• 1
  • 2
2025-07-06, 13:39
Medlem
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)
Citat:
Den omfattande odlingen som polisen avslöjade i fastigheten i Ale kommun vägde 28 kilo. Om cannabisplantorna fått växa till skördemogen storlek hade det handlat om närmare 100 kilo.
Mannen i 60-årsåldern som greps hävdade: – Jag bara vaktade och vattnade.
Hans över 30 år i Sverige slutar i fängelse – därefter utvisas han på livstid.

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!
Citera
2025-07-06, 14:10
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Fantastiskt när dom använder lagstiftningen som den ska.
Man ska inte vara safe bara för att man bott länge i landet.
Utan att veta vem den dömda är så kan man nog ändå vara ganska säker på att han inte bidragit extremt mycket till landets välfärd under sina 30 år, troligtvis har vi skattebetalare betalat hans uppehälle.
Citera
2025-07-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!

har han bott i Sverige i 30 år har han inte bott här illegalt under den tiden. Det är ovanligt att utvisas efter så lång tid och jag skulle gissa på att han haft dubbla medborgarskap. Jag skulle även gissa på att han är från forna Jugoslavien och haft ett normalt yrke under åren
Om han bara vattnade och skötte växterna undrar jag om de hittade den verkliga huvudmannen? Vem ägde fastigheten? Jag har svårt att tro han varit ensam i detta
Citera
2025-07-06, 14:37
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Hur är det lite "hårt"? Dags att slänga av silkesvantarna bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra om han inte blev påkommen. Dessutom vet vi inte vad han gjort tidigare eller om han glidit runt med bidrag under vistelsen här. Skulle gissa på EU-medborgare eller typ bosniak eller alban som är säkra länder att utvisa till.
Citera
2025-07-06, 15:23
Moderator
OYs avatar
"(storgötebiorg)" är raderat i rubrik.

/Mod
Citera
2025-07-06, 16:35
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:

Han har väl haft ett permanent uppehållstillstånd.
Citera
2025-07-06, 16:49
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Bra, men varför får inte de våldsamma utlänningarna samma behandling?
Varför får de livsfarliga stanna?
Citera
2025-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Bra, men varför får inte de våldsamma utlänningarna samma behandling?
Varför får de livsfarliga stanna?

Deras hem länder vill inte ha tillbaka dem och tycker att det är Sveriges problem som ens gav de asyl från början
Det är ju många domar där utvisning ingår men inte kan fastställas
Citera
2025-07-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur är det lite "hårt"? Dags att slänga av silkesvantarna bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra om han inte blev påkommen. Dessutom vet vi inte vad han gjort tidigare eller om han glidit runt med bidrag under vistelsen här. Skulle gissa på EU-medborgare eller typ bosniak eller alban som är säkra länder att utvisa till.

” bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra”

Han har odlat cannabis, inte kokat Crack!
Citera
2025-07-06, 18:46
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Deras hem länder vill inte ha tillbaka dem och tycker att det är Sveriges problem som ens gav de asyl från början
Det är ju många domar där utvisning ingår men inte kan fastställas

Med andra ord så är dumsnälla cuck-Sverige totalt inkompetent
Citera
2025-07-06, 20:36
Medlem
senhackarens avatar
Det är väll någon polack eller ungrare.
Citera
2025-07-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur är det lite "hårt"? Dags att slänga av silkesvantarna bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra om han inte blev påkommen

eh..han odlade cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in