2025-07-27, 10:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Jag har varit in på exakt den sajten, även om det säkert finns hundratals kopior, men ukrainebrides någonting
Det var längesen jag såg just denna video så jag minns inte namnet men kan mycket väl vara ukrainebrides då det låter bekant.

Romance scams är så otroligt utbrett och är en mångbiljon industri. Många blir snärjda på äkta dejtingsidor och jag undrar varför dessa sidor inte har en varning och mer information om det.
Jag är fascinerad över hur folk kan vara så lättlurade.
Citera
2025-07-27, 10:28
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det var längesen jag såg just denna video så jag minns inte namnet men kan mycket väl vara ukrainebrides då det låter bekant.

Romance scams är så otroligt utbrett och är en mångbiljon industri. Många blir snärjda på äkta dejtingsidor och jag undrar varför dessa sidor inte har en varning och mer information om det.
Jag är fascinerad över hur folk kan vara så lättlurade.
Som sagt jag blev lurad, jag pratade till och med över Telegram med en tjej från Belarus. Det gick flera veckor innan jag insåg att jag pratade med en AI-robot, hela skiten var automatiserad. Jag betalade dock inget till henne. "Relationen" gick i stöpet när hon frågade om jag ville investera i aktier "via en speciell portal hon använder".

Men, just sådana där sajter var där jag träffade min fru Så är man smart och inte går i fällorna så kan mirakel ske. Den sajten jag lyckades på hette något med flirt4.ru, ska se om jag har några gamla mejl...

Edit: Jag sökte en massa på Yandex (ya.ru) och hittade identiska kopior av den sajten jag använde men inte helt rätt. Jag gissar att den kanske gått i graven och ersättare har tillkommit.
Senast redigerad av Kattknullarn 2025-07-27 kl. 10:32.
Citera
2025-07-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har varit med om att en tjej lade till mig på Kik från Tinder, för att sedan vilja föra vidare chatten på en sida som heter Fuktiga frukten. Väl inne på den sidan måste man betala per skickat meddelanden.

Jag förstod direkt att det var en bluff, eftersom det inte fanns några som helst hinder att fortsätta chatta på Kik. "Tjejens" ursäkt var att hon inte var inne på Kik så ofta. Nehej, så varför ville hon ha dit mig från Tinder då?

Ofta fungerar botar så att de leder sina offer genom ett antal plattformar för att gradvis lura dem att de är intresserade av romantik och/eller sex. Eftersom det är en ganska olönsam aktivitet, så är min gissning att "tjejerna" i själva verket är fattiga män i Bangladesh som annars hade fått stå och rota efter skrot på en soptipp.

Är det fler som har varit med om det?

FuktigaFrukten drivs av ChattCentralen. Man chattar med personer som får någon krona per skickat meddelande. Chattarna får arbetsinstruktioner om att hålla kvar konversationen så länge som möjligt. Jobbade själv med det ett tag och vissa kunde vi mjölka på 20-30 000 på bara meddelanden.
Citera
2025-07-27, 10:44
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Som sagt jag blev lurad, jag pratade till och med över Telegram med en tjej från Belarus. Det gick flera veckor innan jag insåg att jag pratade med en AI-robot, hela skiten var automatiserad. Jag betalade dock inget till henne. "Relationen" gick i stöpet när hon frågade om jag ville investera i aktier "via en speciell portal hon använder".

Men, just sådana där sajter var där jag träffade min fru Så är man smart och inte går i fällorna så kan mirakel ske. Den sajten jag lyckades på hette något med flirt4.ru, ska se om jag har några gamla mejl...

Edit: Jag sökte en massa på Yandex (ya.ru) och hittade identiska kopior av den sajten jag använde men inte helt rätt. Jag gissar att den kanske gått i graven och ersättare har tillkommit.
Sett videos om 'pigbutchering' som din scam kallas. Ofta är det slavar i något asiatiskt land, ofta i Malaysia, som sitter och chattar och fyller de inte sin kvota så blir de straffade. Verkligen fruktansvärt.
Men jättekul att du träffade din fru på en sådan sida. Men nu har du givit scamsidorna flera offer för de som läser om din framgång kommer att besöka dem
Citera
2025-07-27, 10:59
Medlem
hieroboams avatar
Citat:

Är du säker på att det var en AI robot? De är ju inte så övertygande och har inget minne.
Citera
2025-07-27, 11:05
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Är du säker på att det var en AI robot? De är ju inte så övertygande och har inget minne.
Ja, och jag vet hur den fungerar då jag är AI-expert (men ändå blev lurad, jajaa!). Det fungerar som så att flertalet Telegram-konton skapas och dessa får en identitet knuten till sig, och sedan kommer alla chattar att kategoriseras och sparas, så när nästa meddelande i chatten kommer så kan botten först kolla dom sparade meddelandena och sedan utforma sitt svar. Om 200 snubbar skriver så upprepa 200 gånger. Och detta bör botten klara helt själv, kanske så krävs en människa för själva uppsättningen av allt, och kanske även för att förmedla kontots namn via en sån där dejtingsida, men det låter omfattande med tanke på vilket jobb det bör vara. Kan man automatisera i appen så kan dom nog fixa en integration till en hemsida och automatisera det också.

Tänk en dator som skriver ut tankebanorna:
Inkommande meddelande på hemsidan från SwedishBoy81? Öppna chatt med SwedishBoy81. Chatten är tom, första interaktion, spela introduktionssekvens. Öppna SwedishBoy81 profil, skrapa informationen, ok svensk man, född 81, ute efter kvinna = match, skriv meddelande.

Det är min teori, och då vet jag ingenting om saken förutom att brudar från öst är top of the line.
Citera
2025-07-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det fanns en serie trådar här på Flashback där bögar hade som "jobb" att "chatta" med snubbar på dom här sidorna, och låtsas vara brudar.

Alltså dom får betalt per meddelande, men det är mindre än vad offret betalar för att skicka meddelanden, så sidorna kan gå med vinst.
Vet heterosexuella killar som också haft det jobbet.
Citera
2025-07-27, 13:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du har aldrig suttit med kuken i handen framför datorn och sett en tjej så snygg att du bara måste knappa in kreditkortet på denna .ru-sajt?
Haha en bra sammanfattning av en del liv.
Citera
2025-07-27, 13:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Om någon kan göra en AI-bot som tjänar pengar på en snygg tjej-bild så kan jag göra en AI-bot som låtsas vara kund med bild på blek finnig svensk man. "Här, logga in på mitt konto så ska jag betala dig. Det kostar en slant men du tjänar på det".
Citera
2025-07-27, 14:00
Medlem
Citat:
Tack för den ditt okänsliga as. Du har aldrig suttit med kuken i handen framför datorn och sett en tjej så snygg att du bara måste knappa in kreditkortet på denna .ru-sajt?

Nej, jag är inte så pass primitiv att jag inte kunnat tänka till med två hjärnceller att "oh, detta är en scam, kul" och gå vidare. Det är fan inte svårt att vara lite mindre lizardbrain än många män.

har träffat på kvinnor via dejtingappar och annat. Ibland vill de prata på Whatsapp om "investeringar" ibland vill de annat. Det är inte svårt att inte skicka pengar till någon. Man är väl inte dum i huvudet?
Citera
2025-07-27, 14:15
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det fanns en serie trådar här på Flashback där bögar hade som "jobb" att "chatta" med snubbar på dom här sidorna, och låtsas vara brudar.

Alltså dom får betalt per meddelande, men det är mindre än vad offret betalar för att skicka meddelanden, så sidorna kan gå med vinst.
Man kan lura in folk också, det är förmodligen det någon gjort med TS.

Då går man med i Tinder med en tjej-profil, får över en kille man bytt några meddelanden med till KIK, introducerar offret till hemsidan och om man får napp börjar man mjölka i chatten.

För varje person du lurat in får du som minst 30% och som mest 65% av intäkter användaren sätter in på det kontot föralltid.
Citera
2025-07-27, 15:02
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Tack för den ditt okänsliga as. Du har aldrig suttit med kuken i handen framför datorn och sett en tjej så snygg att du bara måste knappa in kreditkortet på denna .ru-sajt?
Nej. Det är exakt sådana extrema losers som förtjänar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in