Citat:
Ursprungligen postat av
Skampi
Nu skriver hon till prenumeranter att hon inte vill berätta så mycket om sin hälsa mppet längre, men att man kan skriva till henne om mam vill småprata om det.
"Jag försöker ligga lågt med min hälsa då det verkar vara någon eller några där ute som försöker hitta skvaller om mig och alltså rent teoretiskt söker information om mig för att skapa konspirationsteorier. Blir så ledsen när jag ser personer som skriver kommentarer på mina inlägg med olika teorier om vad jag lider av, att jag hittar på min sjukdom? Vem fan skulle hitta på att mam vill ha sitt liv förstört?"
(Jag har utelämnat emojis och märkliga stavfel).
Hon skriver lite som ett fyllo ibland alltså. Kul att hon inte vågar nämna denna fb-tråd, för det är ju det hon syftar på.

Men jobbigt om fler hittar domen och ser sanningen hehe.
Tack för att du delar med dig! Alice måste verkligen hata att det även finns några av er här som betalar, inte bara hennes fans är med i hennes community 😂
Tror frågan hos Nara tog lite hårt på henne. Skvaller behöver ju inte ens ha med hennes sjukdom att göra, konspirationsteorier? 😂 skvaller kan ju vara vad som.
"Vem fan skulle hitta på att man vill ha sitt liv förstört?" - finns absolut folk som hittat på för dom vill ha sympati, finns dom som vill ses som starka och hjältar för trots att dom är så sjuka så krigar dom på, antar att man är psykisk sjuk då för det är såklart inte fullt normalt. Finns mycket psykisk ohälsa och diagnoser.
Sen finns det även mytomaner (jag hade en kompis som hade obotlig cancer och hade bara ett år kvar att leva, la så många timmar med henne på att trösta, ställa upp och finnas där. Såhär 15 år senare lever hon fortfarande, skaffat fler barn men olika män och cancern är som bortblåst..) och hypokondriker.
Men för just Alice har mycket, eller till och med allt, förmodligen att göra med ätstörningen och hon är ju inte villig att söka hjälp. Kan inte förstå hur svårt det förmodligen är då jag själv tack och lov inte haft det eller någon i min närhet, men söker man inte hjälp så väljer hon på sätt och vis att fortsätta att vara sjuk. Hon vill inte bli frisk.
Självklart vill ingen frisk människa få sitt liv förstört, men alla är inte friska och det är trist och orättvist men så ser livet tyvärr ut.