2026-08-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Haha ja eller hur.Btw lyssnade på ett poddavsnitt för att komma i kapp deras sjuklighet och då sa Alice att hon och mamsen förmodligen inte får komma på middagar där det bara är par då hon skulle ses som ett hot mot fruarna till männen som var där.

Herregud.. För det första, känner dom ens några par? Förutom systern och hennes man. För det andra, varför skulle man bjuda in en mamma och en dotter om det är parmiddag? Nu menade hon kanske inte parmiddag, men då känns det oväsentligt att nämna par ens. Men klart Alice vill få fram vilken petit pudding hon är som männen inte kan hålla tassarna borta från.

Vilket avsnitt var det? Aldrig lyssnat på deras podd. Har dom slutat med den? Länge sen dom nämnde att dom skulle spela in och länge sen Alice delade avsnitt, förutom när hon nästan dog-avsnitten som hon delar då och då.
Citera
2026-08-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Herregud.. För det första, känner dom ens några par? Förutom systern och hennes man. För det andra, varför skulle man bjuda in en mamma och en dotter om det är parmiddag? Nu menade hon kanske inte parmiddag, men då känns det oväsentligt att nämna par ens. Men klart Alice vill få fram vilken petit pudding hon är som männen inte kan hålla tassarna borta från.

Vilket avsnitt var det? Aldrig lyssnat på deras podd. Har dom slutat med den? Länge sen dom nämnde att dom skulle spela in och länge sen Alice delade avsnitt, förutom när hon nästan dog-avsnitten som hon delar då och då.
Kommer inte ihåg vilket avsnitt det var men ska försöka kolla upp.Nu när någon skrivit i hennes inlägg om att det bara är kemikalier i barebells bars så skriver hon att personen måste testa Alice hemgjorda 🤣Gjorde hon inte nyss reklam för världens godaste bars från Barebells med bara en ingrediens 🤣
Citera
2026-08-13, 18:54
Medlem
Skampis avatar
Citat:
"Har du testat proteinkladdkakan på 1 ingrediens?😍"
Hon menar alltså att en proteinbar med smak av kladdkaka, blir en proteinkladdkaka när man värmer den och därför är det bara en ingrediens? Eller vad menar hon ens? Är ju fortfarande en proteinbar med kladdkakesmak. Fast varm. Blir ingenting nytt.

Haha vad i helvete! Nu skrattade jag högt. Oh ja, absolut inne i något slags maniskt skov igen.
Citera
2026-08-13, 18:54
Medlem
Skampis avatar
Citat:

HAHA! Ja du vet, hon är ju en av få kvinnor som inte har extensions i håret! Very sexy!
Citera
2026-08-13, 19:02
Medlem
Har skrivit till de båda företagen nu för att höra deras åsikt och först är de världens godaste och sen är hennes bättre när en följare säger vilka kemikalier det är i🤣Jag hänvisade företagen till denna tråd.Kommer även kontakta blogg bevakning om PR bud och hur hon skattar då hon endast skriver PR och inte reklam på hennes inlägg
Citera
2026-08-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
HAHA! Ja du vet, hon är ju en av få kvinnor som inte har extensions i håret! Very sexy!
Kommer inte ihåg vilket avsnitt det var nu men det handlade om att de inte hade vänner och inte blev medbjuden då det bara var par där och då tror förstås Alice att hon är ett hot mot övriga kvinnor.. Förstår nu faktiskt varför Alice inte har vänner och de vänner hon hade har ju skrivit att de drog sig undan pga Alice personlighet och narcissism.Hon har ju även skrivit att hon åkte själv på krogen utan vänner.. Riktigt deprimerade egentligen..En ung kvinna som inte har insikt och förstör sitt eget liv och fläker ut sin familj på nätet med offerkoftan på
Citera
2026-08-13, 22:07
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Kommer inte ihåg vilket avsnitt det var nu men det handlade om att de inte hade vänner och inte blev medbjuden då det bara var par där och då tror förstås Alice att hon är ett hot mot övriga kvinnor.. Förstår nu faktiskt varför Alice inte har vänner och de vänner hon hade har ju skrivit att de drog sig undan pga Alice personlighet och narcissism.Hon har ju även skrivit att hon åkte själv på krogen utan vänner.. Riktigt deprimerade egentligen..En ung kvinna som inte har insikt och förstör sitt eget liv och fläker ut sin familj på nätet med offerkoftan på
Tyvärr känns hon ju som en enorm pick me girl. Kan inte ha vänner för kvinnor är så avundsjuka, råkar bara vara naturligt smal men härligt obrydd om kalorier (lol visst), har inte extensions som alla andra plastiga kvinnor, använder aaaaldrig smink (trots att hon är spacklad som en teaterskådis), älskar att stå i köket och laga mat, har massor av skumma sexiga outfits och kallar sig madame petite... Förstår att vänner flyr när hon är så egocentrisk. Alla konstiga sjukdomar gör ju inget bättre. Jag har själv haft en vän som var hypokondriker och konstant malde på om sjukdomar (vid minsta halsont skulle hon noja över sepsis i en timme på telefon) och det äter otroligt mycket energi. Alice är ju mycket värre än så eftersom hon på något plan verkligen VILL ha alla sjukdomar som finns...
Citera
2026-08-13, 22:49
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Haha ja eller hur.Btw lyssnade på ett poddavsnitt för att komma i kapp deras sjuklighet och då sa Alice att hon och mamsen förmodligen inte får komma på middagar där det bara är par då hon skulle ses som ett hot mot fruarna till männen som var där.

Hahahaha whaaaaat, snälla säg att du skojar! Vilket avsnitt är detta? 🤣
Citera
2026-08-14, 07:59
Medlem
Skampis avatar
Nu skriver hon till prenumeranter att hon inte vill berätta så mycket om sin hälsa mppet längre, men att man kan skriva till henne om mam vill småprata om det.

"Jag försöker ligga lågt med min hälsa då det verkar vara någon eller några där ute som försöker hitta skvaller om mig och alltså rent teoretiskt söker information om mig för att skapa konspirationsteorier. Blir så ledsen när jag ser personer som skriver kommentarer på mina inlägg med olika teorier om vad jag lider av, att jag hittar på min sjukdom? Vem fan skulle hitta på att mam vill ha sitt liv förstört?"

(Jag har utelämnat emojis och märkliga stavfel).
Hon skriver lite som ett fyllo ibland alltså. Kul att hon inte vågar nämna denna fb-tråd, för det är ju det hon syftar på. Men jobbigt om fler hittar domen och ser sanningen hehe.
Citera
2026-08-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu skriver hon till prenumeranter att hon inte vill berätta så mycket om sin hälsa mppet längre, men att man kan skriva till henne om mam vill småprata om det.

"Jag försöker ligga lågt med min hälsa då det verkar vara någon eller några där ute som försöker hitta skvaller om mig och alltså rent teoretiskt söker information om mig för att skapa konspirationsteorier. Blir så ledsen när jag ser personer som skriver kommentarer på mina inlägg med olika teorier om vad jag lider av, att jag hittar på min sjukdom? Vem fan skulle hitta på att mam vill ha sitt liv förstört?"

(Jag har utelämnat emojis och märkliga stavfel).
Hon skriver lite som ett fyllo ibland alltså. Kul att hon inte vågar nämna denna fb-tråd, för det är ju det hon syftar på. Men jobbigt om fler hittar domen och ser sanningen hehe.

Tack för att du delar med dig! Alice måste verkligen hata att det även finns några av er här som betalar, inte bara hennes fans är med i hennes community 😂

Tror frågan hos Nara tog lite hårt på henne. Skvaller behöver ju inte ens ha med hennes sjukdom att göra, konspirationsteorier? 😂 skvaller kan ju vara vad som.

"Vem fan skulle hitta på att man vill ha sitt liv förstört?" - finns absolut folk som hittat på för dom vill ha sympati, finns dom som vill ses som starka och hjältar för trots att dom är så sjuka så krigar dom på, antar att man är psykisk sjuk då för det är såklart inte fullt normalt. Finns mycket psykisk ohälsa och diagnoser.
Sen finns det även mytomaner (jag hade en kompis som hade obotlig cancer och hade bara ett år kvar att leva, la så många timmar med henne på att trösta, ställa upp och finnas där. Såhär 15 år senare lever hon fortfarande, skaffat fler barn men olika män och cancern är som bortblåst..) och hypokondriker.

Men för just Alice har mycket, eller till och med allt, förmodligen att göra med ätstörningen och hon är ju inte villig att söka hjälp. Kan inte förstå hur svårt det förmodligen är då jag själv tack och lov inte haft det eller någon i min närhet, men söker man inte hjälp så väljer hon på sätt och vis att fortsätta att vara sjuk. Hon vill inte bli frisk.
Självklart vill ingen frisk människa få sitt liv förstört, men alla är inte friska och det är trist och orättvist men så ser livet tyvärr ut.
Citera
2026-08-14, 10:41
Medlem
Nu skriver hon:
Jag får inget stöd ifrån varken f-kassan eller soc.eller något för det är ingen läkare som vill skriva intyg och soc. tycker min familj ska försörja mig.
Jag måste därför ta betalt för mitt community för det är min enda inkomst och det går till att rulla Inalicekitchen, mediciner och sjukvård.

Inte f..n vill man va med och betala för hennes sjukvård och mediciner. Läkarna skriver inga intyg om man inte är sjuk( dom har genomskådat dig) och Alice det finns något som heter arbetsträning på olika företag där man testar vad man klarar av och ev. få jobb sedan. Du klarar ju av och springa på stan, handla, baka, träna, sitta och skriva recept och serva familjen så du skulle klara av att arbetsträna. Jag har haft fibromyalgi sedan 90-talet och jag jobbat hela tiden, man lär sig att leva med smärtor.
Citera
2026-08-14, 10:41
Medlem
"Alla som säger "gå privat"
Självklart hade jag gjort det för längesen om jag hade den ekonomin men jag har under existensminimum varje månad, det är på den nivån och nej jag får tyvärr inget stöd från varken f-kassan eller soc eller något för det är ingen läkare som vill skriva ett intyg och soc tycker min familj ska försörja mig. Jag måste därför ta betalt för mitt community för det är min enda inkomst och de går till att rulla inalicekitchen, mediciner och sjukvård.
Jag uppskattar därför varenda en av er som väljer att prenumerera för då kanske jag kan gå privat men just nu kan jag inte det❤️‍🩹"

Är man sjuk brukar väl ingen läkare neka att skriva intyg? Sen om försäkringskassan godkänner intyget är en annan femma.
Men när jag varit sjuk och behövt läkarintyg har det aldrig varit något problem. Både fått för enkla saker som halsfluss som inte ville ge med sig och var sjuk i mer än 7 dagar så behövde läkarintyg, ischias och diskbråck till ångest och depression.
Men sjukvården är kanske annorlunda där hon bor, men låter konstigt om en läkare inte vill skriva om hon är sjuk.

Hon fiskar verkligen att fler ska börja betala. Låter konstigt om hon vill söka privat men har inte råd och H inte hjälper henne med det?

Btw, hon tog bort inlägget där L smakar proteinkladdkaka på 1 ingrediens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in