2025-06-28, 08:41
Medlem
Annika Strandhäll, tidigare S-minister, säger att hon ska lämna politiken och kommer inte att stå med på listorna när kandidaterna till nästa val ska utses.

– Jag kommer inte att kandidera för en period till i riksdagen och jag kommer också att avveckla mina andra politiska uppdrag, säger hon.

Annika Strandhäll är ju främst känd för konfrontationspolitik och en del märkliga uttalanden.

Tror ni att det är bra eller dåligt för Socialdemokraterna och för Sverige att Annika Strandhäll slutar med politik?
Senast redigerad av Missouri 2025-06-28 kl. 08:44.
Citera
2025-06-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Annika Strandhäll, tidigare S-minister, säger att hon ska lämna politiken och kommer inte att stå med på listorna när kandidaterna till nästa val ska utses.

– Jag kommer inte att kandidera för en period till i riksdagen och jag kommer också att avveckla mina andra politiska uppdrag, säger hon.

Annika Strandhäll är ju främst känd för konfrontationspolitik och en del märkliga uttalanden.

Tror ni att det är bra eller dåligt för socialdemokraterna och för Sverige att Annika Strandhäll slutar med politik?

Varför inte! Kvitterat ut miljoner utan att ha arbetat med något vettigt överhuvudtaget. Och ska kvittera ut tills hon går i pension. Politiker är värre än kriminella. Men antar att hon kommer tillbaka när Kronofogden jagar henne igen. Maggan lär ge henne en tjänst då.
Citera
2025-06-28, 08:43
Medlem
triptykens avatar
Jag tror det är dåligt för att vara riktigt ärlig. Hon var vettig... eller ja jag tror inte det kommer spela jättemycket roll i det stora hela med tanke på det stora maskineri S är.

Men litet synd att en GBG politiker från Bergsjön försvinner av kartan.
Citera
2025-06-28, 08:45
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Tror ni att det är bra eller dåligt för socialdemokraterna och för Sverige att Annika Strandhäll slutar med politik?
Bra för Sverige att hon slutar med politik.
Hon vill förmodligen inte ta ansvar för den skit hon ställt till med och avslutar därför sina politiska engagemang.
En smitare.
Citera
2025-06-28, 08:47
Medlem
Saknad av ingen !
Citera
2025-06-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Varför inte! Kvitterat ut miljoner utan att ha arbetat med något vettigt överhuvudtaget. Och ska kvittera ut tills hon går i pension. Politiker är värre än kriminella. Men antar att hon kommer tillbaka när Kronofogden jagar henne igen. Maggan lär ge henne en tjänst då.
Du skriver att "Politiker är värre än kriminella", menar du politiker generellt eller Annika Strandhäll specifikt? Ge gärna några bra exempel på hennes kriminella beteenden, kan vara bra för den fortsatta diskussionen i tråden.
Citera
2025-06-28, 08:51
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Äntligen glada nyheter, ingen minns vad hon har gjort tidigare.
Citera
2025-06-28, 08:51
Medlem
Hon har nog fått ultimatum. Sluta frivillig eller så sparkar vi dig. Detta sänke för sossarna har ju varit katastrofalt. Nu vänta vi bara på att Mogge går samma väg.
Citera
2025-06-28, 08:52
Medlem
En tragisk nyhet, Hon skrämde iväg väljare från att rösta på S. För min del hade hon gärna varit kvar och framstått som den sopa till hårfrisörska hon är som låtsas kunna politik. Helt otroligt att denna människa varit miljöminister.
Undrar om hon gjort nåt riktigt klavertramp och slutar innan skiten hann träffa fläkten?
Citera
2025-06-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Bra för Sverige att hon slutar med politik.
Hon vill förmodligen inte ta ansvar för den skit hon ställt till med och avslutar därför sina politiska engagemang.
En smitare.
Bra att hon försvinner – en riktig belastning för politiken.
Strandhäll har inte uträttat något vettigt under sin tid, men ändå ska hon glida vidare med fallskärm och livslång försörjning. Hade det varit ett vanligt jobb hade hon fått sparken för länge sen.

Som vanligt i sossevärlden: misslyckas uppåt, sen dra sig tillbaka när det börjar blåsa gärna med offerkofta och snyfthistoria i media.
Att hon inte ställs till svars för den röra hon varit med och skapat är fan ett skämt.

Men visst, en parasit mindre i systemet är alltid något.
Citera
2025-06-28, 08:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Du skriver att "Politiker är värre än kriminella", menar du politiker generellt eller Annika Strandhäll specifikt? Ge gärna några bra exempel på hennes kriminella beteenden, kan vara bra för den fortsatta diskussionen i tråden.
Hon drev sin man till sjävmord!
Citera
2025-06-28, 08:56
Medlem
Bra! hon får gärna ta med sig ygeman, johansson, bautin, shekarabi.. listan kan göras lååång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in