• 6
  • 7
2025-07-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!
Han är även serbisk medborgare därav utvisningen. Har man 22 domar på sitt CV under 30 år, och döms för detta så är det inget annat än rättvist.
Citera
2025-07-08, 16:33
Avstängd
-Nigger-s avatar
Vet man om svartskallen odlade för eget bruk eller försäljning?
Citera
2025-07-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-

När blev Serber svartskallar?
Klassiskt rassesvin från SD att uttala sig om skit man inte vet något om X)
Citera
2025-07-13, 10:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Säg att du inte vet ett skit om cannabis utan att säga att du inte vet ett skit om cannabis.

Jag är ingen pundare så du har rätt.
Citera
2025-07-13, 10:47
Medlem
Molekyl3ns avatar
Hög elräkning, gol eller oförsiktig?
Citera
2025-07-13, 10:47
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag är ingen pundare så du har rätt.
Jag är ingen pilot men jag vet förstår hur ett flygplan fungerar. Men eftersom du uppenbarligen inte har någon koll alls så kanske det vore prudentligt att inte försöka ha så felaktigt starka åsikter heller?
Citera
2025-07-13, 13:09
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag är ingen pilot men jag vet förstår hur ett flygplan fungerar. Men eftersom du uppenbarligen inte har någon koll alls så kanske det vore prudentligt att inte försöka ha så felaktigt starka åsikter heller?

Vad är det som är felaktigt? Jag fattar ju att cannabis är harmlöst i jämförelse med andra droger. Dock finns det väl massvis med studier som pekar på att de som börjar med cannabis löper en högre risk att testa tyngre grejer som följd? Därav är gm delaktig till att både introducera tyngre grejer till mestadels yngre och dels bidrar han till den ökade dekadensen i samhället.
Sedan vet vi inte vad mer gm gjort som det skrivs om i tråden men jag gissar på att han inte haft ett helt fläckfritt leverne. Prudentligt....?

Edit: Läste nu att han har 22 domar på sig (?), men fortsätt ni pundare ta skräpet i försvar. Han ska ut med huvudet före.
Senast redigerad av OvissFramtid 2025-07-13 kl. 13:13.
Citera
2025-07-13, 13:24
Medlem
LittleFishs avatar
Det är ju relativt ovanligt att man faktiskt ser polisen göra sådana här gripanden. Lagen fungerar och tillämpades denna gång. Att 60-åringen blir utvisad är inte så konstigt så det är nog ingen som är förvånad över det.

Så nu när gräset inte kommer från en lada i Ale lär priset gå upp i Göteborgstrakten enligt konstens alla principer. Katt- och råttaleken är i ständig rörelse. Antagligen plockas underskottet av produktionen upp av andra "aktörer" i västra Sverige.
Citera
2025-07-13, 22:50
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-

Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
När blev Serber svartskallar?
Klassiskt rassesvin från SD att uttala sig om skit man inte vet något om X)
Jag håller med, nånstans måste gränsen gå.
På 70-80 talet han kanske hörde till kategorin men med dagens invandring hör han väl mera till europeérna.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in