• 3
  • 4
2025-07-27, 22:48
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Sådan där "nätdejting" och att via annons från tidningar, om de fortfarande används, träffa kvinnor/tjejer eller vadhelst man föredrar att knulla med är endast för de som tillhör kategorin "ofrivilligt oknullade" eller incels vilket är ordet de flesta obildade och andra bönder använder.

Riktiga män och kvinnor skaffar sig sitt knull genom att snacka och flörta med folk de träffar på t.ex. stan eller jobbet. Tänk på dä folk och fä så kanske ert liv blir mer spännande och pengarna används på rätt sätt.
Citera
2025-07-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
När hon ville ha över mig till FF så insåg jag snabbt att det var en bluff eftersom det kostar pengar att vara där. Det fanns ingen bra anledning till att vi inte kunde chatta på Kik och i synnerhet inte eftersom hon själv ville ha mig till Kik först.
Det kan ju vara allt möjligt, jag tror delvis det här är samma klientel som hamnar hos Dumpen. Ensamma män, kanske lite socialt utstötta och oattraktiva. Ibland har de också någon form av missbruk eller psykiska handikapp som utvecklingsstörningar.

Lurar man i dessa att det går att hitta en tjej bara man betalar lite pengar på någon app så kanske de går på det av den enkla anledningen att de så gärna vill tro på det. För dem så är de som om disneyfilm går i uppfyllelse, typ Quasimodo får den fina prinsessan.
Är det per månad vi pratar om?
Det tror jag att de lätt kan lösa med att ha någon tjej som tar in "beställningar" och skriver lappar.

Yep, ett par stycken kunde lägga 20-30 00 på en månad för att bara chatta. Det ska dock tilläggas att det var flera "tjejer" som chattade på samma gång med dessa herrar.
Citera
2025-07-28, 00:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Detta kan vara början på "romansbedrägeri" som har blivit en kriminell verksamhet. Efter ett tag ber de om pengar, och om man inte skickar så blir de hotfulla.

En konservativ amerikan på tiktok sa att nackdelen med att Internet-användningen ökat i u-länder (med hjälp av amerikanskt bistånd påpekade han) är att scammers som sitter på ett kontor i Indien/Bangladesh också ökat.
Citera
2025-07-28, 00:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Som sagt jag blev lurad, jag pratade till och med över Telegram med en tjej från Belarus. Det gick flera veckor innan jag insåg att jag pratade med en AI-robot, hela skiten var automatiserad. Jag betalade dock inget till henne. "Relationen" gick i stöpet när hon frågade om jag ville investera i aktier "via en speciell portal hon använder".

Men, just sådana där sajter var där jag träffade min fru Så är man smart och inte går i fällorna så kan mirakel ske. Den sajten jag lyckades på hette något med flirt4.ru, ska se om jag har några gamla mejl...

Edit: Jag sökte en massa på Yandex (ya.ru) och hittade identiska kopior av den sajten jag använde men inte helt rätt. Jag gissar att den kanske gått i graven och ersättare har tillkommit.

Vart är din fru ifrån?
Citera
2025-07-28, 01:01
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vart är din fru ifrån?
Det får jag inte berätta.
Citera
2025-07-28, 01:04
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Tack för varningen! "Fuktiga frukten" låter ju oerhört seriöst och legit så den hade jag kunnat gå på stenhårt annars
Citera
2025-07-28, 15:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det får jag inte berätta.

Jag träffade för många år sedan en svensk ung man runt 25 och hans nyinvandrade ukrainska flickvän (engelsktalande), de hade träffats på nätet, fast på någon icke-dejtingsida. De hade ett genemsamt intresse. Hon flyttade sedan till Sverige och honom. Han hade ett nördigt och ganska oattraktivt utseende medan hon var jättesöt.
Citera
2025-07-28, 16:46
Medlem
Citat:

Det kan ju vara allt möjligt, jag tror delvis det här är samma klientel som hamnar hos Dumpen. Ensamma män, kanske lite socialt utstötta och oattraktiva. Ibland har de också någon form av missbruk eller psykiska handikapp som utvecklingsstörningar.

Lurar man i dessa att det går att hitta en tjej bara man betalar lite pengar på någon app så kanske de går på det av den enkla anledningen att de så gärna vill tro på det. För dem så är de som om disneyfilm går i uppfyllelse, typ Quasimodo får den fina prinsessan.

Men, om de inte är typ 50+ så är de väl ändå relativt internetvana? De har väl ändå en "för bra för att vara sann" känsla? Det är ganska mycket sunt förnuft att vara åtminstone lite försiktig? Ingen är väl dum nog att de kan hitta någon genom att betala lite pengar? En sak om det är prostitution såklart men det här är tamefaj bara sorgligt att gå på.

Och en sak till; skulle detta öht vara sant, och hon bara vill bli "köpt" med presenter, tjänster, etc är hon absolut inget att ha ändå.
Citera
2025-07-29, 00:37
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Men, om de inte är typ 50+ så är de väl ändå relativt internetvana? De har väl ändå en "för bra för att vara sann" känsla? Det är ganska mycket sunt förnuft att vara åtminstone lite försiktig? Ingen är väl dum nog att de kan hitta någon genom att betala lite pengar?
Jag tror att det är vanligare än vad många av oss kan föstå. Tyvärr är partnermarknaden i landet så skevt till mäns nackdel att vissa blir desperata. Lägger man dessutom till att många av oss är uppvuxna i ett högtilitssamhälle, förstår man att just Sverige är en guldgruva för oärliga människor.
Citera
2025-07-29, 07:56
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Men, om de inte är typ 50+ så är de väl ändå relativt internetvana? De har väl ändå en "för bra för att vara sann" känsla? Det är ganska mycket sunt förnuft att vara åtminstone lite försiktig? Ingen är väl dum nog att de kan hitta någon genom att betala lite pengar? En sak om det är prostitution såklart men det här är tamefaj bara sorgligt att gå på.

Och en sak till; skulle detta öht vara sant, och hon bara vill bli "köpt" med presenter, tjänster, etc är hon absolut inget att ha ändå.

Citat:
Jag tror att det är vanligare än vad många av oss kan föstå. Tyvärr är partnermarknaden i landet så skevt till mäns nackdel att vissa blir desperata. Lägger man dessutom till att många av oss är uppvuxna i ett högtilitssamhälle, förstår man att just Sverige är en guldgruva för oärliga människor.

Till slut kan desperation göra att även intelligenta människor hamnar i tankarna att det kanske ändå är på riktigt. Kanske, kanske ändå. Om man inte prövar att följa med till nästa chattplattform så mister man den enda "kvinna" som velat träffas på tio år. Det blir ju jättesvårt att stå mot lockelsen även om tankarna varnar.

Nu skulle jag själv inte gå på just det här. Dels eftersom det är en välkänd scam och dels eftersom det inte finns någon som helst rimlig anledning att byta från någon någotsånär känd chattplattform till en obskyr betaltjänst. Men desperationen efter att inte kunnat träffa någon irl eller online på över ett decennium känner jag igen. Jag tror det är svårt för många att förstå hur desperat man kan känna sig ibland. Naturligtvis blir man då ett ganska lätt offer för olika bedrägerier.
Citera
2025-09-03, 21:07
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Detta är en vanlig scam, särskilt från utrikes, österut. Ukrainska brudar som letar efter västerländska män, dom bara väntar och suktar efter just dig, eller mig! Så vi reggar oss på sajten och skriver sedan hur stor kuk vi har till alla tjejer som är online, varpå dom svarar och vill genast träffas och suga kuk och skicka nudes och gifta sig. OMG fullträff, ok här är min adress, vill man skriva, men så får man ett felmeddelande, "var god köp krediter för att skicka fler meddelanden till denna profil, denna profil är väldigt populär och godkänner bara meddelanden med krediter, köp här"

Sedan inser man, att man suttit och pratat med en robot... Och man ignorerar den insikten och köper krediter ändå eftersom bruden är ju helt galet snygg, det KAN ju vara på riktigt, och efter köpet är genomfört så kan man fortsätta chatta men tjejen är nu plötsligt inte alls lika intresserad av min halveregerade kuk, vad fan är det med henne, du var ju fett på nyss?

Sedan inser man att ju färre krediter man börjar få desto kåtare blir tjejen, fan nu börjar det äntligen hetta till, nu är vi snart tillsammans, vi... Vad fan, slut på krediter?! Aja, *köp*

Nej. Det handlar om att lura svenska män till en sajt där de chattar med s.k. chattoperatörer. De flesta är svenska medborgare själva. Jag har tidigare arbetat som chattoperatör under några månader. Om man kollar på dejtingsajtens villkor kan man förmodligen se att det står att det finns fiktiva användare på den.
Citera
2025-09-03, 22:16
Medlem
Roidberts avatar
Detta kan man läsa i deras villkor:

"5.1 Our website is a communication platform which offers its services to users for recreational and entertainment purposes only. We offer like-minded people to chat/interact with each other. However, we do not guarantee that you will find a date or a chatting partner on our website. You shall not be allowed to meet in person any user who you have met through our services and your communications on our website/services are solely for your entertainment."

"5.4 The portal will be partially animated by the operator. This means that employees participate in chat under nicknames."
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in