2025-08-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här är en fråga som jag har tänkt mycket på, men som jag inte vågat starta en tråd om tidiagare. Stormästarna kan då bli arga på forumet. Adolf Hitler var världens bästa människa. En gud var han. Men varför var han tillsammans med Eva Braun? Allting som jag har sett med henne så verkar hon ha varit så dum i huvudet. Varför var Adolf Hitler, världens bästa människa, tillsammans med en sådan där medioker människa? Adolf Hitler var homosexuell eller asexuell. TYST! Vad har ni för tankar om Adolf Hitlers förhållande med idioten Eva Braun?
Han var 100% gay och behövde en kvinna för att dölja detta faktum. Läs om hans relation med Röhm.
Citera
2025-08-22, 11:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Varför?
Att hon var fotomodell och 23 år yngre än Adolf kan ju ha med det att göra. Hon var bara 17 när hon inledde sin relation med Adolf.

Om Hitler inte var heterosexuell så skulle alltså syftet med relationen vara att fejka heterosexualitet?

Varför höll han i så fall förhållandet med Eva hemligt för allmänheten?

Ett hemligt förhållande har man bara med någon man verkligen vill vara med.

Förresten menar du väl Eva Hitler, alternativt fru Hitler? De var ju faktiskt gifta.

Ja. Så dumt. Jag tror att han höll det hemligt just för att hon var så mycket yngre än han, samt påfallande vacker. Han var rädd för att framstå som ytlig, eller ännu värre som någon som skaffar sig en ung älskarinna med hjälp av sin makt. Det hade sett bättre ut utåt sätt, om han haft en rejäl Hausfrau i sin egen ålder. Någon som intresserade sig för Küche-Kirche-Kinder och inte la sig i politiken.
Citera
2025-08-22, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det var ett medvetet val från Hitler att inte visa upp sig med kvinnor. Så att den kvinnliga halvan av Tysklands befolkning kunde drömma. Lite som John Lennon i Beatles, absolut förbjudet att visa att han var gift och hade barn.

Finns intressanta TV-program om alla Hitlers kärlekar. T.ex tog en livet av sig för att han var hemsk, rimligen var han lika dominant och aggressiv hemma i lägenheten som i storpolitiken om hans partner inte kunde lugna honom.

Men Braun klarade detta och tog antagligen fram hans snälla sida och det gillade han. Han var ju en mjukis innerst inne t.ex vegetarian och hundälskare. De gifte sig en timme innan de tog livet av sig i hans bunker 1945.

Drömde kvinnor verkligen om Hitler på det sättet, då? Han var en landsfader, men inte med den bästa vilja i världen kan man tycka att han var attraktiv... Göbbels var i och för sig ännu värre. Göring var mycket snygg - verkligen arisk! - när han var ett ungt flygaräss, men sedan gjorde vällevnaden att han blev tjock och osund redan i tidig medelålder.
Citera
2025-08-22, 11:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Drömde kvinnor verkligen om Hitler på det sättet, då? Han var en landsfader, men inte med den bästa vilja i världen kan man tycka att han var attraktiv... Göbbels var i och för sig ännu värre. Göring var mycket snygg - verkligen arisk! - när han var ett ungt flygaräss, men sedan gjorde vällevnaden att han blev tjock och osund redan i tidig medelålder.
Snygghet var mycket viktigt för nazis. Det kan man se på uniformer, byggnader, osv.

Hitler var precis lika beundrad av kvinnorna i Hitlertyskland som av männen. Det tänker man inte på. Finns massor med filmer när de nästan svimmar i publikhavet för att de får se Hitler. Hade varit klart avtändande för många av dem, både män och kvinnor, om han var gift med fem barn.
Citera
2025-08-22, 11:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Snygghet var mycket viktigt för nazis. Det kan man se på uniformer, byggnader, osv.

Hitler var precis lika beundrad av kvinnorna i Hitlertyskland som av männen. Det tänker man inte på. Finns massor med filmer när de nästan svimmar i publikhavet för att de får se Hitler. Hade varit klart avtändande för många av dem, både män och kvinnor, om han var gift med fem barn.

Jaha, men då bländades de väl av hans roll, makt, budskap, löften, vältalighet. För snygg, det var han inte... Ta bara de där breda, runda höfterna, som på en kvinna.
Citera
2025-08-22, 11:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha, men då bländades de väl av hans roll, makt, budskap, löften, vältalighet. För snygg, det var han inte... Ta bara de där breda, runda höfterna, som på en kvinna.
Han var en dvärg jämfört med många, jag har aldrig sett ett foto på honom med någon nakenhet eller några muskler t.ex, men hans utstrålning var magnifik med perfekt blåa ögon som såg allt. Vi pratar om den person som lurat ett helt folk mest av alla med sin utstrålning.

Han hade kvinnor hela sitt liv och tydligen inga problem för honom att skaffa dem. Men alla hölls hemliga.
Citera
2025-08-22, 11:53
Medlem
Hitler var bög och hade henne som en fasad bara, sexuellt föredrog han småpojkar.
Citera
2025-08-22, 11:58
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Hitlers kuk ville också få smaka lite fitta som omväxling till djuranus och pojkfittor. Helt enkelt ett skenförhållande för den mest kända pojkfittsknullaren genom tiderna.
Citera
2025-08-22, 12:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Hon låter som en blåst, utseendefixerad influencer. Jag hade aldrig stått ut med en sådan människa. Riket befinner sig i ett världskrig och du blir upprörd över att du inte kan sminka dig? Vad är det för fel på dig, kvinna?
Haha ja, det är nästan som att hon utan bekymmer hade kunnat hoppa fram 80 år i tiden och frodats perfekt som influencer idag. Likaledes kan jag se framför mig typ Bianca Ingrosso 1943 klaga på exakt samma saker

Angående frågan är det nog inte svårare än att hon var snygg och ung, han var rik och en av världens mäktigaste personer. Det brukar kunna hända grejer när det ser ut så.
Citera
2025-08-22, 12:08
Medlem
Dorniers avatar
Den kvinnliga författaren Gitta Sereny träffade AH en gång. Hon sade att han inte var ful i ansiktet iallafall och att han var mycket välvårdad.

AH tränade mycket med en expander också så han skulle orka ha armen utsträckt långa stunder när trupper marscherade förbi vid parader.

Expander var då ett sånt här träningsredskap.

bild på expander

Citat:
Gitta Sereny, född 13 mars 1921 i Wien, Österrike, död 14 juni 2012 i Cambridge, Cambridgeshire, var en österrikisk-brittisk journalist, författare och historiker.

Sereny är främst känd för sina skildringar av Nazityskland. Hon intervjuade bland andra Albert Speer (Tysklands rustningsminister under kriget) och Franz Stangl (kommendant i Treblinka) och skrev böcker om dem.
Citera
2025-08-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här är en fråga som jag har tänkt mycket på, men som jag inte vågat starta en tråd om tidiagare. Stormästarna kan då bli arga på forumet. Adolf Hitler var världens bästa människa. En gud var han. Men varför var han tillsammans med Eva Braun? Allting som jag har sett med henne så verkar hon ha varit så dum i huvudet. Varför var Adolf Hitler, världens bästa människa, tillsammans med en sådan där medioker människa? Adolf Hitler var homosexuell eller asexuell. TYST! Vad har ni för tankar om Adolf Hitlers förhållande med idioten Eva Braun?

Jag skulle vilja vända på frågeställningen. Hur kunde Eva Braun vara ihop med Hitler? Han hade så ful mustasch.
Citera
2025-08-22, 12:38
Medlem
engammalfisks avatar
Det var hon som var mest på & trägen innan han blev känd tror jag. själv hade han passion för att förändra & resa sig & sitt folk.
Han fick tjur sperma injektioner av sin galne familje läkare för potensen, det var nog på Evas initiativ.
Hon var ingen raketforskare & levde lite i sin egen värld måhända så hon fatta tycke, eller så var hon ondskefull hon också.

Jorden är lite tragisk, en som mördade miljoner med civila och soldater fick scora o själv får man sitta med nävarna årtionde ut & årtionde in.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-08-22 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in