Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Det har väl inte blivit sämre de senaste tjugofem åren? Tycker kvaliteten är rätt konstant, även om priserna har gått upp. Men det har de ju gjort på allt annat också,
Är nog beredd att hålla med, iaf vad gäller pizzeriorna jag har handlat på senaste 25 åren eller något sen man var grabb. Dock ska det ju alltid låta att allt var mycket bättre förr och då måste ju allt ha blivit sämre. Det är klart vissa saker har ändrats under alla åren (priserna om inte annat) men det går ju heller inte att resa tillbaka i en tidsmaskin och ta med sig en pizza från 20 år sedan och jämföra sida med sida nu.
Sen kan jag även tänka mig att man blivit cynisk med åren och den där "magin" som fanns i något när man var ung har inte riktigt samma effekt längre. Tänker t.ex. på den där pizzan man åt som 15-åring på den lokala pizzerian som man då tyckte var 10/10, man kunde äta den 3 dagar i veckan och dricka såsen, det gick inte att toppa. Hade man kunnat smaka den igen såhär i vuxen ålder så är frågan om den hade haft samma wow-faktor eller om man hade sagt "ja det var väl en ganska bra pizza men jag har ätit hundratals genom åren så det stack inte ut speciellt".