Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Förr när man köpte hamburgare på vanliga restauranger, alltså inte McDonalds och sådana kedjor, så tog man alltid för givet att pommes skulle ingå. Men så är det inte alltid längre. Oftast får man köpa nån burgare för 170 spänn och därefter köpa pommes separat! För det priset tycker jag ändå att man bör få nån pommes till.
Varför har det blivit såhär? Är det en ny grej? Så har det verkligen inte alltid varit.
Det handlar väl om att vissa ställen tar hamburgaren mer på allvar, lägger mer omtanke i den och ger gästen olika möjligheter att komponera den, det är inte alla som tycker om att tvinga i sig en hel portion pommes frites till en burgare som du har två, eller kanske tre patties i. Lägger du sen till ost och bacon så är bara hamburgaren en bastant måltid, vissa (och vissa krögare) gillar inte att lämna mat på tallriken.
Sen som sagts, är utbudet av sides mycket större än för några år sen, vill man spara en slant kan man ta en sallad, behöver du mer mat så kan du beställa loaded eller dirty fries med sås, ost och bacon på förutom vanliga pommes frites, nån vill kanske ha cole slaw eller en bit majskolv.
Är man på ett ställe som förväntas servera dåliga pommes frites så är iallafall jag glad om jag har möjlighet att slippa få dom på min tallrik.