Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Du lever inte i verkligheten det är helt klart. Nästa gång du besöker Sverige kan du ju fråga slumpmässiga människor på gatan vad de anser.
Vill du diskutera din rysspropaganda kan du ju börja med att hänvisa till källor.
Folk börjar tröttna på Ukraina och vapenskrammel och det där att höja militärutgifterna till 5 % av BNP har verkligen gett oss fredsvänner med Ryssland vatten på vår kvarn. Jag har rest en hel del sista tiden på allmänna transportmedel och märker faktiskt att folk är rädda för nedskärningar och vapenskrammel.
De här drömmerierna om kärnvapenkrig många Nato-nissar håller sig med skrämmer mig mer men "folk" mindre och ännu så länge är det nedskärningar i välfärden som skrämmer mest.
Om jag vore statsminister skulle hjag se till att byta ut försvarsminister till någon mindre krigsivrande individ - han går nog inte så särskilt bra hem hos människor som är rädda för kärnvapenkrig.
Ja - det är verkligen allt fler i EU som ifrågasätter krigshetsen men det är färre i Sverige och Finland. Sovjetunionen behandlade dessa länder väl milt efter deras samarbete med Hitler under världskriget.