2025-07-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Ursäkta?

Det enda misstaget Forssell gjort är att han inte gjort klart för svensk media att hans son är värd mer än varenda feg, hycklande jävla journalist i landet, och att de kan dra åt helvete.

Jag är sedan 1964 medlem i M
Vilka misstag Forsell har gjort i detta fall
kan varken du eller jag så här
med det undermåliga underlag som finns bedöma

Men tyvärr finns det alldeles för många av din kaliber
som kastar in sig i debatten , trots de små fakta som framkommit
Nu kommer säkert ngn att anmäla honom även till KU
Det jag som Moderat vill säga är att herr Forsell
framför allt under 2023 och 2024 haft lite högt tonläge
dessutom var vissa uttalande hårresande , detta ligger honom i fatet
Sen att journalist kåren inte är sanningsenliga , det vet vi
Citera
2025-07-11, 17:41
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Tack. Ja, det är märkligt hur allt sunt förnuft är som bortblåst.

Man läser om helt häpnadsväckande saker varje dag, det här är bara ytterligare en. Jag begriper inte hur människor som sväljer allt politiker och media matar ut, det finns ju ingen logik eller sans någonstans. Trodde att människan överlag sökte mönster och samband, men numera verkar de flesta suga i sig och försvara vilka tokigheter som helst, även om det inte gagnar dom själva eller vår framtid. Jag begriper det inte.

Dessutom har ju ingen talat med den här grabben, vad jag vet, de drar slutsatser om hans åsikter och göranden utan att han har fått bli hörd.
Tack själv för allt du skrivit här. Blir illa berörd av hur så många hänger på drevet utan eftertanke.
Det är läskigt. Folk omkring mig upprepar åsikter om det här likt papegojor...medias narrativ går rakt in utan filter.
Man dra likhetstecken mellan kriminella ungdomar som rånar och spränger och mördar med en kille som är nationalist.
Men nationalismen är väl globalisternas främsta väghinder. Alltså måste man brännmärka, demonisera och bedriva häxjakt.
Ingen sansad diskussion med respekt bara högljutt polariserat om "nazism", svart och vitt, ont och gott. Killen kommer inte få komma till tals utan snarare gå under jord.
Pappan sprang dessutom lydigt till skogs och skar ner ris för pisk för att visa att han är på de godas sida. Fan folk e inte kloka.
Senast redigerad av ppp333 2025-07-11 kl. 17:44.
Citera
2025-07-11, 17:42
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vad ska du med den informationen till?

Så att man kan skicka lite väl valda meddelanden till honom och ta kontakt med hans blivande klasskompisar så de får mobba skiten ur honom.
Citera
2025-07-11, 17:44
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju inte hans biologiska barn.

Källa? :unsure
Citera
2025-07-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrydVIII
Kommunisterna har ägnat sig åt "etnisk rensning", "folkmord" eller "statsförtryck". Men de är välkomna in i värmen!

En femtonårig pojke har "felaktiga" åsikter och det får dessa proportioner. Åsikter! Fadern kände ju inte ens till det!

Uppenbart är media så vänstervridna de kan bli! Man förstår uttrycket fake news!

Fake News blir det eftersom man så flagrant väljer att skriva och starta drev om vissa saker, men ignorerar, överslätar och soppar under mattan sådant som inte passar i deras vänstervridna världsbild!

Sveriges Vänster Television (SVT) ägnade 17 av 24 minuter till det här!

Den typen av selektivitet undergräver förtroendet för medierna. De ljuger inte, men de vilseleder!! Här har vi uppenbara bevis!

Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till vänsterpropaganda!!

Även SD säger nu att nazism är förkastligt.
Citera
2025-07-11, 17:47
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Nazzefarsan är rökt, men Uffe gör allt för att trycka bort ytterligare en pinsamhet i regeringen, men hur länge kan det fortgå utan att de lämnar in misstroendeförklaringar? eller har de gjort det redan, jag har ingen aning.

Ok, om nazzefarsan va SD, men nu är ju M och det ser inte bra ut. Nazzefarsor ska alltid vara gamla skinnhuven och rösta brunt, så det här blir konstigt.

Så Hitlers egen Far skulle helst då suttit på de anklagades bänk under Nurnberg-rättegångarna
om han levt? Hitlers Farsa hade säkert gett grabben en rejäl dagsedel om han vetat utgången
av sonens politiska karriär. Men det är två olika individer och kan således inte "dömas" tillsammans.
Citera
2025-07-11, 17:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Tack själv för allt du skrivit här. Blir illa berörd av hur så många hänger på drevet utan eftertanke.
Det är läskigt. Folk omkring mig upprepar åsikter om det här likt papegojor...medias narrativ går rakt in utan filter.
Man dra likhetstecken mellan kriminella ungdomar som rånar och spränger och mördar med en kille som är nationalist.
Men nationalismen är väl globalisternas främsta väghinder. Alltså måste man brännmärka, demonisera och bedriva häxjakt.
Ingen sansad diskussion med respekt bara högljutt polariserat om "nazism", svart och vitt, ont och gott. Killen kommer inte få komma till tals utan snarare gå under jord.
Pappan sprang dessutom lydigt till skogs och skar ner ris för pisk för att visa att han är på de godas sida. Fan folk e inte kloka.
Nationalist? Killen har blivit involverad I en högerextrem terrorgrupp och arbetat med rekrytering. Om du inte inser allvaret i det beteendet och den potentiella sprängkraften är det ju bra att vi har människor över hela världen som gör det, varför grabben nu är portad från bland annat USA och är under Säpos radar.

Du är mer än lovligt naiv du. Precis en sån som skulle kunna ramla in i samma skit. Hoppas du har en farsa som håller dig i örat, något denne grabb tyvärr saknade.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-07-11 kl. 17:54.
Citera
2025-07-11, 17:54
Medlem
Kan tycka att det är märkligt om pappan inte märkt dessa åsikter, pratar han inte med sin son? När min son var i samma ålder så sipprade sådana tankar fram och då debatterades det friskt och han ändrade efter det ståndpunkt.
Citera
2025-07-11, 17:55
Medlem
Herregud vilket lågvatten märke det är med drevet mot grabben.

Vad gör det om en 14 årig grabb snubblar på fel åsikter. Han har väl förfan inte gett sig ut och spöat utlänningar eller skrikigt sieg heil.

Det är fortfarande ett barn, som om vi alla här på flashback inte har haft skeva åsikter när vi var 14 år.

Skärpning väx upp.
Citera
2025-07-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Jag är sedan 1964 medlem i M
Vilka misstag Forsell har gjort i detta fall
kan varken du eller jag så här
med det undermåliga underlag som finns bedöma

Men tyvärr finns det alldeles för många av din kaliber
som kastar in sig i debatten , trots de små fakta som framkommit
Nu kommer säkert ngn att anmäla honom även till KU
Det jag som Moderat vill säga är att herr Forsell
framför allt under 2023 och 2024 haft lite högt tonläge
dessutom var vissa uttalande hårresande , detta ligger honom i fatet
Sen att journalist kåren inte är sanningsenliga , det vet vi

Varför skriver inlägg i haiku-form? Är du japan sedan 1964 också?

Jag skriver "kastar mig in i debatten" (på flashback ) utifrån befintlig information. Kommer mer information kommer jag självklart ändra åsikt om så krävs. Men jag vet ärligt talat inte vad det skulle vara för sorts information. Det hela verkar ganska rättframt - Forssells son har hängts ut på tendensiösa grunder, för något som ärligt talat inte verkar vara särskilt kontroversiellt alls*. Och då talar vi alltså om en person som inte borde klassas som offentlig alls, dessutom minderårig och därmed borde vara fridlyst.

Med andra ord - Forssell borde ha bett media dra åt helvete, alternativt inte bevärdigat dem med ett uttalande. Låt journalistbögarna** gasta en stund - förr eller senare dyker det upp nån annan nyhet de kan jaga efter.

Tycker du några av Forssells tidigare uttalanden är hårresande så undrar jag för övrigt i så fall vad det skulle vara för uttalanden -Forssell är en av de mest intetsägande ministrar jag kan tänka mig. Och när jag skriver att jag undrar, så menar jag att jag inte bryr mig ett skvatt. Så du behöver inte tala om för mig vilka de är.

*Finns det några kontroversiella/kriminella uttalanden från sonen? Några kontroversiella/kriminella gärningar? Nej, dessa lyser med sin frånvaro i media. Och finns det ingen rök brukar det väldigt sällan finnas någon eld

**Journalist bögarna. Eftersom din generation uppenbarligen vill särskriva.
Citera
2025-07-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Vad gör det om en 14 årig grabb snubblar på fel åsikter.

På vilket sätt är det fel åsikter?
Citera
2025-07-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
På vilket sätt är det fel åsikter?
fel åsikt i åsiktskorridoren, om du förstår vad jag menar:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in