är rätt. Kan nog vara bra att påminna sig lite om det hela när vibrationerna börjar komma genom att föreställa sig själv röra sig bort från sin kropp... Skulle jag tro.

Det är viktigt att behålla ett emotionellt och mentalt lugn när du känner någon form av rörelse eller skiftande i medvetande, det är tecken på att du är nära. Välkomna det som händer & uppmuntra känslan, vibrationer och eventuella ljud samtidigt som du håller dig så avslappnad som möjligt. (Välkomna mer än uppmuntra, flyt med...) Det är bara ditt medvetande som skiftas och lägger sig ur fas med din fysiska kropp, in till en snabbare ickefysisk nivå. Blir du för uppspelt avbryts ofta det hela som du vet, så då får man försöka igen, det kan vara lite frustrerande och man(jag) tappar lätt tålamodet om det skiter sig.

Två sätt, ibland somnar jag och separerar omedvetet och finner mig själv svävandes en bit från kroppen, vilket i och för sig är det lättaste men minst pålitliga sättet. Det andra är det vanliga, att hålla sig vaken och vilja sig ut. Man lär sig med erfarenhet när det är dags, och det finns många sätt att lyckas på. För mig funkar det vanliga med att vilja och slita mig ut, har inte behövt använda någon annan metod, eller så sker det av sig självt och jag flyter ut åt sidan eller svävar uppåt. (Plus vissa lite skevare variationer/separationsförlopp några enstaka gånger.) Känner man att man är halvvägs ut men att det går segt kan det hjälpa att affirmera, typ "Jag rör mig mot fönstret". Har läst att vissa upplevt att de fått en hjälpande hand som drar ut en när de helt enkelt räckt ut sin astrala hand & bett om hjälp ("hjälp mig ut"). Andliga hjälpare, någon? Inte provat det själv.
Vet inte varför det går så trögt ibland med separerandet...

Tankekontroll är värt att sträva efter, kan bli lite obehagligt att tänka negativt laddade ord har jag märkt... Affirmationer är ett effektivt verktyg, ens energikropp reagerar omedelbart på ens tankar, så om du exempelvis får en oklar eller blurrig syn så är det bara att affirmera, alltså ge ditt medvetande/din astralkropp en order: "Klarhet nu!", "Fokus nu!", skärpa, perfekt syn, ja, vad som känns rätt och passar dig bäst för tillfället. Funkar det inte, gör det igen, oftast får jag 100% fokus och klarhet direkt. Hoppas det gav något.
Citera
2010-01-29, 17:49
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuke-it-all
Gl & Hf

Hur gick det?

Låg i ca 4 timmar innan jag gav upp, insåg att det var fel tid på dygnet, var inte alls så trött som jag borde ha varit
Fick lite sensationer och sånt men det får jag varje natt.

Mvh
Citera
2010-01-29, 23:54
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
Låg i ca 4 timmar innan jag gav upp, insåg att det var fel tid på dygnet, var inte alls så trött som jag borde ha varit
Fick lite sensationer och sånt men det får jag varje natt.

Mvh

Jobbigt...det är bara att fortsätta. Bättre lycka nästa gång. Ska själv ge mig på ett seriöst försök någon gång snart.
Citera
2010-01-30, 12:01
Medlem
Matteh87s avatar
Jag har bestämt mig för att lära mig klardrömma ordentligt först och aktivera min energikropp genom meditation. Tror det kommer göra det hela lättare Kan ju inte vara mycket skillnad på känsla i kroppen på en WILD eller medveten astralprojektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in