2025-06-26, 02:30
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur fan kan man inte tycka om pommes?

Jag "gillar" inte pommes och är medveten om att jag är en av de få personerna på denna jord som inte gör det. När du ätter pommes så är de första två-tre väldigt goda men precis som med chips så försvinner tjusningen fort och allt de smakar är salt med flott.

Burgare + liten burgare med dryck är vad jag brukar köpa de få gångerna det blir av.
Citera
2025-06-26, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Många jag känner tar bara burgaren och skiter i pommes.
Man blir väl knappast så mätt bara på en burgare....
Citera
2025-06-26, 03:21
Medlem
Det har väl inte ingått de senaste ca femton-tjugo åren? Jag slutade gå dit tom akut vid den tiden. Ett eller tre äpplen löser alla såna problem. Man kan unna sig en och annan pro ana-day.
Citera
2025-06-26, 06:30
Medlem
Ja jag blev shockad när jag gick på brödernas, över 500 spänn för två burgare med pommes och någon dricka. Jävlgt gott men jävligt dyrt
Citera
2025-06-26, 06:53
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Man blir väl knappast så mätt bara på en burgare....

Det beror på, en från McDonalds eller Max mättar inte så mycket. Men det finns andra!
Citera
2025-06-26, 08:29
Medlem
grungewhores avatar
Nu var det länge sen jag åt på McDonalds, Hungry Jacks etc, men mig veterligen är det oerhört länge man kan välja mellan ett "meal" (paketdeal med burgare, strips och läsk), eller köpa burgaren separat. Att det skulle ingå har jag aldrig varit med om.

Såna här trendkedjor kanske hade det till en början men insåg det blev för små marginaler, så man fokuserade på huvudingrediensen och allt annat blir separat...
Citera
2025-06-26, 09:52
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Förr när man köpte hamburgare på vanliga restauranger, alltså inte McDonalds och sådana kedjor, så tog man alltid för givet att pommes skulle ingå. Men så är det inte alltid längre. Oftast får man köpa nån burgare för 170 spänn och därefter köpa pommes separat! För det priset tycker jag ändå att man bör få nån pommes till.
Varför har det blivit såhär? Är det en ny grej? Så har det verkligen inte alltid varit.

Det handlar väl om att vissa ställen tar hamburgaren mer på allvar, lägger mer omtanke i den och ger gästen olika möjligheter att komponera den, det är inte alla som tycker om att tvinga i sig en hel portion pommes frites till en burgare som du har två, eller kanske tre patties i. Lägger du sen till ost och bacon så är bara hamburgaren en bastant måltid, vissa (och vissa krögare) gillar inte att lämna mat på tallriken.

Sen som sagts, är utbudet av sides mycket större än för några år sen, vill man spara en slant kan man ta en sallad, behöver du mer mat så kan du beställa loaded eller dirty fries med sås, ost och bacon på förutom vanliga pommes frites, nån vill kanske ha cole slaw eller en bit majskolv.

Är man på ett ställe som förväntas servera dåliga pommes frites så är iallafall jag glad om jag har möjlighet att slippa få dom på min tallrik.
Citera
2025-06-26, 12:41
Medlem
HBTKuks avatar
Man får lägga till en hundring för att gubbkärringen i hårtofs och svarta latexhandskar ska fräsa på potatisstavar till maten. Sanslöst.

Man ska inte stötta såna ställen. Det lämnar vi till hipstrarna på Söder.
Citera
2025-06-26, 14:00
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Förr när man köpte hamburgare på vanliga restauranger, alltså inte McDonalds och sådana kedjor, så tog man alltid för givet att pommes skulle ingå. Men så är det inte alltid längre. Oftast får man köpa nån burgare för 170 spänn och därefter köpa pommes separat! För det priset tycker jag ändå att man bör få nån pommes till.
Varför har det blivit såhär? Är det en ny grej? Så har det verkligen inte alltid varit.
ser billigare ut
Citera
2025-06-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Numera kostar det ju 20 kr/kg så extremt billigt är det inte då man hittar jämförliga basvaror som pasta och ris i samma prisklass och ibland även under.

Handlar knappast om priset på potatis och frityrolja, utan snarare att du kan ta 40kr (eller 99 som Five Guys) extra för pommes.

Vida känt att t.ex. Donken och Max tjänar de största pengarna på läsk och pommes. Cheeseburgaren finns bara där för att locka in dig i restaurangen så du ska bli lockad att köpa dyra pommes.
Citera
2025-06-26, 17:23
Medlem
De trendiga burgarhakens målgrupp är folk som helt saknar självrespekt. Det hade kunnat ligga på 500 och folk hade ändå gått dit och betalat med glädje. Instagram-bilden måste tas.

Dessa personer har heller inga problem med att bli behandlade som hundar där burgaren gärna får serveras på skärbräda och pommesen i popcornstrut. Sedan glatt betala 300 spänn ink dricka som tack för kisset i ansiktet. Det är helt okej tycker man.

Masspsykos tycker jag är ett passande uttryck
Senast redigerad av Sprutnik 2025-06-26 kl. 17:26.
Citera
2025-06-26, 20:16
Medlem
Fullt rimligt att man bara betalar för det man beställer. Äter inte pommes så bara onödigt att det skulle ingå. Samma med thaisoppor, riset ingår oftast, men jag rör det aldrig.

Sen kan man ju alltid ha synpunkter på priset. Är det en bra burgare så betalar jag gärna runt 150-200 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in