Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag har gjort det och det handlar om konspirationsteorier kring LVU och socialtjänsten spridna av F och FU.
Bra så följ ditt egna råd då och diskutera sakfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är alltid lika fascinerande hur vissa ropar "desinformation" så fort någon ifrågasätter systemet – men inte verkar ha några som helst problem med fabricerade citat i LVU-ansökningar, bristande dokumentation eller när socialtjänsten gör sig till expert på psykisk ohälsa och neuropsykiatri utan utbildning.
Ge mig ett endaste exempel på ett fabricerat citat då, jag tycker också det inte ska ske, men än så länge är det bara lösa påståenden, jag är bara källkritisk, och du ger inga källor till dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du fokuserar på vad enstaka personer sagt i affekt eller i sociala medier, men blundar helt för de dokumenterade systemfelen något som tunga granskningar från både Uppdrag granskning, SVT Nyheter och jurister faktiskt bekräftar.
Men jag får väl diskutera dessa individer som tråden handlar om, du kan välja att bara inte svara på mig om du inte vill. Är väl inte så svårt?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Så frågan är: Vad är värst? En felaktig formulering i en video, eller att barn rycks från sina hem på undermåliga grunder, med stöd av handläggare som skriver om verkligheten för att få LVU:n att gå igenom i rätten?
Ge mig ett exempel på ett sådant fall då så kan vi diskutera det, dina löst grundade påståenden utan källa ger jag inte mycket för, desinformationen som sprutar ur Fias mun är ju väldigt lättillgänglig till skillnad från dina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du blandar ihop kritik mot ett system med uppmaning till våld, vilket är både ohederligt och farligt i sig. Att folk uttrycker ilska över hur de blivit behandlade av myndigheter är inte samma sak som att legitimera våld. Eet är snarare en reaktion på maktmissbruk.
Vad är farligt? Varför uttalar du dig om vad Fia säger ens, när du själv sagt att du inte kollar eller lyssnar på henne eller hennes sekt. Det räcker för dig att hon inte gillar soc så har hon rätt och det inte är desinformation, vad hon säger är inte relevant eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Om en socialsekreterare blivit attackerad är det självklart förkastligt, men att använda det som slagträ för att tysta kritik mot socialtjänsten är inte bara respektlöst mot offret. Det är också ett försök att censurera en viktig samhällsdebatt.
Försöker inte tysta kritik, jag välkomnar kritik, det är hur kritiken utrycks som jag har problem med. Socialtjänsten gör absolut fel, det ska givetvis jobbas konstant för det ska bli bättre. Försöker inte tysta någon, men när någon mer eller mindre säger att en person förtjänar att bli knivhuggen pga sitt yrke, det är problematiskt, att du inte ser det får stå för dig, men det är min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är inte hon som är farlig. Det farliga är ett system där människor som protesterar mot övergrepp och godtycke misstänkliggörs, medan de ansvariga slipper konsekvenser. Självklart försvarar människors rätt att kritisera staten. Oavsett hur "konstiga" du tycker deras vänner är.
Jag är väldigt för att man ska kritisera staten, det är en viktig del av en fungerande demokrati.
Men det Fia & Co är kontraproduktivt, Fias oseriösa tillvägagångsätt och rabiata beteende är direkt skadligt för seriösa samhällskritiker. Som jag sagt tidigare, hade hon faktiskt fört fram sin kritik på ett sakligt sätt utan överdrifter och rena påhitt hade jag tyckt hon gjort något bra, det hon håller på nu får bara att de som väljer att försvara hennes beteende (du inkluderad) att framstå som oseriösa. En vettig person som är seriös i sin kritik hade tagit avstånd från denna person.
Tycker ärligt du ska lyssna på vad hon vräker ur sig, innan du väljer att stötta henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du menar alltså att den största faran just nu är att någon raljerar över socialtjänsten på nätet – inte att barn tvångsomhändertas på lösa grunder eller att utredningar är fulla av brister och fabricerade påståenden?
När skulle jag sagt detta? Varför behöver du tolka om vad jag skriver hela tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Att folk skämtar, överdriver eller uttrycker sin frustration i starka ordalag på sociala medier är inte desinformation. Det är en reaktion på ett system som gång på gång visat sig fungera illa.
Vad snackar du om? Vad skulle vara skämt menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Och ärligt talat, om det mest upprörande du kan hitta är en anekdot om tårta och dans efter ett LVU kanske du borde fråga dig varför det finns så många som ens misstänker att sådant skulle kunna ske. Det säger mer om förtroendet för socialtjänsten än om dem som kritiserar den.
Vem har sagt att det är det mest upprörande? Igen är du där med dina egna tolkningar, det var ett konkret exempel bara från pågående livesändning, det är inte den värsta desinformationen, bara den senaste.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det där är ett klassiskt knep att blanda ihop någons privata relationer och känslouttryck med saklig kritik av ett system. Vad hennes barn tycker om hennes tonläge eller uttryckssätt är irrelevant i sammanhanget. Det förändrar inte det faktum att tusentals familjer varje år drabbas av rättsosäkra LVU-processer, fabricerade uppgifter och socialtjänstens totala ointresse för vad psykiatri och expertis faktiskt säger.
Att hon ignorerar sina barns önskan, är en av många anledningar jag anser att LVU i hennes fall var korrekt, men som vanligt så skiter du egentligen i barnen. Att Fia inte bryr sig om sina egna barns önskan anser du vara irrelevant? Det är viktigare att hon kritiserar soc eller vadå?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du verkar vilja få det till att det är hennes personlighet som är problemet och inte de övergrepp hon försöker belysa. Det är en smidig omdirigering från det verkliga samtalet: att något är allvarligt fel när staten kan splittra familjer utan tillräcklig bevisning, med skydd av sekretess och noll konsekvenser vid fel.
Jasså är det det jag vill? Varför är det så svårt att bara läsa vad jag skriver, varför ska du konsekvent skriva om mina åsikter till att passa ditt narrativ?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Om din "samhällstjänst" består i att försöka tysta de som skriker högst om orättvisor, då är det nog inte samhället du hjälper. Det är systemet.
Så nu ska all kritik mot myndighetsövergrepp filtreras genom vad du personligen anser vara "bra föräldraskap" och "rätt ton"? Det är ganska bekvämt för systemet alltså.
Om man hävdar att man kämpar för sina barn och älskar dom, sen ignorerar deras egna önskan då tappar man trovärdighet, är väl inte så konstigt resonemang att först?
Det är du som gör det logiska felslutet att bara för jag kritiserar Fias och övriga sektens desinformation och beteende att jag då automatiskt skulle försvara "systemet", jag är helt för att systemet ska vara rättsäkert, det ena utesluter inte det andra. Här är ytterligare ett av dina löst grundade påståenden kring vad jag tycker, jag vet väl ändå bäst vad jag tycker, du behöver inte skriva om mina åsikter, vänligen sluta med det, för tänker inte underhålla den typen av retorik från dig längre, det är tröttsamt, bemöt vad jag faktiskt skriver, det är ok att ställa frågor om du inte förstår, men sluta upp med att lägga åsikter i min mun.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du verkar helt missa det centrala: Det spelar ingen roll om man gillar hennes stil eller inte. Det viktiga är vad hon säger, inte hur hon säger det. Och tyvärr är det så att om man inte skriker så lyssnar ingen. Det har bevisats gång på gång i fall där folk följt alla regler, men ändå blivit överkörda av myndigheterna.
Och att du försöker lägga ansvaret för andras eventuella våldsbrott på en enskild kvinna som kritiserar socialtjänsten det är både ohederligt och farligt. Det är samma logik som används för att tysta visselblåsare i auktoritära stater: "Du triggar folk, därför får du inte prata."
Du behöver absolut inte gilla henne. Men du kanske borde fråga dig varför så många lyssnar. Kanske är det för att hon säger det som många själva inte vågar sätta ord på.
Ja det viktiga är vad hon säger, och det hon säger är till mångt och mycket rena fantasier, påhitt och lögner. Du fattar inte vad uppvigling innebär? Jag tror att de flesta lyssnar på henne av samma anledning som jag själv, hon är fascinerande. Hur förklarar du annars att hon kan ha hundratals tittare på sina lives, men när det kommer till demonstrationer så dyker det aldrig upp mer än 10 pers. Vad är din förklaring till det?