Citat:
Efter att ha blivit beskylld för allt möjligt under många år så har begrepp som rasist, nazist osv. tappat laddningen för mig. Det verkar vara något man slänger ur sig för att tysta meningsmotståndare, mer än något annat.
Om man vill ha ett friskt, starkt och sunt folk, varför skulle inte vissa exkluderas ur den idealbilden?
Det är inte alls säkert att jag håller med Aktivklubbarna om allt, och det kan finnas saker hos AFA jag sympatiserar med. Eftersom jag vill leva i en demokrati så vill jag inte förbjuda varken vänster-, eller högerextremister. De, och allt däremellan är det som gör en demokrati. Hur ska vi kunna ha folkstyre (demokrati) om makten bestämmer vad folket får tycka?
Med det sagt får Johans son finnas, tycka, och vara med i vilka lagliga organisationer han vill, trots att han är son till en minister. Sonen är ung, fortfarande tonåring. Hans politiska åsikter kan komma att ändras många gånger om i hans liv.
Om man vill ha ett friskt, starkt och sunt folk, varför skulle inte vissa exkluderas ur den idealbilden?
Det är inte alls säkert att jag håller med Aktivklubbarna om allt, och det kan finnas saker hos AFA jag sympatiserar med. Eftersom jag vill leva i en demokrati så vill jag inte förbjuda varken vänster-, eller högerextremister. De, och allt däremellan är det som gör en demokrati. Hur ska vi kunna ha folkstyre (demokrati) om makten bestämmer vad folket får tycka?
Med det sagt får Johans son finnas, tycka, och vara med i vilka lagliga organisationer han vill, trots att han är son till en minister. Sonen är ung, fortfarande tonåring. Hans politiska åsikter kan komma att ändras många gånger om i hans liv.
Där håller vi såklart med varandra. Extremism är antitesen till demokrati, men kan existera i ett demokratiskt system. Med det sagt bör vi då vara tydliga med vad extremism är. Det är ingen som har sagt att Aktivklubb-nazisterna inte får tycka som de gör, men det kommer med konsekvensen att andra, normalfuntade personer kommer att se ned på dem. Detsamma gäller en Stalinist. Jag hoppas precis som du att Forsells parvel växer upp när hormonerna lugnat sig lite, det kan nog bli samhällsmedborgare av honom också.