Citat:
Ursprungligen postat av
Kattknullarn
Detta är en vanlig scam, särskilt från utrikes, österut. Ukrainska brudar som letar efter västerländska män, dom bara väntar och suktar efter just dig, eller mig! Så vi reggar oss på sajten och skriver sedan hur stor kuk vi har till alla tjejer som är online, varpå dom svarar och vill genast träffas och suga kuk och skicka nudes och gifta sig. OMG fullträff, ok här är min adress, vill man skriva, men så får man ett felmeddelande, "var god köp krediter för att skicka fler meddelanden till denna profil, denna profil är väldigt populär och godkänner bara meddelanden med krediter, köp här"
Sedan inser man, att man suttit och pratat med en robot... Och man ignorerar den insikten och köper krediter ändå eftersom bruden är ju helt galet snygg, det KAN ju vara på riktigt, och efter köpet är genomfört så kan man fortsätta chatta men tjejen är nu plötsligt inte alls lika intresserad av min halveregerade kuk, vad fan är det med henne, du var ju fett på nyss?
Sedan inser man att ju färre krediter man börjar få desto kåtare blir tjejen, fan nu börjar det äntligen hetta till, nu är vi snart tillsammans, vi... Vad fan, slut på krediter?! Aja, *köp*
Jag såg en video just om Ukrainska internationella datingsidor där ursäkten för att stanna kvar på sidan var att den hade in inbyggd översättning eftersom kvinnan aldrig kunde något annat språk än ukrainska.
Programmet var gammalt men jag gissar att den ursäkten fortfarande fungerar, trots alla gratisappar med enkel översätting.
Så inte konstigt att bedragare lägger upp sidor med samma eller liknande upplägg. I dagens läge måste folk göra bildsök. Då kan man undvika många scammare.