Citat:
Tack för ett bra exempel på ditt beteende. Om du jämför ditt svar med mitt inlägg så ser du att ditt svar saknar motsvarighet i mitt inlägg.
Du börjar med att angripa mig för ”cirkelresonemang” trots att det inte finns något sådant i mitt inlägg. Det är en halmgubbe.
Sedan kommer du med några svepande påståenden om något som egentligen är självklart och som ingen har ifrågasatt. Det är gish gallop.
Och såhär håller du på i hundratals inlägg oavsett vilka aspekter av LVU som olika användare försöker diskutera. Du dränker andra röster med osakligheter, halmgubbar och gish gallop.
Du börjar med att angripa mig för ”cirkelresonemang” trots att det inte finns något sådant i mitt inlägg. Det är en halmgubbe.
Sedan kommer du med några svepande påståenden om något som egentligen är självklart och som ingen har ifrågasatt. Det är gish gallop.
Och såhär håller du på i hundratals inlägg oavsett vilka aspekter av LVU som olika användare försöker diskutera. Du dränker andra röster med osakligheter, halmgubbar och gish gallop.
Men det där är ju ett absolut skolexempel på ett cirkelresonemang! Du svarar dessutom med dubbla cirkelargument när du drar upp lagstiftarens intentioner med LVU och definitionen av "desinformation".
Du läser upp lagstiftarens teoretiska intentioner ungefär som om det vore den absoluta sanningen i varje enskilt LVU-fall. Men du blundar helt för den enorma klyftan mellan vad staten påstår att LVU ska vara på papperet och hur det faktiskt går till i den hårda verkligheten.
I verkligheten har vi att göra med en rå institutionsförvaring och en närmast psykopatisk hantering av sköra barn. Det orsakar mentala skador för livet och inte bara hos barnen själva, utan hos hela deras familjer och släktnätverk.
Det finns absolut ingenting att försvara här! Det som pågår på svenska socialkontor är en ren skam för vårt land och en mörk rest från historien som lever kvar bara för att svenska folket nekas insyn bakom de fina ordens polerade fasad.