• 4
  • 5
2025-07-01, 19:52
Medlem
Dom vill nog ha nått mer,. Hehe
Det är nog så inom alla yrken att det är lättare för kvinnor att få arbetsintervju dom Kollar bara om dom kanske skulle passa som chefens kompis partner

Men dom flesta är ju snygga tills dom visat sig

En form av dejt app även om det handlar om jobb på ytan.

Ja så är det vet ni
Citera
2025-07-01, 20:10
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Klart IT gubbarna hellre tar en tjej som luktar gott en än till svettig grabb
Ska de ha en tjej på jobbet bara för att hon ska lukta gott?
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Gäller alla branscher inte bara IT... olika anledningar dock, jämställdhet,ögongodis åt chefen,ögongodis åt kunderna
Om det handlar om kunderna kan de väl lika gärna ta en söt liten bög eller transa?
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Främst amerikanska regeringen och NGOs som ger bidrag för att anställa kvinnor i traditionellt manliga yrken.
Det är mitt intryck också. Jag hoppas att Trump städar ut den här skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
IT branschen ligger väl över medellönen i landet? Och då är det ett problem att det arbetar för få kvinnor där enligt feministerna. I mansdominerade branscher som ligger under medeltalet i lön som t.ex. sopbilsåkare så är det inget problem att det arbetar för få kvinnor i enligt feministerna.
Sopgubbar tjänar rätt så bra, men de måste jobba fysiskt och det är väl under feministernas värdighet för dessa små drottningar och prinsessor?
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det finns mängder med dolt som du aldrig får se. Jag jobbade på en stor organisation tidigare och var bundis med en ekonom med stort ekonomiskt ansvar och en dag visade han mig vad som opererar i bakgrunden. Det får inte vanliga svennebananer se. Finns mängder med "system" i bakgrunden där du får olika skatteavdrag och "incitament" för olika grupperingar av människor. Mångfaldsdirektivet kan man kalla det. Jag som vit blond svensk som var där på mina meriter var den lägst subventionerade människan på plats.
Styrdes systemen från USA?
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det kanske är ett problem just för att de har så höga löner inom IT. De behöver få in lite kvinnor som de kan betala mycket mindre
Lönegapet är väl en myt?
Citera
2025-07-01, 20:26
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Om det handlar om kunderna kan de väl lika gärna ta en söt liten bög eller transa?
Lönegapet är väl en myt?

Nej en ung snygg brud ger bättre pengar mer kundnöjdhet än en bög eller transa. Men självklart anställs sådana också beror på vem som anställer och vilket klientel osv.

Lönegapet var verkligt men de som hade det har redan gått i pension. Dom lever på gamla händelser.
Citera
2025-07-01, 20:40
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Fan vad den där Zaedrews gjorde ner sig i tråden.
Det finns inga jävla "bidrag" för att anställa kvinnor inom IT, har aldrig funnits och kommer inte finnas.

Jämnställdhet, likställdhet, lika lön och framförallt kompetens. Rätt person på rätt plats, det är vad som gäller.

Jävla cp.
Citera
2025-07-01, 22:40
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ska de ha en tjej på jobbet bara för att hon ska lukta gott?

Ja de boostar stämningen för gubbarna, har du aldrig vart ute på golvet på industrin och de går förbi en dam?
Citera
2025-07-01, 22:47
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Ja de boostar stämningen för gubbarna, har du aldrig vart ute på golvet på industrin och de går förbi en dam?
Jo faktiskt. Dock luktar det ofta så illa av olja och annat att damparfym varken gör till eller från om man är en gubbe på golvet. Du kanske sitter och fiser på ett kontor...
Citera
2025-07-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X.files
Systemet är definitivt riggat till mäns nackdel. Män skulle behöva organisera sig likt feministerna gjort.
Precis så är det. Det är knappast så att feministerna och andra "jämställdshetskämpar" kommer göra jobbet åt oss, då de egentligen bara bryr sig om sina egna intressen.

En äkta jämställdhetskamp måste, under rådande förhållanden, i första hand ta tillvara på mäns möjligheter till ett normalt relations- och arbetsliv.

Inte minst gäller detta i Norden.

(FB) Svenska män och incels i synnerhet måste stoppa invandringen!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in