Citat:
Ursprungligen postat av
diseledvin
nja snart 2 år sen jag köpte min sista pizza på pizzeria, på nått år har de pizzorna gått upp med ca 100%
varför betala ca 125 kr för en pizza när du kan betala ca 30 kr på din butik visst lite snålt med osten men bara att slänga på lite extra så blir den ganska okey ,dessutom slipper man möta nån stirrig svarting som ser ut att vilja mörda mig
Jag tycker att fryspizzor är ganska smaklösa och tråkiga, och lite mindre än pizzor från pizzeria. Nu har jag visserligen inte testat alla märken på fryspizzor, men det har blivit en del. Billigare visst, men det är väl enda fördelen.
Jag beställer fortfarande från pizzeria ibland just för att jag blir mätt samtidigt som jag tycker det är godare än valfri fryspizza.
Har aldrig råkat ut för sån personal som du pratar om heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
East.Clintfood
Varför far du med osanning? Innan "pandemin" kostade vanliga pizzor 60kr på vissa ställen.
De prisuppgifterna behöver inte vara osanning. Det kan mycket väl vara sant för personen du citerade. Priserna kan tex variera mellan olika orter och även pizzerior inom samma kommun.
60kr för en pizza kunde jag betala för typ 20-25 år sedan. Så visst, innan pandemin så sett. Men inte runt typ 2010-2018 eller så. Eller vilken tidsperiod du nu hade i åtanke.