2025-08-22, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Du tror så mycket du.

Den gången hon engagerade sig mest i politiken var 1943 när Tyskland ställde om till total krigsekonomi, vilket innebar totalstopp för tillverkning och försäljning av kosmetika och andra skönhetsprodukter.

Albert Speer berättade hur han bevittnade när Eva Braun var väldigt upprörd och konfronterade Hitler angående detta.

Efteråt så beordrade Hitler Albert Speer att enbart begränsa tillverkningen och försäljningen.

Hon låter som en blåst, utseendefixerad influencer. Jag hade aldrig stått ut med en sådan människa. Riket befinner sig i ett världskrig och du blir upprörd över att du inte kan sminka dig? Vad är det för fel på dig, kvinna?
Citera
2025-08-22, 01:59
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Jag kan tycka att Hitler beskrivs som en mystiskt ond varelse där man inte vill lämna ut tillräckligt mkt info om honom.
Jag tror att Eva Braun var judinna och styrde honom i den riktning man ville.

Hon var ju en lysande skreterare i början, och dessutom var hon ungdomligt fräsch samt lätt att samarbeta med. Ett sådant fruntimmer blir alltid omtyckt av mäktiga män.
Citera
2025-08-22, 02:39
Medlem
Skyggedanss avatar
I Der Untergang beskrivs hon som en bra festprisse. Vacker och trevligt umgänge helt enkelt.
Utöver trevligt umgäng på dagen kan jag mycket väl tänka mig att Führern behövde henne för att djura ut sig under de sömnlösa amfetamindrivna nätterna också.
Citera
2025-08-22, 03:04
Medlem
Det sägs att hon gillade att ta den i 2an.
Citera
2025-08-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Det sägs att hon gillade att ta den i 2an.

Det sägs bara i din analsexfixerade fantasivärld.
Citera
2025-08-22, 08:09
Medlem
Hon kanske kunde suga en golfboll genom en trädgårdsslang.
Citera
2025-08-22, 09:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Finns ju något citat av Hitler där han sa att kvinnan måste vara yngre än 22 eller något för annars är hon inte lika formbar.

Personligen tänker jag nog också att svartskallen Hitler var homofil. Hans mannerism är väldigt bögig, mycket feminina handrörelser.
Citera
2025-08-22, 09:28
Medlem
Karmans avatar
Eva Braun var förmodligen bara en täckmantel för Hitlers verkliga jag. Inte en person han egentligen älskade eller ens hade sex med.
Citera
2025-08-22, 09:35
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Hon kanske kunde suga en golfboll genom en trädgårdsslang.

Eller kromen av en kofångare.

Hon var korkad och undergiven. Och Adolf hade kontrollbehov.
Citera
2025-08-22, 10:36
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
I Der Untergang beskrivs hon som en bra festprisse. Vacker och trevligt umgänge helt enkelt.
Utöver trevligt umgäng på dagen kan jag mycket väl tänka mig att Führern behövde henne för att djura ut sig under de sömnlösa amfetamindrivna nätterna också.

Bra synpunkter.

I en annan scen från en sagda film är hon begeistrad över att en väldigt ung tysk officer har lyckats klättra markant i graderna utan att fatta att det främst beror på att de flesta äldre officerarna strukit med...

Med det sagt så trivs jag, precis som gamle Adolf, helst i bimbosällskap.

Så länge de begränsar att öppna truten för annat än kuk.
Citera
2025-08-22, 10:40
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här är en fråga som jag har tänkt mycket på, men som jag inte vågat starta en tråd om tidiagare. Stormästarna kan då bli arga på forumet. Adolf Hitler var världens bästa människa. En gud var han. Men varför var han tillsammans med Eva Braun? Allting som jag har sett med henne så verkar hon ha varit så dum i huvudet. Varför var Adolf Hitler, världens bästa människa, tillsammans med en sådan där medioker människa? Adolf Hitler var homosexuell eller asexuell. TYST! Vad har ni för tankar om Adolf Hitlers förhållande med idioten Eva Braun?

Svårt att förstå vad du fått detta ifrån?

Är det dom massiva judiska smutskastningskampanjerna som pågår än i denna dag mot allt och alla som omgav Adolf Hitler som har format din uppfattning?

Eva Braun förefaller att ha varit både vettig och begåvad och utstrålade både värme och humor.
Hon var dessutom en mycket vacker kvinna, utöver detta genom akt och gärning konstnärligt sinnad och en kreatör, vilket säkert var i samklang med Adolf Hitlers goda sidor.
Citera
2025-08-22, 10:41
Medlem
Paris24s avatar
Det var ett medvetet val från Hitler att inte visa upp sig med kvinnor. Så att den kvinnliga halvan av Tysklands befolkning kunde drömma. Lite som John Lennon i Beatles, absolut förbjudet att visa att han var gift och hade barn.

Finns intressanta TV-program om alla Hitlers kärlekar. T.ex tog en livet av sig för att han var hemsk, rimligen var han lika dominant och aggressiv hemma i lägenheten som i storpolitiken om hans partner inte kunde lugna honom.

Men Braun klarade detta och tog antagligen fram hans snälla sida och det gillade han. Han var ju en mjukis innerst inne t.ex vegetarian och hundälskare. De gifte sig en timme innan de tog livet av sig i hans bunker 1945.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in