Citat:
Ursprungligen postat av
Peje1337
Tänkte testa att inte sova på en vecka.
Fick idén från ingenstans egentligen, vill egentligen bara se hur långt jag kan pusha min kropp. Tror längsta jag varit uppe innan är lite över ett dygn, men hur svårt kan det vara att vara uppe längre än så. Det är väll bara att köpa rejäla mängder energidryck och koffeinpiller sen hålla sig sysselsatt och upptagen?
Har ni någon erfarenhet av detta innan? Har ni några tips eller funderingar får ni gärna skriva.
Efter mer än 24 börjar man bli rejält vimsig, efter 36 timmar börjar hjärnan ta stryk. Du kan sätta i dig hur mycket koffein du vill, det enda som händer är att du mår superkass, är darrig och får rännskita och hjärtklappning. Och du kommer till sist somna ändå, så fort du sätter dig ned, till sist rentav stående.
Du kommer inte kunna hålla dig vaken så länge som du tror, jag skulle tippa absolut mest 48 timmar, och du kommer inse att det enda som händer är att du mår asdåligt av det och blir dum i huvudet. Det finns ett skäl till att förvägran av sömn är en populär tortyrmetod i diverse skitländer.
Med det sagt, vill du hålla dig vaken i så mycket som en vecka så är det amfetamin som gäller, inget snack om saken. En drogutlöst psykos går i regel över bara du får sova, äta och dricka ordentligt. Tänk på att en psykos inte nödvändigtvis är något man vill ha i journalen.