Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Det här är en fråga som jag har tänkt mycket på, men som jag inte vågat starta en tråd om tidiagare. Stormästarna kan då bli arga på forumet. Adolf Hitler var världens bästa människa. En gud var han. Men varför var han tillsammans med Eva Braun? Allting som jag har sett med henne så verkar hon ha varit så dum i huvudet. Varför var Adolf Hitler, världens bästa människa, tillsammans med en sådan där medioker människa? Adolf Hitler var homosexuell eller asexuell. TYST! Vad har ni för tankar om Adolf Hitlers förhållande med idioten Eva Braun?
Har alltid tänkt precis tvärtom. Hur kunde en man med ett så mediokert utseende få en sådan kvinna.
Men det är väl det som är grejen. Många kvinnor dras till social status i en grupp, oavsett vilken grupp det rör sig om. Oavsett om mannen förtjänar sin status eller inte. Tänk Knutby.
I fallet med AH så sågs han av stora delar av tyska folket som en förebild. En absurd personkult kring honom. Han hade därmed hög status i den stora gruppen "Tyskland" till och med.
Eftersom det fungerar såhär så är det såklart hela tiden riktiga pajasar till män som manipulerar sig till hög status i olika grupper. Ofta bara genom att prata hål i huvudet på folk. Ljuga, manipulera och skapa image. Kultledare, politiker, musiker, man ser det hela tiden, hur detta fenomen spelar ut.
Det är inte själva mannen utan rollen.