2025-07-15, 21:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
https://childrenshealthdefense.org/k...rch-critiques/

Var s god.
Nej, det dr r ingen studie. Tyvrr.

Har du lst de dr studierna? Eller ville du att jag skall dra ner brallorna p dig igen, din okunniga tlp?

Jag plockar en ur hgen, Bernard et al.

Citat:
These preliminary reports suggest that mercury may persist in tissue in some autistic individuals and may contribute to autistic symptoms.

These findings support a hypothesis that mercury in vaccines may be a factor in the pathogenesis of autism. Understanding of the underlying biological mechanisms of thimerosal toxicity in populations genetically susceptible to mercurys effects might lead to effective medical treatments for autistic individuals.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12142947/

De har hittat ngot som FRESLR att det kan finnas kvar i vvnaden hos vissa autistiska individer och KAN bidra till autistiska symtom. TROR att det KANSKE finns ngot som stder en HYPOTES, och dessutom menar de att de kanske KAN BOTA AUTISM.

Det r allts en tv sidor artikel som bst klassas som en SIKT. I de citeringar man gjort misrepresenterar man ganska friskt. T.ex. menar man att BALL et al. (Pediatrics 2001; 107: 1147-1154) hittat niver av kvicksilver som verstiger EPAs rekommendationer. Men det r lgn.

Citat:
In 1999, thimerosal used as a vaccine pre- servative was identified as a widespread source of organic mercury exposure in infants. Mercury (Hg), a heavy metal, is considered highly neurotoxic. The amount of mercury in vaccines, while small, exceeded USEPA safety guidelines on a cumulative basis.

Lgn!
Vad BALL kommit fram till r att Thimerosal innehller Etylkvicksilver, men att det KAN ha liknande egenskaper som Metylkvicksilver som man vet r skadligt. Men s r det inte. Och vad BALL gr r att spekulera i att det KAN verstiga EPAs rekommendaitoner, men man har inte hittat ETT ENDA FALL dr det r s. Vad BALL i princip sger r att om an sjukskterska gr fel och ger ett barn tiodubbel dos tolv gnger s kommer niverna verstiga rekommendationerna. Idioter.

Citat:
Limited data on toxicity from low-dose exposures to ethylmercury are available, but toxicity may be similar to that of methylmercury. Chronic, low-dose methylmercury exposure may cause subtle neurologic abnormalities. Depending on the immunization schedule, vaccine formulation, and infant weight, cumulative exposure of infants to mercury from thimerosal during the first 6 months of life may exceed EPA guidelines.

https://publications.aap.org/pediatr...dFrom=fulltext

Jag skulle kunna fortstta och g igenom alla "190 research studies" och jag kan GARANTERA att det inte fins EN ENDA studie som kan koppla Thimerosal till Autsim. En gissning r att mer n hlften r preprints som aldrig granskats och av den terstende halvan r majoroteten brev och sikter frn antivaccingrupperingar.

Problemet med er antivaxxar-patrask r som vanligt att ni inte LSER. Ni KAN ju fr bvelen inte LSA. n mindre FRST. Ni r som dumma jvla ntter som bara svljer vad skit som helst som ngon pstr.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-15 kl. 21:38.
Citera
2025-07-15, 21:41
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det dr r ingen studie. Tyvrr.

Har du lst de dr studierna? Eller ville du att jag skall dra ner brallorna p dig igen, din okunniga tlp?

Jag plockar en ur hgen, Bernard et al.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12142947/

De har hittat ngot som FRESLR att det kan finnas kvar i vvnaden hos vissa autistiska individer och KAN bidra till autistiska symtom. TROR att det KANSKE finns ngot som stder en HYPOTES, och dessutom menar de att de kanske KAN BOTA AUTISM.

Det r allts en tv sidor artikel som bst klassas som en SIKT. I de citeringar man gjort misrepresenterar man ganska friskt. T.ex. menar man att BALL et al. (Pediatrics 2001; 107: 1147-1154) hittat niver av kvicksilver som verstiger EPAs rekommendationer. Men det r lgn.

Lgn!
Vad BALL kommit fram till r att Thimerosal innehller Etylkvicksilver, men att det KAN ha liknande egenskaper som Metylkvicksilver som man vet r skadligt. Men s r det inte. Och vad BALL gr r att spekulera i att det KAN verstiga EPAs rekommendaitoner, men man har inte hittat ETT ENDA FALL dr det r s. Vad BALL i princip sger r att om an sjukskterska gr fel och ger ett barn tiodubbel dos tolv gnger s kommer niverna verstiga rekommendationerna. Idioter.

https://publications.aap.org/pediatr...dFrom=fulltext

Jag skulle kunna fortstta och g igenom alla "190 research studies" och jag kan GARANTERA att det inte fins EN ENDA studie som kan koppla Thimerosal till Autsim. En gissning r att mer n hlften r preprints som aldrig granskats och av den terstende halvan r majoroteten brev och sikter frn antivaccingrupperingar.

Problemet med er antivaxxar-patrask r som vanligt att ni inte LSER. Ni KAN ju fr bvelen inte LSA. n mindre FRST. Ni r som dumma jvla ntter som bara svljer vad skit som helst som ngon pstr.

Herregud...
Nej, du har fel.
Titta p mina inlgg i mnet.

Jag har visat p att det finns kraftiga indikationer ochatt ingen grundlig forskning har genomfrts.
Citera
2025-07-15, 21:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej, du har fel.
Titta p mina inlgg i mnet.

Jag har visat p att det finns kraftiga indikationer ochatt ingen grundlig forskning har genomfrts.
Nej, det finns inga indikationer verhuvudtaget. Det finns dremot studier p ver 14 miljoner barn som entydligt visar att det inte finns ngon som helst koppling.

Go figure.
Citera
2025-07-15, 21:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Det finns ingenting i den studie som ledde till att Wakefield frlorade sin lkarlicens, som sger att MMR eller ngot annat vaccin eller ingrediens orsakar autism.
Nej inte aluminium - dremot kopplade han MMR-vacciner till autism via magbesvr och drog igng hela antivaxxandet nstan sjlv.. och det gr ju det hela n mer absurt - konspirationsteorierna om vacciner avlser varandra och nya skl och tnkbara orsaker adderas som sagt lpande allteftersom - tas t.ex kvicksilver bort s hittar man raskt p att det kanske r aluminium som r orsaken, inser de att aluminium inte ens frekommer i levande vacciner s heter det att kombinationer av olika barnvaccinern - eller vacciner i modern - orsakar autismbevisen saknas frsts fortfarande. - helt.
Citera
2025-07-15, 21:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, det finns inga indikationer verhuvudtaget. Det finns dremot studier p ver 14 miljoner barn som entydligt visar att det inte finns ngon som helst koppling.

Go figure.
Jo det gr det. Jag orkar inte dra upp allt igen. Jag har redan visat dig.
Frneka allt du vill, emn det finns goda skl till att ifrgastta vaccinen.
Citera
2025-07-15, 21:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo det gr det. Jag orkar inte dra upp allt igen. Jag har redan visat dig.
Frneka allt du vill, emn det finns goda skl till att ifrgastta vaccinen.
Vilken studie d? Du lnkade till en som visade sig vara en sikt. Inget annat. Fanns INGENTING av substans. Bara spekulationer och hypoteser. Ingen studie. Ingen review. Ingenting.

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2025-07-16, 01:37
Medlem
Citat:
Vilka studier d?
Om du brjar med att lyfta en av dina "twenty" studier som du menar bevisar att vacciner (i.e. MMR och thimerosal) inte orsakar autism samt frklarar varfr du menar att den bevisar det, s gr jag detsamma med en av de mer n 200 studier som jag menar visar p starka kopplingar mellan vacciner/ingredienser och sagda autism.

Tit for tat.
Citera
2025-07-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej inte aluminium - dremot kopplade han MMR-vacciner till autism via magbesvr och drog igng hela antivaxxandet nstan sjlv.. och det gr ju det hela n mer absurt - konspirationsteorierna om vacciner avlser varandra och nya skl och tnkbara orsaker adderas som sagt lpande allteftersom - tas t.ex kvicksilver bort s hittar man raskt p att det kanske r aluminium som r orsaken, inser de att aluminium inte ens frekommer i levande vacciner s heter det att kombinationer av olika barnvaccinern - eller vacciner i modern - orsakar autismbevisen saknas frsts fortfarande. - helt.
Igen, det finns ingenting i studien som kopplar MMR-vaccin till autism. Ingenting.

Det enda som skrivs r att en majoritet av de 12 barnens frldrar misstnker att det var MMR-vaccin som orsakade barnets autism, men att det i s fall mste klarlggas i studier med just det syftet.

Syftet med den aktuella studien var att underska barnens till synes likartade magtarmproblem fr mjlig diagnosticering alternativt en helt ny typ av magtarmproblem, samt finna lmpliga stt att lindra problemen.

Mycket riktigt s hade barnen liknande fysiologiska frndringar/skador i magtarmvgarna, samt att flertalet av dem fr frsta gngen visade frbttringar i sitt mende med mindre smrta, etc.

Och det var en av de frsta studierna som tittade p mjliga fysiska korrelat till det som tidigare hade sorterat enbart under psykiatriska frutsttningar.

Stannar dr fr nu.
Citera
2025-07-16, 08:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen, det finns ingenting i studien som kopplar MMR-vaccin till autism. Ingenting.

Det enda som skrivs r att en majoritet av de 12 barnens frldrar misstnker att det var MMR-vaccin som orsakade barnets autism, men att det i s fall mste klarlggas i studier med just det syftet.

Det r ju precis det jag skrev om, att stollerierna bara avlst varandra och att antivaxxare spridit nya teorier en efter en
Frst var det Wakefields Lancetartikel som fick igng mass-spridningen av idn att autism var kopplat till vaccciner, sen kom teorierna att adjuvanser i vacciner orsakade autism - frst var det thimerosal (kvicksilver) men sen togs detta bort frn barnvaccinerna och d kom istllet teorierna att aluminium i vacciner orsakade autism..
Efter detta har det till och med psttts att mRNA-vacciner orsakar autism genom att frndra dna och liknande - men dr brjar ju tankebanorna bli s snurriga, inte minst rent tidsmssigt, s detta har vl n s lnge inte blivit en lika populr teori som de om adjuvanser..

Tack fr att du frtydliga att det var helt andra teorier initialt, men du kanske borde lsa inlggen du kommenterar
Citera
2025-07-16, 08:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Och s kom dina frbannade lgner och ditt eviga skitsnack som ett brev p posten. Han kopplade inte MMR-vaccin till autism? Hr du LST studien, din ointelligenta mupp?

Hr kommer det, direkt frn studien:
Citat:
Rubella virus is associated with autism and the combined measles, mumps, and rubella vaccine (rather than monovalent measles vaccine) has also been implicated.
https://www.thelancet.com/journals/l...096-0/fulltext

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?
Citera
2025-07-16, 11:20
Medlem
Citat:
Syftet med den aktuella studien var att underska barnens till synes likartade magtarmproblem fr mjlig diagnosticering alternativt en helt ny typ av magtarmproblem, samt finna lmpliga stt att lindra problemen.

Mycket riktigt s hade barnen liknande fysiologiska frndringar/skador i magtarmvgarna, samt att flertalet av dem fr frsta gngen visade frbttringar i sitt mende med mindre smrta, etc.

Vet man varfr vacciner kan orsaka frndringar i magtarmkanalen?
Och finns det ngot bot mot problemet, alternativt eller konventionellt?

Jag tror att mnga av vra kroniska sjukdomar kan ha sin brjan i just tarmarna.
Citera
2025-07-16, 11:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Vet man varfr vacciner kan orsaka frndringar i magtarmkanalen?
Och finns det ngot bot mot problemet, alternativt eller konventionellt?

Jag tror att mnga av vra kroniska sjukdomar kan ha sin brjan i just tarmarna.
Det finns ingen forskning som stder idn att vacciner orsakar tarmproblem. Istllet visar studier att tarmmiljn kan pverka hur vl vacciner fungerar, men inte att vacciner skadar magtarmkanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in