Citat:
Ursprungligen postat av
Disques
Jag är sedan 1964 medlem i M
Vilka misstag Forsell har gjort i detta fall
kan varken du eller jag så här
med det undermåliga underlag som finns bedöma
Men tyvärr finns det alldeles för många av din kaliber
som kastar in sig i debatten , trots de små fakta som framkommit
Nu kommer säkert ngn att anmäla honom även till KU
Det jag som Moderat vill säga är att herr Forsell
framför allt under 2023 och 2024 haft lite högt tonläge
dessutom var vissa uttalande hårresande , detta ligger honom i fatet
Sen att journalist kåren inte är sanningsenliga , det vet vi
Varför skriver inlägg i haiku-form? Är du japan sedan 1964 också?
Jag skriver "kastar mig in i debatten" (på flashback

) utifrån befintlig information. Kommer mer information kommer jag självklart ändra åsikt om så krävs. Men jag vet ärligt talat inte vad det skulle vara för sorts information. Det hela verkar ganska rättframt - Forssells son har hängts ut på tendensiösa grunder, för något som ärligt talat inte verkar vara särskilt kontroversiellt alls*. Och då talar vi alltså om en person som inte borde klassas som offentlig alls, dessutom minderårig och därmed borde vara fridlyst.
Med andra ord - Forssell borde ha bett media dra åt helvete, alternativt inte bevärdigat dem med ett uttalande. Låt journalistbögarna** gasta en stund - förr eller senare dyker det upp nån annan nyhet de kan jaga efter.
Tycker du några av Forssells tidigare uttalanden är hårresande så undrar jag för övrigt i så fall vad det skulle vara för uttalanden -Forssell är en av de mest intetsägande ministrar jag kan tänka mig. Och när jag skriver att jag undrar, så menar jag att jag inte bryr mig ett skvatt. Så du behöver inte tala om för mig vilka de är.
*Finns det några kontroversiella/kriminella uttalanden från sonen? Några kontroversiella/kriminella gärningar? Nej, dessa lyser med sin frånvaro i media. Och finns det ingen rök brukar det väldigt sällan finnas någon eld
**Journalist bögarna. Eftersom din generation uppenbarligen vill särskriva.