2009-07-31, 15:37
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
www.astralsociety.org

Jag hängde både på .org och .com men upplevde tyvärr att det var för mycket New Age-folk där som inte hade några belägg för sina ofta väldigt galna teorier. Hursomhelst rekommenderar jag att du ser följande spellista på Youtube då den har hjälpt många att inte bara projicera, men också att förstå på ett aningen mer vetenskapligt framställt sätt vad det hela egentligen verkar vara:

http://www.youtube.com/watch?v=ZgJOMqIhvHM&feature=PlayList&p=E3E88DE0B45 599E3&index=0&playnext=1

Se dom klippen så kommer du lära dig en massa. Du kan givetvis skippa reklamen han gör för sin sida i slutet på klippen.
Del 1, 4 och 11 finns inte så leta inte i onödan.
Lycka till!
Senast redigerad av AstralProjector 2009-07-31 kl. 15:39.
Citera
2009-07-31, 19:55
Medlem
Tjao, tänkte flika in med en ny obe jag fick idag, var några veckor sen sist, trodde nästan att jag inte skulle hamna där igen, men så tjoff hamnar man i rätt tillstånd på morgonen (blev väckt alldeles för tidigt, somnade om osv). Låg i sängen och rensade hjärnan på tankar.. oxo kom vibrationerna.. och försvann igen utan att jag kom ut. Denna fasen var väldigt pedagogisk, eftersom jag fick respons direkt med vibrationer beroende på hur jag valde att fokusera mina tankar och därmed kan komma ut snabbare nästa gång. Vad jag hittills har kommit fram till funkar, är att låtsas att jag ligger på det sättet som jag gör när jag ska sova. Jag känner mig då väldigt avslappnad och bekväm vilket hjälper till processen.

I vilket fall, ut kom jag, och möblerna var huller om buller som vanligt, och de flesta såg ut att vara ifrån 70talet. Köket var igenproppat med en stor grönbrun soffa och i vardagsrummet fanns massa porslinsjulgrejjer och växter. Jag kände med "fingrarna" bland en massa ormbunkar. En spännande grej som jag tycker ni skall testa, är att titta på saker, och blinka. I mitt fall så bytte en taklampa design var gång. Kort därefter funderade jag på att vakna upp, men näääh! Allt var så tydligt och spännande att jag vill utforska mer. Kort därefter vaknade jag, och det gick inte att få någon mer obe för denna gången.
Citera
2009-08-01, 02:08
Medlem
okKEj LåT säGa AtT om MAN aSTrAL pROjicERAR Kan MAn bARA pRoJIcera diTT man VarIT ELler Kan Man PrOJicera till någON sKog MitT i syD amERica i SÅDana FalL varför ProjiCIERar INgen in TIll [u]AREA 51[u]
Citera
2009-08-01, 05:00
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Eftersom jag i vibrationstillståndet är sömnparalyserad kan jag inte röra mig en millimeter. Jag gör snabba ryckande rörelser, egentligen utan att kunna rubba kroppen alls, i snabb följd i upp till 20 sekunder tills jag plötsligt känner hur motståndet släpper och jag svävar/rullar ut. Då VET jag att jag är ute eftersom jag är rörlig och är väldigt lätt. Dessutom brukar synen aktiveras automatiskt då så det går inte att ta miste på att man är ute

Men hur vet du att du är helt paralyserad? Jag har haft tillfällen då jag vibrerat kraftigt och domnat till den grad att jag inte känt min kropp, men om jag rycker så chansar jag på om jag rycker med min kropp eller min ickefysiska kropp eller vad man nu väljer att kalla den.
Citera
2009-08-01, 17:47
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Men hur vet du att du är helt paralyserad? Jag har haft tillfällen då jag vibrerat kraftigt och domnat till den grad att jag inte känt min kropp, men om jag rycker så chansar jag på om jag rycker med min kropp eller min ickefysiska kropp eller vad man nu väljer att kalla den.

Vid närmare eftertanke är jag sällan helt paralyserad under vibrationstillståndet eftersom det ofta i början blev så att jag råkade rulla min fysiska kropp och förlora vibrationerna. Hursomhelst så gör jag små ryck åt ena hållet och så länge man inte släppt från den fysiska kroppen så händer ingenting. När man väl inte är i den fysiska kroppen längre och gör ett sådant ryck så glider man ut friktionsfritt. Den resulterande rörelsen blir alltså mycket stor jämfört med den lilla kraft man använder för rycket. Det är så man vet att man verkligen kommit ut. Ryck upprepade gånger tills det bara släpper. Känslan går inte att ta miste på. Lycka till
Citera
2009-08-01, 22:44
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Vid närmare eftertanke är jag sällan helt paralyserad under vibrationstillståndet eftersom det ofta i början blev så att jag råkade rulla min fysiska kropp och förlora vibrationerna. Hursomhelst så gör jag små ryck åt ena hållet och så länge man inte släppt från den fysiska kroppen så händer ingenting. När man väl inte är i den fysiska kroppen längre och gör ett sådant ryck så glider man ut friktionsfritt. Den resulterande rörelsen blir alltså mycket stor jämfört med den lilla kraft man använder för rycket. Det är så man vet att man verkligen kommit ut. Ryck upprepade gånger tills det bara släpper. Känslan går inte att ta miste på. Lycka till

Tack kamrat! Utmärkt tips! Skall testas vid nästa tillfälle! En snabb fråga, du menar att det inte pajjar vibrationerna/Paralysen om man rycker så lite? Och sen när du gör det och märker att kroppen rör sig oproportioneligt mycket till det lilla rycket så förstår du att du är ute? Hoppas du förstår. Må väl.
Citera
2009-08-01, 23:55
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
du menar att det inte pajjar vibrationerna/Paralysen om man rycker så lite? .

Som jag minns det så var det svårt att bibehålla vibrationerna när jag var nybörjare. Numera kan jag för det mesta röra mig, öppna ögonen en kort stund o.s.v. utan att förlora vibrationerna. Det har alltid varit rätt tyst i min omgivning när jag vibrerat förr men förra veckan så satte jag igång musik på rätt hög volym och lade mig i sängen för att vila mitt på ljusa dagen (hade festat natten innan) och efter någon halvtimme vaknade jag upp i vibrationstillståndet och kunde höra Beyonce, som jag hade på spellistan, högt och tydligt. Det var väldigt intressant. Musiken var inget problem och jag låg där och hade jättekul åt att jag låg och njöt av vibrationstillståndet samtidigt som jag kunde lyssna på den höga musiken

Rekommenderar dig att helt enkelt öva på dom där rycken. Man vet när man är ute eftersom man plötsligt förflyttar sig ordentligt. Skulle vibrationerna upphöra så ligger du bara still igen och rensar tankarna och väntar.
Citera
2009-08-02, 00:33
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Som jag minns det så var det svårt att bibehålla vibrationerna när jag var nybörjare. Numera kan jag för det mesta röra mig, öppna ögonen en kort stund o.s.v. utan att förlora vibrationerna. Det har alltid varit rätt tyst i min omgivning när jag vibrerat förr men förra veckan så satte jag igång musik på rätt hög volym och lade mig i sängen för att vila mitt på ljusa dagen (hade festat natten innan) och efter någon halvtimme vaknade jag upp i vibrationstillståndet och kunde höra Beyonce, som jag hade på spellistan, högt och tydligt. Det var väldigt intressant. Musiken var inget problem och jag låg där och hade jättekul åt att jag låg och njöt av vibrationstillståndet samtidigt som jag kunde lyssna på den höga musiken

Rekommenderar dig att helt enkelt öva på dom där rycken. Man vet när man är ute eftersom man plötsligt förflyttar sig ordentligt. Skulle vibrationerna upphöra så ligger du bara still igen och rensar tankarna och väntar.

Okey, mina är rätt stabila också, brukar lyssna på musik Tack för tipset skall testas. Puss
Citera
2009-08-02, 13:42
Medlem
Oh my! Jag lyckades, tror jag i alla fall. Jag har tränat och tränat och lyckats få kroppen att somna jättemånga gånger, men i morse var första gången jag kom längre än så. Jag försökte rycka fram och tillbaka och det kändes som om jag kunde sätta mig upp med överkroppen men benen låg kvar. Så då lutade jag mig bakåt igen och försökte tänka att jag föll bakåt. Då var det som om jag snurrade bakåt på en pinne som satt under midjan och sedan var jag lätt som en fjäder. ^^

Min säng är en loftsäng så jag var lite orolig för hur jag skulle ta mig ner, men sedan bestämde jag mig för att jag kunde flyga så det gick bra. Jag var nog ute i mindre än en minut (om jag nu var ute, jag kanske bara drömde, för mina minnen är lite suddiga) och sprang mest omkring fam och tillbaka, helt lycklig i min lilla lägenhet på 19 kvadrat. När jag tittade ut genom fönstret var det helt svart.

Jag tror att möblerna var som vanligt förutom att där jag har en spegel stod det en bokhylla full med vad som såg ut att vara uppslagsböcker och liknande. Jag höll upp handen och testade om jag kunde få böckerna att sväva mot mig, och det gick!

Sedan fick jag lite storhetsvansinne och skulle se om jag kunde tända eld på saker, så jag lät böckerna sväva i luften och tänkte mig att de skulle börja brinna, men det funkade inte alls, och sedan tappade jag koncentrationen. Jag minns inte riktigt hur jag kom tillbaka till kroppen. Jag har för mig att jag ville kolla om den låg kvar i sängen så jag klättrade upp och skulle kika, men då sög den mig tillbaka.

Det bästa av allt var i alla fall att jag inte kände mig ett dugg rädd eller nervös, det trodde jag att jag skulle vara.

Astralprojector: När du är ute, kan du påverka din omgivning på det sättet, alltså få saker att flyga osv?

Edit: Såg nu att du hade skrivit om det i experimentet. Men hur pass mycket kan du ändra saker med tanken? GÅR det att sätta eld på saker? Haha. :P
Senast redigerad av marginella 2009-08-02 kl. 13:55.
Citera
2009-08-02, 14:03
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marginella
Astralprojector: När du är ute, kan du påverka din omgivning på det sättet, alltså få saker att flyga osv?

Ibland är jag i en omgivning som är väldigt påverkbar där minsta tanke kan manipulera objekt o.s.v., få dom att flyga, förvandlas etc. För det mesta så är realtidszonen som jag är i väldigt stabil och statisk och det sker inte en massa okontrollerade skiftningar omkring mig.

Ett mycket bra tips när man just börjat projicera är att hålla projektionerna korta! Ta dig ut. Se dig omkring och övertyga dig själv om att du faktiskt inte bara drömmer. Känn efter hur det känns. Återvänd sedan direkt så att minnet inte hinner försvagas eller projektionen övergår i en dröm så att du sedan börjar tro att det egentligen bara var just en dröm. När du är klar så "blundar" du bara eller önskar dig tillbaks till kroppen så vaknar du upp i sängen. Alltså, innan du har långa projektioner där du gör diverse saker, se till att ha korta projektioner som du vet till 100% är äkta.

Citat:
Ursprungligen postat av marginella
Men hur pass mycket kan du ändra saker med tanken? GÅR det att sätta eld på saker? Haha. :P

Det verkar bero på "var" man befinner sig. Är man i ett "eget" scenario så går det göra vad som helst. På vissa platser, som realtidszonen (som jag befinner mig i när jag är i min lägenhet), är mer statiska och inte formbara på samma sätt. När du är i en egenskapad värld (som ett drömscenario) som beror av dig kan du göra vad som helst i princip. Jag har ju till och med satt igång en kärnvapenexplosion:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=17424774&postcount=1350
Senast redigerad av AstralProjector 2009-08-02 kl. 14:08.
Citera
2009-08-02, 15:51
Medlem
nummerupplysn.s avatar
Hej!

Har inte kollat igenom tråden, men undrar bara en sak.

Finns det någon fara som kan förknippas med OBE eller astralresor? Hur kan man vara säker på att man kommer tillbaka, så att säga?

Jag har nämligen varit nära några gånger i mitt liv, senaste gången var för några veckor sedan då jag mediterade. Jag vågade dock inte gå "längre" när jag upplevde att vibrationerna kom, för jag visste inte vad som kunde hända.
Citera
2009-08-02, 16:31
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummerupplysn.
Finns det någon fara som kan förknippas med OBE eller astralresor?

Den frågan ställs väldigt ofta och svaret är att det helt enkelt rör sig om ett naturligt tillstånd som du befinner dig i varje natt ändå. Skillnaden när du astralreser är att du har tränat dig på att hålla dig vid medvetande när det sker. Var helt lugn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in