Citat:
Ursprungligen postat av
VincentLel
Klart IT gubbarna hellre tar en tjej som luktar gott en än till svettig grabb

Ska de ha en tjej på jobbet bara för att hon ska lukta gott?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheAlmightyFarfar
Gäller alla branscher inte bara IT... olika anledningar dock, jämställdhet,ögongodis åt chefen,ögongodis åt kunderna
Om det handlar om kunderna kan de väl lika gärna ta en söt liten bög eller transa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Wyrdkin
Främst amerikanska regeringen och NGOs som ger bidrag för att anställa kvinnor i traditionellt manliga yrken.
Det är mitt intryck också. Jag hoppas att Trump städar ut den här skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
IT branschen ligger väl över medellönen i landet? Och då är det ett problem att det arbetar för få kvinnor där enligt feministerna. I mansdominerade branscher som ligger under medeltalet i lön som t.ex. sopbilsåkare så är det inget problem att det arbetar för få kvinnor i enligt feministerna.
Sopgubbar tjänar rätt så bra, men de måste jobba fysiskt och det är väl under feministernas värdighet för dessa små drottningar och prinsessor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
Det finns mängder med dolt som du aldrig får se. Jag jobbade på en stor organisation tidigare och var bundis med en ekonom med stort ekonomiskt ansvar och en dag visade han mig vad som opererar i bakgrunden. Det får inte vanliga svennebananer se. Finns mängder med "system" i bakgrunden där du får olika skatteavdrag och "incitament" för olika grupperingar av människor. Mångfaldsdirektivet kan man kalla det. Jag som vit blond svensk som var där på mina meriter var den lägst subventionerade människan på plats.
Styrdes systemen från USA?
Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Det kanske är ett problem just för att de har så höga löner inom IT. De behöver få in lite kvinnor som de kan betala mycket mindre
Lönegapet är väl en myt?