Igår, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Nu kommer detta låta som att jag är extremt emot cannabis som drog, det är jag verkligen inte.
Däremot är det inte svårt att se hur 100kg röka hade kunnat starta div blodsbad, samt att det säkert finns någon som genom sitt bruk av CB hamnar i kretsar där även tyngre droger används, och på så sätt leder till ett förstört liv.

Som sagt det är inte cannabis i sig som är problemet, men sättet det hanteras av Sverige är faktiskt skadligt.

Exakt samma inställning i USA som på 30 talet skapade enorma gangsters som är kända än idag, det fanns bara en lösning och det är samma lösning som gäller här om vi ska få bukt på problemen.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
Kan inte någon säga vem det är i stället för att diskutera narkotikapolitik?

Jag tvivlar för övrigt på att det är en hjärnkirurg eller kärnfysiker som kom till Sverige, flitigt jobbade och bidrog och sen startade en cannabisodling vid sidan av……
Citera
Igår, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hur kan man leva i sverige 30 år utan att inge vara / vilja bli medborgare ? Vad gör man här då egentligen
Äter, super och knullar såklart. Det hade jag gjort om jag levde i exempelvis Mexiko.
Citera
Igår, 10:24
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Dom skrev inte 'knarkfabrik' i alla fall.
Citera
Igår, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
GP: "Enorm cannabisodling avslöjad i Storgöteborg" (betalvägg)

Nu blir jag väldigt nyfiken, inte på exakt vem denna person är men vilket land han kommer ifrån och under vilka omständigheter han har varit här. Kan man utvisas som svensk medborgare? Förmodligen inte. I så fall har han varit här i 30 år utan att vara medborgare. Hur då? EU-land?

Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet om han nu varit här i 30 år, men samtidigt - är detta en low-life som drivit runt och gjort småbrott hela tiden så är det ju dags för länge sedan. Vore som skrivet intressant att läsa bakgrunden till straffet och utvisningen!
Han är även serbisk medborgare därav utvisningen. Har man 22 domar på sitt CV under 30 år, och döms för detta så är det inget annat än rättvist.
Citera
Igår, 12:32
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Exakt samma inställning i USA som på 30 talet skapade enorma gangsters som är kända än idag, det fanns bara en lösning och det är samma lösning som gäller här om vi ska få bukt på problemen.

Då fanns det bara en lösning. Numera finns det fullgod teknik för staten att upprätthålla lag och ordning om bara viljan finns.
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Utvisa alla med dubbla medborgarskap som gör brott.
Citera
Igår, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Deras hem länder vill inte ha tillbaka dem och tycker att det är Sveriges problem som ens gav de asyl från början
Det är ju många domar där utvisning ingår men inte kan fastställas
Dumpa dom i vattnet, skyll er själva. Problem löst.
Sverige är ett vänsterextremt land, ett riktigt fegt och ryggradslöst land. Styrda av satanister som hatar den Svenska befolkningen.
Jag tror inte att dom vill utvisa dessa, dom vill att dom ska stanna och hjälpa till att erövra Sverige.
Våran stat är landsförrädare.
Citera
Igår, 16:33
Medlem
-Nigger-s avatar
Vet man om svartskallen odlade för eget bruk eller försäljning?
Citera
Igår, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Vet man om svartskallen odlade för eget bruk eller försäljning?

När blev Serber svartskallar?
Klassiskt rassesvin från SD att uttala sig om skit man inte vet något om X)
Citera
Igår, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Då fanns det bara en lösning. Numera finns det fullgod teknik för staten att upprätthålla lag och ordning om bara viljan finns.

😂😂 det märks i allra högsta grad, dagens mest korkade kommentar!!
Så då tycker du väl också att vi ska förbjuda alkoholen då vi har tekniken för det idag, för du är väl ingen hycklare?
Alla som har provat knark började med alkohol!
Så du vill att staten ska implementera Nordkorea 2.0 i Sverige, allt för att upprätthålla lag och ordning, istället för att…bara ändra lagen…typiskt gammelsvenskt!
Att odla på den nivån som den 60 åriga mannen gjort ska dock aldrig vara lagligt vare sig cannabis är lagligt eller ej.
Då ska det vara ett tillstånd till verksamhet om något.
Senast redigerad av Sthlm007 Igår kl. 18:09.
Citera
Igår, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kan inte någon säga vem det är i stället för att diskutera narkotikapolitik?

Jag tvivlar för övrigt på att det är en hjärnkirurg eller kärnfysiker som kom till Sverige, flitigt jobbade och bidrog och sen startade en cannabisodling vid sidan av……

Håller med, men alla low-life hippies såg "Cannabis" och tog över tråden så jag gav upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in