• 1
  • 2
2025-07-22, 02:32
Medlem
Masingas avatar
Förstår man inte att det kan uppstå problem när det är så mycket folk som reser så får man gott skylla sig själv. Korkat att resa under högsäsongen imo.
Citera
2025-07-22, 02:37
Medlem
Knotknets avatar
Jag har ingen sympati alls för flygbolag och tågbolag som inte levererar det de säljer. De ska sluta sälja produkter som inte finns.
Citera
2025-07-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Förstår man inte att det kan uppstå problem när det är så mycket folk som reser så får man gott skylla sig själv. Korkat att resa under högsäsongen imo.
Som tidigare anvöndare skrev så är det mer korkat stt sälja biljetter till platser som redan är upptagna.

Köper man en biljett till en plats så ska man ha en plats.

”Om du blir lurad så är det ditt fel att du är dum” är ett klassiskt sociopat/psykopat-resonemang. Det är då man bör
buras in i preventivt syfte.
Senast redigerad av Ballooong 2025-07-22 kl. 03:12.
Citera
2025-07-22, 02:53
Medlem
Ungefär lika mycket som för de bilister som fastnar i längre trafikköer på fredag och söndagar.

D v s inte fullt så mycket som förre centerledaren Demirokk som kramar pensionär.
(FB) Centerledaren Demirok rasar. Skyller tågstopp mellan Strömstad - Göteborg på regeringen
Citera
2025-07-22, 03:05
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Det är klart att jag har sympatier med de strandade. Men ett flygplan kan få tekniska problem. Passagerarna borde vara glada för att de slipper flyga med det. Det är för mycket gnäll.
Både Aftonbladet och Expressen har fått många mejl från de stackars 'snöflingorna'.
Det är dessutom lite pinsamt att så många avslöjar sina namn samt skickar selfies till tidningarna.

Strandade på flygplats i tolv timmar utan mat eller vatten: ”Katastrof”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-rasar-mot-tui
Citat:
– Det har varit katastrof alltså. Det fanns ingen tillgång till vatten. Man kunde bara köpa det ur myntmaskiner, och vi hade inga mynt, säger Johan.
Flygplanet från Sicilien till Stockholm försenat – 200 strandade
https://www.expressen.se/nyheter/var...kar-strandade/
Citat:
Veronica Bergqvist är gravid i sjunde månaden och tvingades stå utomhus i den 35-gradiga värmen i väntan på den första transferbussen.

– Det var fruktansvärt. Vi stod där i 40 minuter och det var verkligen kokhett, säger hon.

Veronica och hennes man David gifte sig för en vecka sedan och har rest till Sicilien på smekmånad.
Gifta sig när man är i sjunde månaden!
Citat:
Vid midnatt stod David och Veronica fortfarande i kö för att få reda på vilket hotell de skulle tilldelas.

– Det dröjer nog minst 40 minuter till innan vi kommer fram, säger Veronica.
40 minuter! Skandal. Jag hoppas att hon överlever........
Senast redigerad av Drooid 2025-07-22 kl. 03:08.
Citera
2025-07-22, 03:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är klart att jag har sympatier med de strandade. Men ett flygplan kan få tekniska problem. Passagerarna borde vara glada för att de slipper flyga med det. Det är för mycket gnäll.
Både Aftonbladet och Expressen har fått många mejl från de stackars 'snöflingorna'.
Det är dessutom lite pinsamt att så många avslöjar sina namn samt skickar selfies till tidningarna.

Strandade på flygplats i tolv timmar utan mat eller vatten: ”Katastrof”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-rasar-mot-tui

Flygplanet från Sicilien till Stockholm försenat – 200 strandade
https://www.expressen.se/nyheter/var...kar-strandade/

Gifta sig när man är i sjunde månaden!

40 minuter! Skandal. Jag hoppas att hon överlever........

Visst, flygplatsen borde iaf kunnat tillhandahålla dricksvatten utöver myntautomater till dom som "satt fast".

Låter inte så lämpligt att ge sig ut och resa när man är i 7e månaden...
Citera
2025-07-22, 05:03
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Varför ska jag känna sympati för främlingar? Det är deras beslut att ge sig ut att resa. Går det på tok; otur. Skulle ha stannat hemma.
Citera
2025-07-22, 05:51
Medlem
sound69s avatar
Är man höggravid och väljer att åka till Sicilien när det är som varmast så får man fan skylla sig själv.

Vilken dum blondin!
Citera
2025-07-22, 06:02
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har ingen sympati alls för flygbolag och tågbolag som inte levererar det de säljer. De ska sluta sälja produkter som inte finns.

Exakt! Min polare hade betalt extra för att åka första klass i sovkupé med frukost men dagen innan meddelar SJ att frukosten inte kommer serveras. Tåget var även 50 minuter försenat. Kompensationen=avdrag 100 kronor på nästa resa vilket jävla skämt. Blir det ens någon nästa resa när idioterna aldrig kan leverera?
Citera
2025-07-22, 06:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Exakt! Min polare hade betalt extra för att åka första klass i sovkupé med frukost men dagen innan meddelar SJ att frukosten inte kommer serveras. Tåget var även 50 minuter försenat. Kompensationen=avdrag 100 kronor på nästa resa vilket jävla skämt. Blir det ens någon nästa resa när idioterna aldrig kan leverera?

Har jag länge funderat över, vem fan väljer tåg om man på något sätt har en tid att passa på ankomstplatsen?
Citera
2025-07-22, 06:16
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Jag har sympati. Jag betalar för en tjänst och förväntar mig att den ska fungera.

Med ditt resonemang, äter du på en restaurang under rötmånad och får möglig eller på annat sätt dålig mat så ska du bara acceptera det, det är ju ändå rötmånad.
Citera
2025-07-22, 06:20
Avstängd
Känner absolut sympati för de tågresenärer som blev strandade nyligen och som inte erbjöds hotell. Berättigade vuxna barn som postar och gnäller om normala friktioner inom flyget har jag däremot inget till övers för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in