Citat:
Ursprungligen postat av marginella
Astralprojector: När du är ute, kan du påverka din omgivning på det sättet, alltså få saker att flyga osv?
Ibland är jag i en omgivning som är väldigt påverkbar där minsta tanke kan manipulera objekt o.s.v., få dom att flyga, förvandlas etc. För det mesta så är realtidszonen som jag är i väldigt stabil och statisk och det sker inte en massa okontrollerade skiftningar omkring mig.
Ett mycket bra tips när man just börjat projicera är att hålla projektionerna korta! Ta dig ut. Se dig omkring och övertyga dig själv om att du faktiskt inte bara drömmer. Känn efter hur det känns. Återvänd sedan direkt så att minnet inte hinner försvagas eller projektionen övergår i en dröm så att du sedan börjar tro att det egentligen bara var just en dröm. När du är klar så "blundar" du bara eller önskar dig tillbaks till kroppen så vaknar du upp i sängen. Alltså, innan du har långa projektioner där du gör diverse saker, se till att ha korta projektioner som du vet till 100% är äkta.
Citat:
Ursprungligen postat av marginella
Men hur pass mycket kan du ändra saker med tanken? GÅR det att sätta eld på saker? Haha. :P
Det verkar bero på "var" man befinner sig. Är man i ett "eget" scenario så går det göra vad som helst. På vissa platser, som realtidszonen (som jag befinner mig i när jag är i min lägenhet), är mer statiska och inte formbara på samma sätt. När du är i en egenskapad värld (som ett drömscenario) som beror av dig kan du göra vad som helst i princip. Jag har ju till och med satt igång en kärnvapenexplosion:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=17424774&postcount=1350