2025-06-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakantheb
Tack gode gud. (om man nu får säga så)
Med hennes IQ som ligger på närmare 46, så vi ska alla vara glada för att hon försvinner från offentligheten.
En av tidöpartiernas viktigaste valarbetare med ett högt underhållningsvärde.
Citera
2025-06-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Annika Strandhäll, tidigare S-minister, säger att hon ska lämna politiken och kommer inte att stå med på listorna när kandidaterna till nästa val ska utses.

– Jag kommer inte att kandidera för en period till i riksdagen och jag kommer också att avveckla mina andra politiska uppdrag, säger hon.

Annika Strandhäll är ju främst känd för konfrontationspolitik och en del märkliga uttalanden.

Tror ni att det är bra eller dåligt för Socialdemokraterna och för Sverige att Annika Strandhäll slutar med politik?
Hon vet om att hon inte skulle finnas med högt upp på listorna när sossarna rensar ut. Hon slutar för att slippa bli förödmjukad genom att bli åsidosatt ser bättre ut
Citera
2025-06-28, 11:44
Medlem
Blifullidags avatar
Hoppas hon fortsätter dricka vin och twittra åtminstone.
För det är hon jävligt bra på.
Citera
2025-06-28, 11:53
Medlem
Public Enemys avatar
Dagens glada nyhet! såväl för sossar som för borgerliga.
Citera
2025-06-28, 11:53
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Tänk om Jonna Sima kunde ta över efter Strandhäll. Lika snygg och minst lika korkad.

Bra tanke! Sima är korkad på samma enastående nivå som Strandhäll. Vore en exemplarisk ersättare.

Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Dagens glada nyhet! såväl för sossar som för borgerliga.
Dålig nyhet för de borgerliga. Strandhäll har alltid på ett mycket framgångsrikt sätt jobbat hårt för borgerliga valvinster. Omedvetet kanske, men hårt.
Senast redigerad av Ace Ventura 2025-06-28 kl. 11:55.
Citera
2025-06-28, 11:57
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Saknad av ingen !

Haha jodå, det finns många totala idiotretards av typen nedan;

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag tror det är dåligt för att vara riktigt ärlig. Hon var vettig... eller ja jag tror inte det kommer spela jättemycket roll i det stora hela med tanke på det stora maskineri S är.

Men litet synd att en GBG politiker från Bergsjön försvinner av kartan.

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Mycket synd! Hon är både klok och underhållande!

Det sistnämnda kan nog ingen säga emot
Citera
2025-06-28, 12:07
Medlem
Sextiopluss avatar
Att hon slutar kan inte skada sossarna. Hon och Ygeman har varit de snurrigaste ministrar vi haft.

Till detta finns det en del till som suttit på händerna i 8 år, de kan behöva vila nu.
Citera
2025-06-28, 12:10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Okej, ge gärna några exempel på hennes klokhet och underhållande.

Hon har haft många greatest hits genom åren, men när jag säger "klok" tänker jag mest på att hon alltid har ett sunt rättvisetänk i sina argumentationer, vilket jag kan relatera till. Mest sticker hon ut för att hon är så engagerad i sina sakfrågor och det märks verkligen att hon brinner för allt hon gör. Det drivet skulle fler politiker behöva.
Citera
2025-06-28, 12:12
Medlem
Månsans avatar
Helvete vilket bakslag. Motgångarna kommer på löpande band nu för Tidölaget. Strandhällskans avhopp kan innebära upp till 5 procentenheters ökat stöd för sossarna. Nu fattas bara att även oduglige Morgan lämnar politiken så närmar sig sossarna 37-38% i väljarstöd. Ytterst oroande.
Citera
2025-06-28, 12:13
Medlem
pojkpingiss avatar
Jag lyfter på hatten för Socialdemokraterna, maken till stolpskott och sänke för partiet har inte skådats sedan Mona Sahlin. Strändhäll har mest uppvisat onykterhet ( i flera bemärkelser) och sällan skådad huvudlöshet inom svensk politik. Dags att återvända till frisörstolen för den svagsinta vulgotanten, för det var väl där hon började. Hoppas hon har boende kirrat, med betalningsnamärkningar är det svårt att få tak över huvudet.
Citera
2025-06-28, 12:19
Medlem
Europes avatar
Antar att hon tycker det är skönt att resten av livet kunna leva kravfritt på medborgarnas pengar. Hon har inte setts som problemfri ens inom det egna partiet. Inför senaste valet:

Citat:
Inom Socialdemokraterna finns en oro för att justitie- och inrikesminister Morgan Johansson och klimat- och miljöminister Annika Strandhäll ska skrämma bort väljare. Det enligt uppgifter till Expressen.
Tidningen konstaterar att Johansson inte fanns med när S i veckan presenterade sitt valmanifest, och att han inte heller syns på partiets valaffischer. Detta trots stort fokus på att bekämpa brottsligheten.
https://omni.se/kallor-ministrar-oro...ljare/a/OrRmwb

Sedan skedde det här för en månad sedan, som kanske skadade hennes förtroende bland de egna anhängarna inom partiet:

Citat:
Partikällor uppger att S-profilen Annika Strandhäll vek ner sig i förhandlingar med partiledningen och nu rasar en svekdebatt.

Om många andra har retat sig på Strandhälls dårskap, så verkar S-kvinnor snarare reta sig på bristande dårskap hos Strandhäll.

– Hon svek saken, helt klart, säger en S-källa.
Citat:
– På ett tidigt möte var Annika tongivande, det var tydligt att hon var för hot om lagstiftning. S-kvinnor har gjort ett jättejobb med att mobilisera innan. Annika visste vilka som ville ha detta, säger en partikälla.

Men på torsdagsförmiddagen ska hon enligt flera källor ha uppmanat S-kvinnor att gå med på ett jämkningsförslag från partiledningen. Beskedet möttes med förvåning i förhandlingsgruppen eftersom förslaget ansågs ligga långt ifrån lagstiftningslinjen.

– Flera undrade varför hon la sig så tidigt, säger en källa.

– Det var en jättefrustration. De har bullrat om det här hur länge som helst och så går de med på något som inte skulle innebära lagstiftning, fortsätter källan.
Citat:
Internt i S talas det nu om att S-kvinnor och Annika Strandhäll svikit arbetare som anses behöva kortare arbetstid.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...om-arbetstiden

Innan dess var det käbbel inom S-kvinnor om att Strandhäll är öppet kritisk mot den nya könstillhörighetslagen. Ärligt talat tycker jag inte det är Strandhäll som leder i dårskap när det gäller kontroverserna mellan henne och delar av S-kvinnor de senaste åren.

Utomstående har väl i första hand retat sig på Strandhälls kombination av okunskap och oförskämda uttalanden. Inte minst vad hon twittrar. Hon har anklagats för att fylletwittra och hon har i åratal sagt att hon ska sluta med twittrandet, men senast i år skvallrade pressen om att hennes inlägg på X kanske var anledningen till att hon lämnade justitieutskottet:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...itieutskottet/

Jag tycker hon ger lite samma intryck som Veronica Palm, förutom att jag tycker Palm verkar mer genuint korkad. Strandhäll verkar väl snarare vara ohederlig, gränslös och intellektuellt lat, möjligtvis kombinerat med ett missbruk. Inga av dessa egenskaper är ovanliga bland politiker och även forskning påvisar att sjuklig narcissism är överrepresenterat bland politiskt aktiva. Att hon verkar sämre än många andra högt uppsatta politiker på att dölja det kanske beror på dumhet, men kan väl även bero på missbruk eller andra personliga egenskaper. I och för sig tycker jag många ledande sossar uppvisar helt öppet obehagliga personlighetsdrag, allt från Morgan Johansson till Magdalena Andersson.
Senast redigerad av Europe 2025-06-28 kl. 12:32.
Citera
2025-06-28, 12:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Denna Nolla, denna fullständigt odugliga inkompetenta skräp-människa blev säkert ställd inför ett ultimatum som tidigare nämnts i tråden. Det ska verkligen bli intressant att se vad det korrupta land hon varit en del av kommer erbjuda henne för reträttpost.

Är det någon i tråden som skulle kunna tänka er att erbjuda henne en tjänst i näringslivet. I så fall, vilken typ av tjänst skulle detta vara?

Det var hon som var miljöminister då de lät kinesiska Shenzen Senior material etableras. De som de gav tillstånd att släppa ut enorma mängder med giftiga kemikalier. Som de fick backa på nu i juni.

En sådant klappmongo borde aldrig få vistas i näringslivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in