Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Det kokar ner till att du väljer att inte tro på vad alla utom Aktivklubb berättar om vad det är för en verksamhet de har. När man låter bli att vara faktaresistent till den kunskapen, är det omöjligt som förälder att med berått mod låta sina barn frottera sig med dessa drägg, precis som en massa andra destruktiva umgängen som barn kan ramla in i. I alla fall om man väljer att ta ansvar för sina barn.
Annars kan du resonera på samma sätt om AFA, NMR eller extremistiska källarmoskeer. Även där kan du sticka huvudet i sanden och beskriva att det är väl bra att barnen engagerar sig i politiska eller religiösa frågor. Det handlar mycket riktigt om sunt förnuft och som jag ser det uppvisar du i denna fråga inte en gnutta av det. Skönt att Johan till slut tog sitt förnuft till fånga, även om han behövde hjälp av både Säpo och Expo för att hamna där.
Om du hade talat för "alla" så hade den här tråden inte funnits.
Om Aktivklubb hade varit en våldsbejakande högerextrem organisation som vurmade för nazism hade de flesta tagit avstånd, så även jag. Det finns dock fler än jag som tvivlar på Expos uppgifter då de är kända för att ha en tydlig agenda med kraftig slagsida åt det vänsterextrema hållet.
Om vi ponerar att Expo och du har rätt i er kritik mot Aktivklubb, tycker jag ändå att hanterandet av Forsells son var fel.
Edit: Jag tycker fortfarande att det är intressant att du kallar mig fascist när det är du som är för förtryck, kan du utveckla det resonemanget?