• 1
  • 2
2025-07-01, 14:41
Medlem
Var uppmärksam på huvudvärk, min man fick en rispa på hornhinnan, och där fick bakterier fäste, han var timmar från att bli blind när vi kom akuten , han hade tur 👍
Citera
2025-07-01, 15:07
Medlem
gubbhorans avatar
Fick in nåt skit i ögat för längesen när jag gick på gymnasiet. Skolsjuksköterskan fick ut det men fick en liten reva på hornhinnan som kändes exakt som att skiten satt kvar.
Märklig känsla men den försvann efter nån dag eller två.
Citera
2025-07-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Kan som sagt vara så att det bara känns som att det är kvar. Det blir så när man repar hornhinnan.

Bäst är väl att vare sig gnugga eller blinka för mycket när man får något i ögat. Jag brukar titta upp, lyfta ögonlocket, titta ner, släppa ögon locket och repeat för att få skiten att komma ner.

En gång blev jag dock aldrig av med det. Stod framför spegeln och lös in i ögat så såg jag att det blänkte innifrån. Det var en glasbit som hade penentrerat ögat.

Vilken djävla mardröm, glas i ögat! Hur löste det sig? Blev ögat återställt?
Citera
2025-07-02, 20:37
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Vilken djävla mardröm, glas i ögat! Hur löste det sig? Blev ögat återställt?

Det var efter att ett ölglas krossades men det gick hur bra som helst även att jag var i Asien när det hände.

Ögonläkaren kollade hur glasbiten satt, sa åt mig att titta upp, sen att titta ner medan han höll en tops mot ögat och det var nog för att den skulle tryckas ut nog för att han skulle kunna ta tag i glasbiten med en pincett. Kostade mig hela 25kr inklusive en ögonsalva då sjukhuset drevs med pengar från USAID
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in