2025-07-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Min första tanke som slog mig när jag läste det du spekulerat här..är att om BO man är så mycket mer förmögen än BO, och det då troligtvis är just BO make som köpt bostadsrätten i Danderyd 2021, så bör väl BO make särskilt velat trygga sin egen dotters framtid med en bostadsrätt men hon vid tillfället 2021 när bostadsrätten köptes inte var vuxen än, så fick kanske BO son disponera den tills systern behövde den?

2021 var MGM 25 år och det är ju möjligt att han varit dömd för något tidigare som inte syns på lexbase längre (en uppgift i tråden som vi inte vet är sann eller ej). Om den uppgiften är korrekt att han haft en dom på sig kan han haft svårt att hitta jobb? Därför kan det varit en bra lösning just då men kanske var det med facit i hand ingen bra lösning om MGM fortfarande inte har något arbete och den låga hyran och hjälpen från BO och hennes make inte fått honom att kämpa utan snarare luta sig tillbaka och bara chilla utan att ta ansvar? Men De löste således kanske problemet kortsiktigt men inte långsiktigt? Ren spekulation givetvis!

Men som svar på det du skrev…ja nånting har triggat MGM, något annat är väl uteslutet såvida han inte fick en blackout utan anledning? Men det är väl en minimal risk med en blackout utan anledning?
Så visst kan det vara att BO tagit upp något om äktenskapsförord men i såfall kanske hon tog upp det med båda två samtidigt eftersom MGK också kan äga saker i Indien? En Porsche tex?

Frågan blir ju kvar hela tiden…vad triggar ett vuxet barn på nästan 30 år? Jag menar, de flesta vuxna barn som flyttat hemifrån är självständiga och sköter sig själva? Jag tänker att vuxna barn vid 30 får en annan relation med sina föräldrar, att de umgås mer på annat sätt och har lixom mer roligt tillsammans, den där förälder-barn relationen som tidigare även kan varit problematisk och fostrande är borta? De behöver inte sina föräldrar längre för de har i regel blivit självgående?

Det som triggar bör väl vara som du tänker, pengar bostad eller något liknande? Något som rubbar MGM trygghet så han fullständigt kommer i sån obalans? För det kan väl inte vara så illa som tant-tuttar berättat att MGM påstått, att BO var elak mot MGM och fick honom att må psykiskt dåligt? Jag har så svårt att tro på den sista varianten, först av den anledningen att hon är skolläkare och då bör hon tycka om barn? Hon har valt att arbeta med barn? För det andra, hade väl inte BO make fortfarande varit tillsammans med BO om hon var så grymt elak? Det rimmar dåligt på något vis? För det tredje ser BO väldigt snäll ut, ja jag vet att man inte ska döma någon efter hur de ser ut, men hon ser faktiskt väldigt snäll ut, hon har lite för snälla ögon? Jag tror inte att varken BO eller hennes make ville MGM något illa, snarare tvärtom?
Allt detta är spekulation och inte fakta!

Det finns en bild på BO i MGK:s IG där de alla tre äter på en restaurang i London när MGK pluggade där. Det visar väl ändå på en någorlunda ok relation om BO besökte dem där?
Citera
2025-07-12, 16:49
Medlem
Citat:
Såg inte var det står sttt han är öppen för nytt jobb? 25 maj uppger han att han började nytt jobb! Tänk om det stämmer?
Tycker många borde känna både BO och sonen, som kan berätta hur det är?

På första sidan står det: ”Öppen för nya möjligheter” och under förslag på olika yrken han är intresserad av.
Citera
2025-07-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han finns med på hemsidan med bild och namn på ortopedkliniken han jobbar på.

Eli* or*opedi.
*t

ok tack!
Citera
2025-07-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Men om BO dödats i lägenheten på 7 våningen hur skulle de två ha lyckats flytta kroppen själva, i hissen?!🙀 eller nerför alla trappor, sen så långt som till träsket utan bil?

Jag antar nu bara, att de inte fraktat kroppen i en bil, för då hade de väl varit smarta nog att passa på och gasa på några mil till för att komma så långt bort som möjligt från sin lägenhet. Därför tror jag att BO dödades på plats i träsket eller väldigt nära.

Jag TROR inte att man orkar släpa en död kropp på nästan 90 kg i många meter, det måste oavsett bli tydliga spår av det både i hiss och utomhus, som behöver tas bort.

BO har inget fordon registrerat på sig själv eller sin firma, men hon och maken kan såklart ha en gemensam bil reggad på honom.

Exakt! Håller med dig till punkt och pricka! Jag har tittat på karta och det är förvisso gångavstånd från kevringevägen till fyndplatsen, tror att någon tolkade ut sträckan till 1,5 km. Men att bära en kropp den sträckan utan att bli upptäckt på vägen är ju en så korkad chansning att ingen är så dum väl?
Och hade de ens egen bil? Förvisso kan ju BO kommit i bil dit, men hade de använt den hade de ju kört längre bort än att dumpa i sin egen närhet? Såvida det inte är så att MGM inte har körkort och därför inte vågade köra längre sträcka än till träsket?

Men annars håller jag med, mordet bör skett på plats men det bör väl hänt i affekt för hade det varit planerat hade väl MGM lurat henne längre bort från sitt eget hem?

Obs allt är bara spekulation!
Citera
2025-07-12, 17:00
Medlem
exoticspices avatar
Kan bo kommit till och hamnat i träsket på ett sätt där det inte behövdes bil för MGM och MGK...

...om det ligger så nära bostaden.
Citera
2025-07-12, 17:01
Medlem
Citat:
Min första tanke som slog mig när jag läste det du spekulerat här..är att om BO man är så mycket mer förmögen än BO, och det då troligtvis är just BO make som köpt bostadsrätten i Danderyd 2021, så bör väl BO make särskilt velat trygga sin egen dotters framtid med en bostadsrätt men hon vid tillfället 2021 när bostadsrätten köptes inte var vuxen än, så fick kanske BO son disponera den tills systern behövde den?

2021 var MGM 25 år och det är ju möjligt att han varit dömd för något tidigare som inte syns på lexbase längre (en uppgift i tråden som vi inte vet är sann eller ej). Om den uppgiften är korrekt att han haft en dom på sig kan han haft svårt att hitta jobb? Därför kan det varit en bra lösning just då men kanske var det med facit i hand ingen bra lösning om MGM fortfarande inte har något arbete och den låga hyran och hjälpen från BO och hennes make inte fått honom att kämpa utan snarare luta sig tillbaka och bara chilla utan att ta ansvar? Men De löste således kanske problemet kortsiktigt men inte långsiktigt? Ren spekulation givetvis!

Men som svar på det du skrev…ja nånting har triggat MGM, något annat är väl uteslutet såvida han inte fick en blackout utan anledning? Men det är väl en minimal risk med en blackout utan anledning?
Så visst kan det vara att BO tagit upp något om äktenskapsförord men i såfall kanske hon tog upp det med båda två samtidigt eftersom MGK också kan äga saker i Indien? En Porsche tex?

Frågan blir ju kvar hela tiden…vad triggar ett vuxet barn på nästan 30 år? Jag menar, de flesta vuxna barn som flyttat hemifrån är självständiga och sköter sig själva? Jag tänker att vuxna barn vid 30 får en annan relation med sina föräldrar, att de umgås mer på annat sätt och har lixom mer roligt tillsammans, den där förälder-barn relationen som tidigare även kan varit problematisk och fostrande är borta? De behöver inte sina föräldrar längre för de har i regel blivit självgående?

Det som triggar bör väl vara som du tänker, pengar bostad eller något liknande? Något som rubbar MGM trygghet så han fullständigt kommer i sån obalans? För det kan väl inte vara så illa som tant-tuttar berättat att MGM påstått, att BO var elak mot MGM och fick honom att må psykiskt dåligt? Jag har så svårt att tro på den sista varianten, först av den anledningen att hon är skolläkare och då bör hon tycka om barn? Hon har valt att arbeta med barn? För det andra, hade väl inte BO make fortfarande varit tillsammans med BO om hon var så grymt elak? Det rimmar dåligt på något vis? För det tredje ser BO väldigt snäll ut, ja jag vet att man inte ska döma någon efter hur de ser ut, men hon ser faktiskt väldigt snäll ut, hon har lite för snälla ögon? Jag tror inte att varken BO eller hennes make ville MGM något illa, snarare tvärtom?
Allt detta är spekulation och inte fakta!

Något som triggar våld är ju droger.
Citera
2025-07-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ja precis jag hittade inte de förut men kollade nu, de finns där igen. Själva händelserna under 2025 var helt borta förut.
Känns lite magstarkt att låtsas som ingenting om man vet om att ett mord begåtts?
Det fick mig att tänka från början att MGK inget visste även om hon märkt att något inte var som tidigare?
Sen slog det mig att MGK ig inlägg upphörde i februari, förutom händelserna under 25?
YouTube upphörde väl ännu tidigare? Hade någon hittat henne på Fb? Tänkte om hon varit där istället? Eller hände något i februari som orsakade att hon slutade lägga upp inlägg? De gifte sig sen i mars men det blev inte som före februari?

MGK är ju också misstänkt för mord på ”sannolika skäl” (var det korrekt?) precis som MGM så hon verkar ju ha varit direkt delaktig i mordet tillsammans med honom antar jag. Annars skulle hon väl vara häktad för medhjälp eller skyddande av brottsling eller hur?
Citera
2025-07-12, 17:06
Medlem
Citat:
Det finns en bild på BO i MGK:s IG där de alla tre äter på en restaurang i London när MGK pluggade där. Det visar väl ändå på en någorlunda ok relation om BO besökte dem där?

Ja det verkar de faktiskt haft, enligt bilder får man den känslan? Det har ju fått mig att tvivla på tant-tuttars information? Självklart är det inget ovanligt att barn kan vara arga på sina föräldrar när de är ekonomiskt beroende av dom? Nu var iofs detta i närtid enligt tant-tuttar och om det skulle handlat om pengar till droger vet jag inte, men det verkar rimligt att tant-tuttar menade det? Men jag tvivlar på den uppgiften också? Just för att jag tror MGM var kär och hans enda drog bör varit MGK? Det skulle förklara det han skrivit udda på kortet när hon fyllde år? Barnsligt desperat skrivit på något vis men kanske blir så när avståndet är så stort? Jag tror det han skrev var uppriktigt menat alla fall? Dessutom tycker jag att MGM ser lite barnslig ut på många foton? Kan det vara missvisande eller används filter? Nä man ska inte döma någon efter utseende men ser han inte yngre ut än vad han är på många kort?
Obs allt är spekulationer och inte fakta!

Vilket datum var fotot upplagt från London?
Citera
2025-07-12, 17:08
Medlem
Citat:
På första sidan står det: ”Öppen för nya möjligheter” och under förslag på olika yrken han är intresserad av.
Aha får kolla igen! Tack!
Citera
2025-07-12, 17:13
Medlem
https://www.google.com/search?q=deathly+hallows+symbol&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari

Varför har MGK en sån här tatuering?

file:///var/mobile/Library/SMS/Attachments/77/07/47770CEA-7A4E-415B-890D-A760D96E7815/IMG_4282.PNG

PS. Sorry inser nu att man inte kan länka bilder.
Senast redigerad av PeterPelikan66 2025-07-12 kl. 17:16.
Citera
2025-07-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ja det verkar de faktiskt haft, enligt bilder får man den känslan? Det har ju fått mig att tvivla på tant-tuttars information? Självklart är det inget ovanligt att barn kan vara arga på sina föräldrar när de är ekonomiskt beroende av dom? Nu var iofs detta i närtid enligt tant-tuttar och om det skulle handlat om pengar till droger vet jag inte, men det verkar rimligt att tant-tuttar menade det? Men jag tvivlar på den uppgiften också? Just för att jag tror MGM var kär och hans enda drog bör varit MGK? Det skulle förklara det han skrivit udda på kortet när hon fyllde år? Barnsligt desperat skrivit på något vis men kanske blir så när avståndet är så stort? Jag tror det han skrev var uppriktigt menat alla fall? Dessutom tycker jag att MGM ser lite barnslig ut på många foton? Kan det vara missvisande eller används filter? Nä man ska inte döma någon efter utseende men ser han inte yngre ut än vad han är på många kort?

26 mars 2024
Senast redigerad av PeterPelikan66 2025-07-12 kl. 17:20.
Citera
2025-07-12, 17:15
Medlem
Marielysts avatar
Citat:

De hade också lagt upp sin YT-bröllopsvideo från mars. Här fick man också se en glimt av vad som skulle kunna vara styvpappan och lillasystern. Så den 14 mars 2025 var relationen med hans familj fortfarande så god att de deltog i firandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in