Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-23, 17:35
Medlem
Ursprungligen postat av Kratatch
Det är det sista vi bör göra. Om något borde vi förbjuda Ryska språket inom EU, deportera alla Ryssar tillbaka till Ryssland och införa totalt handelsembargo emot Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Varför det?

För att ryssland är en genomkorrupt kloak som styrs av en totalitär regim som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer?
Citera
2025-08-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Det är det sista vi bör göra. Om något borde vi förbjuda Ryska språket inom EU, deportera alla Ryssar tillbaka till Ryssland och införa totalt handelsembargo emot Ryssland.
För att ryssland är en genomkorrupt kloak som styrs av en totalitär regim som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer?
Vi Nordiska länder och Polen får väl bryta oss ur EU och NATO, och bilda en egen ny union.
I hela övriga EU råder ett ointresse om Ukraina.
Jag skiter i vilket hur det går eller blir med Ukraina för detta rör inte oss, detta är den klart vanligaste uppfattningen i opinionen!
Citera
2025-08-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Kristersson sade förra året när Tusk var på besök.
Vi Sverige och Nordiska länder måste fördjupa det militära samarbetet med Polen, då det är osäkert hur övriga EU och NATO kommer agera framöver mot "den otäcke ryssen"!
Vi kan nog även få med Balterna i denna nya allians mellan de Nordiska länderna och Polen.

Inom hela övriga EU råder ett ointresse för Ukraina i opinionen, även om politiker försöker mana på för att bevara "enigheten och sammanhållningen" inom EU-NATO.

Ja ni pro-ryssar hävdar detta men kommer aldrig med några bevis för det. Att upprepa rysk propaganda fgör det inte sant.

Citat:
Varför det?

För att Ryssarna är ett existenciellt hot emot Europa och de är blodtörstiga mördare som begår krigsbrott, bedriver sabotage och politiskt sabotage samt använder rysktalande inom länders gränser som en ursäkt för invasioner.
Citera
2025-08-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ja ni pro-ryssar hävdar detta men kommer aldrig med några bevis för det. Att upprepa rysk propaganda fgör det inte sant.
För att Ryssarna är ett existenciellt hot emot Europa och de är blodtörstiga mördare som begår krigsbrott, bedriver sabotage och politiskt sabotage samt använder rysktalande inom länders gränser som en ursäkt för invasioner.

Kan tillägga att i Sverige råder ett totalt och fullkomligt ointresse för landet Ukraina!
Detta ointresse för Ukraina finns givetvis också inom opinionen i övriga stora EU-länder, men där skiter man även i ryssjävlar!
Har försökt här på flashback diskutera lite om Ukrainas historia, språk, ekonomi och näringsliv, och relation till andra grannländer.
Men det enda svaret jag fått otaliga gånger är.
-"Jag är fan inte intresserad av att veta något sådant"!
Senast redigerad av Ljungbybon 2025-08-23 kl. 23:38.
Citera
2025-08-24, 02:16
Medlem
Citat:
Kan tillägga att i Sverige råder ett totalt och fullkomligt ointresse för landet Ukraina!
Detta ointresse för Ukraina finns givetvis också inom opinionen i övriga stora EU-länder, men där skiter man även i ryssjävlar!
Har försökt här på flashback diskutera lite om Ukrainas historia, språk, ekonomi och näringsliv, och relation till andra grannländer.
Men det enda svaret jag fått otaliga gånger är.
-"Jag är fan inte intresserad av att veta något sådant"!

Du lever inte i verkligheten det är helt klart. Nästa gång du besöker Sverige kan du ju fråga slumpmässiga människor på gatan vad de anser.

Vill du diskutera din rysspropaganda kan du ju börja med att hänvisa till källor.
Citera
2025-08-24, 08:23
Medlem
Citat:
Du lever inte i verkligheten det är helt klart. Nästa gång du besöker Sverige kan du ju fråga slumpmässiga människor på gatan vad de anser.

Vill du diskutera din rysspropaganda kan du ju börja med att hänvisa till källor.

Folk börjar tröttna på Ukraina och vapenskrammel och det där att höja militärutgifterna till 5 % av BNP har verkligen gett oss fredsvänner med Ryssland vatten på vår kvarn. Jag har rest en hel del sista tiden på allmänna transportmedel och märker faktiskt att folk är rädda för nedskärningar och vapenskrammel.

De här drömmerierna om kärnvapenkrig många Nato-nissar håller sig med skrämmer mig mer men "folk" mindre och ännu så länge är det nedskärningar i välfärden som skrämmer mest.

Om jag vore statsminister skulle hjag se till att byta ut försvarsminister till någon mindre krigsivrande individ - han går nog inte så särskilt bra hem hos människor som är rädda för kärnvapenkrig.

Ja - det är verkligen allt fler i EU som ifrågasätter krigshetsen men det är färre i Sverige och Finland. Sovjetunionen behandlade dessa länder väl milt efter deras samarbete med Hitler under världskriget.
Citera
2025-08-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Folk börjar tröttna på Ukraina och vapenskrammel och det där att höja militärutgifterna till 5 % av BNP har verkligen gett oss fredsvänner med Ryssland vatten på vår kvarn. Jag har rest en hel del sista tiden på allmänna transportmedel och märker faktiskt att folk är rädda för nedskärningar och vapenskrammel.

De här drömmerierna om kärnvapenkrig många Nato-nissar håller sig med skrämmer mig mer men "folk" mindre och ännu så länge är det nedskärningar i välfärden som skrämmer mest.

Om jag vore statsminister skulle hjag se till att byta ut försvarsminister till någon mindre krigsivrande individ - han går nog inte så särskilt bra hem hos människor som är rädda för kärnvapenkrig.

Ja - det är verkligen allt fler i EU som ifrågasätter krigshetsen men det är färre i Sverige och Finland. Sovjetunionen behandlade dessa länder väl milt efter deras samarbete med Hitler under världskriget.

De enda som skramlar med kärnvapen hot är Ryssland. Hur du får det till att NATO vill ha kärnvapenkrig för att Ryssarna gormar om Kärnvapen är förmodligen något som borde studeras av ett gäng psykologer och psykiatriker.

De enda som vill ha krig är de som vill ge Ryssland allt de pekar på.
Citera
2025-08-24, 08:39
Medlem
Citat:

Av tusen personer i Sverige så är 999 ointresserade av att veta något om Ukrainas språk, kultur, historia, matvanor och sånt.
Det enda intresset som finns handlar om kriget mot Ryssland.
Jag vet precis vad jag talar om, för jag har massor med gånger försökt snacka om saker i Ukraina som inte har med kriget att göra.
Men om man får något svar alls, då är det.
-"Jag är fan inte intresserad av att veta något sånt"!
Citera
2025-08-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Om jag vore statsminister skulle jag se till att byta ut försvarsminister till någon mindre krigsivrande individ - han går nog inte så särskilt bra hem hos människor som är rädda för kärnvapenkrig.
Det blir inte lätt för EU framöver försöka överta en ledande roll i NATO, nu när USA tappar intresset.
USA blir nog kvar i NATO, men med mycket mindre satsning och utan någon ledande ställning.
Att USA blir kvar alls, det kommer mest handla om att gynna USAs vapenexport, då massor med olika vapensystem inom NATO är av amerikanskt ursprung.
Och det är inte så lätt för EU starta en egen tillverkning av dessa vapen.
Citera
2025-08-24, 11:07
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Det enda hotet Ryssland utgör mot Europa kan enkelt avhjälpas genom att ändra på tonen i fulmedia. Vi kan inte låta hjärnspöken diktera den geopolitiska utvecklingen.

Har du märkt en explosionsartad ökning av skjutningar och sprängningar de senaste åren? Det är inte på grund av ryssar utan på grund av svenska politiker och vanligt folk som kan manipuleras till att gå med på vad som helst.

Mot den bakgrunden är det ett steg i rätt riktning att som Ryssland skydda den egna befolkningen.
Citera
2025-08-24, 11:15
Medlem
Citat:
Av tusen personer i Sverige så är 999 ointresserade av att veta något om Ukrainas språk, kultur, historia, matvanor och sånt.
Det enda intresset som finns handlar om kriget mot Ryssland.
Jag vet precis vad jag talar om, för jag har massor med gånger försökt snacka om saker i Ukraina som inte har med kriget att göra.
Men om man får något svar alls, då är det.
-"Jag är fan inte intresserad av att veta något sånt"!

Och man måste inte veta allt om ett folk för att anse att de har rätt att existera.
Visste du att det bara är ett land mellan oss och Ukraina?
Fortfarande inga källor ser jag.
Citera
2025-08-24, 11:17
Medlem
Citat:
Det enda hotet Ryssland utgör mot Europa kan enkelt avhjälpas genom att ändra på tonen i fulmedia. Vi kan inte låta hjärnspöken diktera den geopolitiska utvecklingen.

Har du märkt en explosionsartad ökning av skjutningar och sprängningar de senaste åren? Det är inte på grund av ryssar utan på grund av svenska politiker och vanligt folk som kan manipuleras till att gå med på vad som helst.

Mot den bakgrunden är det ett steg i rätt riktning att som Ryssland skydda den egna befolkningen.

Eller bara utvisa alla Ryssar och sätta Ryssland i ett handelsembargo. Vi har inget behov av Ryssland, Ryssar är mer problem än de är värda.

Visste du att Ryssarna är de som driver på Migrationen från Afrika till Europa?

Att be Ryssland om hjälp för att stoppa invandringen är som att be pyromanen om hjälp för att få stopp på en brand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in