Citat:
Ursprungligen postat av
apalle
Får du inte ut skiten lär du behöva uppsöka vården och då är det väl vårdcentral som gäller.
Ev att du provar någon ögondusch av något slag?
Hade vårdcentralen varit lite mer pålitlig hade jag inte tvekat att gå dit. Behöver googleöversättning och ändå förstår dom inte vad man är där för...
Har bara testat att duscha ögat.
Ska göra det igen men det är ju allt annat än behagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onsala
Ögonbad med en liten behållare avsedd för ögonbad och saltlösning som gör att man kan blinka ordentlig under tiden man badar ögat, brukar lösa problemet. Finns att köpa på apotek.
Kanske ska testa det i kväll. Såg att Apoteket hade nån flaska för sår och ögon. Men de är svårt då man reflexmässigt stänger ögat.
Citat:
Ursprungligen postat av
vitalsigns
Kan tänka mig att du skavt hornhinnan om du gnuggat ögat och att skräpet inte finns kvar. Lägg nåt förband eller en sån där sjörövarlapp så du håller ögonlocket mjukt stängt så läker det över dagen i solstolen.
Haha, lär bli en snygg bränna med ögonlapp
Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Får du inte ut skiten själv så måste du ha hjälp. Det är ju inte svårare än så. Så kan inte din fru/syster/största unge/pappa/snäll granne hjälpa dig så är det vårdcentralen som gäller.
Ring 1177 o rådfråga. De har betalt för att svara i telefonen.
Hädanefter så använd skyddsglasögon. Ögon växer inte ut igen.
Det händer ju att man får skräp i ögonen men det brukar ju försvinna efter en stund.
Har tex fått flugor i ögonen när man kört MC osv (inte skönt) och då ser man ju också vad som ska bort.
Har nog aldrig sett någon åka omkring på gräsklippare med skyddsglasögon men i det här fallet hade det kanske hjälpt.
Går det inte över kanske jag testar 1177 men gissar att som säger samma som google.
Citat:
Ursprungligen postat av
output-crop-clash
Jag hade nog misstänkt att gräsklipperiet irriterat ögat ochj köpt någon slags ögondroppar med antihistamin. Livostin t.ex
Ja mest troligt är nåt damm, nåt litet skit. Tycker att det borde försvinna självt.
Ska kolla med ögondroppar på Apoteket om det inte försvinner under dagen.