2025-07-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
MGM kan såklart hittat på något till hennes man. Mobilen trasig eller vad som helst.

Ja det är förvisso sant. MGM kan kanske ha förhalat för att vinna tid? Men skulle både MGM och MGK vara lika kallt beräknande? Jag menar, de båda är ju häktade för brottet? Ingen av dom skulle alltså inse att det är bättre att berätta sanningen redan de första dagar när BO make och dotter garanterat undrat var BO är?
Och sen fortfarande skulle MGK vara så beräknande att hon dessutom lägger upp inlägg om midsommarfirande trots att hon vet att BO är försvunnen borta och mördad?
Och sen när missing people kopplas in ytterligare två dagar senare och deras inlägget sprids, då som först börjar kanske allvaret gå upp för MGK som börjar bli misstänksam mot MGM och inser att han ksnske både lurat och ljugit för henne?
Nånting är så fel? Vem lägger upp inlägg om midsommarfirande när man vet att man själv eller ens käresta begått så allvarligt brott som mord? Det är riktigt läskigt om MGK visste om mordet? Å andra sidan är det skrivit på svenska på ett foto, så behöver väl inte vara MGK idé? Jag menar, det är väl inte MGK som har den traditionen från Indien? Jag tror att möjligheten är att MGM lagt upp det på MGK ig eller möjligen sagt åt henne att göra det? Självklart är allt bara spekulationer!
Citera
2025-07-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Något som triggar våld är när tryggheten på något vis riskeras för framtiden?

Varför verkar deras planer som influensers ha upphört?
Varför gifte de sig så snabbt att hennes familj inte kunde vara med?
Varför ändrade BO sin adress dagen efter vigseln? Varför känns detta ha skett snabbt att det upplevs oplanerat?
Jag tror att MGM var med på foton från februari i Indien? Varför gifte de sig inte där när de var där? Varför vänta tills de kom till Sverige? Tänker då på på att hennes familj verkar vilja fira stort och många flickors dröm om stora bröllop?
Kan en vigsel i Indien vara krånglig för en svensk som är bosatt i Sverige? Eller för långa köer i Indien som de inte kunde vänta på? Eller ville de gifta sig i Sverige för att MGK ville flytta till Sverige? Frågan kvarstår varför hennes familj inte var med på vigseln? Och vad kan sen hindrat henne från att få stanna trots att de nu var gifta? Man får väl liksom inte stanna i Sverige bara för att man gift sig med en svensk?
Var MGK tvungen att resa tillbaka till Indien och hon inte vågade av någon anledning? Och därför inlägg upphörde och vigseln blev av utan hennes familj?

Många frågor men inga svar?
Allt är bara spekulationer och ingen fakta!

Ändrade BO sin adress dagen efter vigseln?!
Citera
2025-07-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ja det hade hon roligt åt, han skrev direkt från hjärtat antar jag? Och då lär det väl bli på det flytande modersmålet och inte på engelska? Kanske insåg han dessutom att han blottade sig fullständigt och därför inte ville översätta ifall det inte skulle mottagits som han hoppades? Du vet, de där ögonblicken man utelämnar sig helt och tänker det får bära eller brista? Nu har jag sagt det jag vill ha sagt alla fall? Så jag upplever honom som genuint kär i henne även om jag uppfattar honom som barnsligt kär? Kanske är han tok-kär och saknar så det gör ont? Bara en som upplevt avstånd på det sättet kan nog förstå helt?

Absolut eller så är han helt korkad…😇
Citera
2025-07-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ändrade BO sin adress dagen efter vigseln?!

Ja jag tror det var dagen efter vigseln. Uppgiften om det var på hitta eller Eniro eller nån liknande sida?
Ska kolla och länka när jag hittat det så ser vi om datumet stämmer?

Tillägg:
Det var på Ratsit, de gifte sig väl den 14 mars?
https://www.ratsit.se/19640717-Anna_Britt_Barbara_Kuligowski_Leijon_Vaxholm/jZMH9_gwDYWIpyjJZeXnUBD6RIuVU9buNzJaIHUKL7o
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-12 kl. 18:47.
Citera
2025-07-12, 18:46
Medlem
Citat:
Absolut eller så är han helt korkad…😇

Korkad? Vill du utveckla det?
Citera
2025-07-12, 19:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja precis jag hittade inte de förut men kollade nu, de finns där igen. Själva händelserna under 2025 var helt borta förut.
Känns lite magstarkt att låtsas som ingenting om man vet om att ett mord begåtts?
Det fick mig att tänka från början att MGK inget visste även om hon märkt att något inte var som tidigare?
Sen slog det mig att MGK ig inlägg upphörde i februari, förutom händelserna under 25?
YouTube upphörde väl ännu tidigare? Hade någon hittat henne på Fb? Tänkte om hon varit där istället? Eller hände något i februari som orsakade att hon slutade lägga upp inlägg? De gifte sig sen i mars men det blev inte som före februari?
Det ingår väl att låtsas att allt är som vanligt om man inte vill åka fast.
Citera
2025-07-12, 19:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Det här fallet påminner så mycket om det som inbegrep en galen adopterad son som var besatt av musik och fick ett förhållande med en liknande transperson som blev indragen i hans familjefejd
De mördade pappan för pengar
För lägenheten var det väl.
Citera
2025-07-12, 19:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Fyndplatsen talar för att mordet inte var genomtänkt. Tror det är en hastigt uppkommen situation som urartar och slutar i mord (eller kanske blir det dråp när utredningen är klar).
Sen skulle jag kunna sätta en peng på att det finns nåt i barndomen som skavt rejält. Så adderar vi en psykos på det. Bilderna vi sett på MGM hittills visar noll känsla. Bara en tom blick.
Mordet kan ju ha skett hemma och sedan har de paketerat delar (hemska tanke) och fraktat. Utan bil blir det jobbigt att flytta längre bort. Inget förvånar mig längre och han ser ut att inte ha alla hästar hemma.
Citera
2025-07-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det ingår väl att låtsas att allt är som vanligt om man inte vill åka fast.

Ja det har du en poäng i förstås, om man är beräknande och iskall?
Men borde väl varit foto på BO också och ännu fler inlägg då? Allt borde väl fortsatt precis som tidigare och låtsats att allt var bra?

Jag utgick från att MGK är häktad på högre misstankegraden men att hon är indragen i mord som hon först inte visste om?
Att hon kan ha mått dåligt men påverkad av MGM agerande/mående över att BO initialt saknades och sedan blev MGK mer och mer rädd och anade det värsta? MGK behöver ju inte varit med vid träsket när det hände? MGK kan fått höra att BO åkt hem osv? MGK kan ju därför inledningsvis ljugit vid förhör utan att förstå det?
Varför lades inlägg med svensk text in vid midsommarfirande på MGK ig?
Har MGK firat midsommar tidigare år så det hade blivit tradition för henne?
Ibland får man vända på mynten väldigt många ggr för att förstå det man inte förstår?
Allt är ren spekulation givetvis!
Citera
2025-07-12, 19:33
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ja jag har en känsla av att relationen med hans mamma eller övriga familj inte var det faktiska problemet? Kan han ha gått lös på den han litade på allra mest, men BO kanske inte var skuld till det som fick MGM att begå mord? Jag menar, BO verkar ju varit hans stora stöd i livet? Jag har fått känslan att något hänt i februari eller möjligtvis efter vigseln? Kanske pga av vigseln? Nånstans februari - mars så upphör ju det mesta på sociala medier, förutom några händelser som lagts upp? Varför? Livet upphör väl inte för att man vigt sig liksom? Vad kan de stött på för hinder som grusade deras stora lycka så pass? Det är ju det som är den stora frågan?
Ja, du har rätt, något måste ha hänt. Man kommer genast att jämföra det med mordet på Mikael i Karlskrona, men jag hoppas att det här paret inte besitter samma totala känslokyla och förmåga att cyniskt planera mordet på en nära släkting av ekonomiska skäl. Karlskronamordet, där adoptivsonen och hans transsexuella flickvän Rut/Leo dödade och styckade den snälle fadern som hade lånat dem sin lägenhet, gjorde ett enormt intryck på mig, och jag vägrar att tro att vi redan ser en upprepning.
Citera
2025-07-12, 19:47
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Det här fallet påminner så mycket om det som inbegrep en galen adopterad son som var besatt av musik och fick ett förhållande med en liknande transperson som blev indragen i hans familjefejd
De mördade pappan för pengar

Yep!
Operasangeren, Lord'en med storhedsvanvid myrdede og kæresten Rut/Leo parterede Mikael i Karlskrona, da de ville have hans lejlighed, han midlertidigt havde givet dem lov at bo i.
Senast redigerad av Marielyst 2025-07-12 kl. 19:56.
Citera
2025-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
MGK är ju också misstänkt för mord på ”sannolika skäl” (var det korrekt?) precis som MGM så hon verkar ju ha varit direkt delaktig i mordet tillsammans med honom antar jag. Annars skulle hon väl vara häktad för medhjälp eller skyddande av brottsling eller hur?

Rubriceringen för misstanke mord kan mycket väl ändras.
Det ska förhoppningsvis utredningen klarlägga fram till när åtalet kommer.

Men skyddande av brottsling har ju en mycket lägre påföljd än mord. Då skulle hon isf kunna släppas fri omgående, då det kan ge så lite som 6 månader. Då finns inte skäl för häktning någon längre tid.

När åtal väcks kan det säkert finnas tre rubriker, ex mord, medhjälp, vållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in