Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Var stod hon i migrationsfrågan som social- och socialförsäkringsminister? Vad gjorde hon som energiminister för att stärka Sverige? Svar: Tafatt i migrationsfrågan och aktiv i att lägga ner kärnkraft. När Quisling skänkte bort Norge till främmande makt blev han avrättad och berömd som förrädare inför eftervärlden. Helt annan nivå än norska småbrottslingar.

Nu har vi inte dödsstraff för förräderi längre, men något slags personligt ansvar för att styra upp situationen borde man kunna avkräva ansvariga politiker. Inte minst som galjonsfigur för framtida konsekvenser av deras beslut. När vi i framtiden talar om höga energipriser till följd av idealism kanske vi kan tala om "Strandhäll-priser"?
Strandhäll var för mycket konfrontation men hon va inte elak vad jag vet. Annika borde haft en gubbe eller käring som bromsade ibland.

Allt prat om förräderi och annat är fel tycker jag
Citera
2025-07-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Jaha, gick du den vanliga grundskolan och stannade där, jag gick mycket längre.

Räkna är ju inte din grej men du verkar ha ägnat mycket tid åt att studera Strandhälls liv, kul för dej

Ja jag kan räkna. Och att veta vad riksdagsarvodet ligger på och deras omställningsvillkor är självklart för en som är samhällsintresserad.

Riksdagsarvodet kommer visserligen att öka men den dagen Strandhäll lämnar Riksdagen så gäller detta.

"En ledamot som har rätt till ekonomiskt omställningsstöd får 85 procent av ledamotsarvodet. Om hen har andra inkomster finns det regler för hur mycket stödet minskar."
https://www.riksdagen.se/sv/ledamote...t-som-ledamot/

Sen är det ju inte alls säkert att Strandhäll kommer att gå arbetslös i två år och då blir ersättningen lägre under den tiden.
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2025-07-07 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in