2025-07-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
26 mars 2024

Men hur kan han skriva ett födelsedagskort på svenska till henne? Även om man är dålig på engelska så finns ju google translate. Jag förstår verkligen inte. De talar ju engelska med varandra.
Citera
2025-07-12, 17:25
Medlem
https://www.google.com/search?q=deathly+hallows+symbol&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari

Varför har MGK en sån här tatuering?

22 september 2022 visar MGK en bild på sin första tatuering. Så här står det på nätet om symbolen Deathly Hallows hon har på armen:

”What does the Deathly Hallows symbol mean?

The Sign of the Deathly Hallows was a triangular mark used as a representation of the Deathly Hallows, three legendary objects that were allegedly created by Death, and, if united, would supposedly make one the "Master of Death", also known as the "Vanquisher of Death" and the "Conqueror of Death".
Senast redigerad av PeterPelikan66 2025-07-12 kl. 17:36.
Citera
2025-07-12, 17:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Spekulerar givetvis varför efterlysningen dröjde så länge om man utgår från att Bo kan avlidit redan den 12 juni. Därför inget konstigt att man undrar över dessa frågetecken?

Är du helt säker på att BO man fortfarande arbetar trots att han är runt 80 år, så är han givetvis inte dement det minsta? Då blir det ännu mer konstigt att polisen tror att BO kan varit död redan 12 juni? Efterlysning av BO kom väl väldigt sent om det visar sig stämma att hon avlidit 12 juni?
MGM kan såklart hittat på något till hennes man. Mobilen trasig eller vad som helst.
Citera
2025-07-12, 17:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Hur vet du det?
Googlat.
Citera
2025-07-12, 17:32
Medlem
Citat:
Något som triggar våld är ju droger.

Något som triggar våld är när tryggheten på något vis riskeras för framtiden?

Varför verkar deras planer som influensers ha upphört?
Varför gifte de sig så snabbt att hennes familj inte kunde vara med?
Varför ändrade BO sin adress dagen efter vigseln? Varför känns detta ha skett snabbt att det upplevs oplanerat?
Jag tror att MGM var med på foton från februari i Indien? Varför gifte de sig inte där när de var där? Varför vänta tills de kom till Sverige? Tänker då på på att hennes familj verkar vilja fira stort och många flickors dröm om stora bröllop?
Kan en vigsel i Indien vara krånglig för en svensk som är bosatt i Sverige? Eller för långa köer i Indien som de inte kunde vänta på? Eller ville de gifta sig i Sverige för att MGK ville flytta till Sverige? Frågan kvarstår varför hennes familj inte var med på vigseln? Och vad kan sen hindrat henne från att få stanna trots att de nu var gifta? Man får väl liksom inte stanna i Sverige bara för att man gift sig med en svensk?
Var MGK tvungen att resa tillbaka till Indien och hon inte vågade av någon anledning? Och därför inlägg upphörde och vigseln blev av utan hennes familj?

Många frågor men inga svar?
Allt är bara spekulationer och ingen fakta!
Citera
2025-07-12, 17:39
Medlem
Citat:
Men hur kan han skriva ett födelsedagskort på svenska till henne? Även om man är dålig på engelska så finns ju google translate. Jag förstår verkligen inte. De talar ju engelska med varandra.

Ja det hade hon roligt åt, han skrev direkt från hjärtat antar jag? Och då lär det väl bli på det flytande modersmålet och inte på engelska? Kanske insåg han dessutom att han blottade sig fullständigt och därför inte ville översätta ifall det inte skulle mottagits som han hoppades? Du vet, de där ögonblicken man utelämnar sig helt och tänker det får bära eller brista? Nu har jag sagt det jag vill ha sagt alla fall? Så jag upplever honom som genuint kär i henne även om jag uppfattar honom som barnsligt kär? Kanske är han tok-kär och saknar så det gör ont? Bara en som upplevt avstånd på det sättet kan nog förstå helt?
Citera
2025-07-12, 17:44
Medlem
Citat:
https://www.google.com/search?q=deathly+hallows+symbol&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari

Varför har MGK en sån här tatuering?

22 september 2022 visar MGK en bild på sin första tatuering. Så här står det på nätet om symbolen Deathly Hallows hon har på armen:

”What does the Deathly Hallows symbol mean?

The Sign of the Deathly Hallows was a triangular mark used as a representation of the Deathly Hallows, three legendary objects that were allegedly created by Death, and, if united, would supposedly make one the "Master of Death", also known as the "Vanquisher of Death" and the "Conqueror of Death".
Det är en symbol från Harry Potter också. Det är antagligen därför, många HP fans har en sådan.
Citera
2025-07-12, 17:49
Medlem
Citat:
MGK är ju också misstänkt för mord på ”sannolika skäl” (var det korrekt?) precis som MGM så hon verkar ju ha varit direkt delaktig i mordet tillsammans med honom antar jag. Annars skulle hon väl vara häktad för medhjälp eller skyddande av brottsling eller hur?

Exakt hon är häktad på sannolika skäl precis som MGM? Och de har suttit så länge på det att det borde väl ändrats till medhjälp när det var dags för omhäktningsförhandlingar?

Det känns märkligt att två personer gör detta? Vad för soppa hade de framför sig om de offrar sina liv genom att begå mord? Deras liv var väl knappast kört? Inte pga BO alla fall?
Å så lägga upp foton vid midsommar som om ingenting hänt? Jag liksom får en dålig smak i munnen och känner sånt obehag när jag tänker på detta?
Vad för trubbel väntade i MGM och MGK framtid? Vad kände de för panik, hat, rädsla, ångest, oro inför, att de slog ihjäl BO?
Vad störde deras sinnesro?
Citera
2025-07-12, 18:07
Medlem
Det här fallet påminner så mycket om det som inbegrep en galen adopterad son som var besatt av musik och fick ett förhållande med en liknande transperson som blev indragen i hans familjefejd
De mördade pappan för pengar
Citera
2025-07-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
De hade också lagt upp sin YT-bröllopsvideo från mars. Här fick man också se en glimt av vad som skulle kunna vara styvpappan och lillasystern. Så den 14 mars 2025 var relationen med hans familj fortfarande så god att de deltog i firandet.

Ja jag har en känsla av att relationen med hans mamma eller övriga familj inte var det faktiska problemet? Kan han ha gått lös på den han litade på allra mest, men BO kanske inte var skuld till det som fick MGM att begå mord? Jag menar, BO verkar ju varit hans stora stöd i livet? Jag har fått känslan att något hänt i februari eller möjligtvis efter vigseln? Kanske pga av vigseln? Nånstans februari - mars så upphör ju det mesta på sociala medier, förutom några händelser som lagts upp? Varför? Livet upphör väl inte för att man vigt sig liksom? Vad kan de stött på för hinder som grusade deras stora lycka så pass? Det är ju det som är den stora frågan?
Citera
2025-07-12, 18:18
Medlem
Fyndplatsen talar för att mordet inte var genomtänkt. Tror det är en hastigt uppkommen situation som urartar och slutar i mord (eller kanske blir det dråp när utredningen är klar).
Sen skulle jag kunna sätta en peng på att det finns nåt i barndomen som skavt rejält. Så adderar vi en psykos på det. Bilderna vi sett på MGM hittills visar noll känsla. Bara en tom blick.
Citera
2025-07-12, 18:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Ja, det stämmer verkligen att han arbetar och har en MYCKET god inkomst. Av de 1136 personer som listas på postnumret är det bara 54 st som har en högre placering i lönestatistik som finns tillgänglig.
Däremot har BO den motsatta, men nuvar hon ju relativt nyligen reg på samma adress men det ger ändå en hint. (Medelinkomsten är > 500.000/år)

Därav tror jag följande: lägenheten i Danderyd är köpt när det var Corona… säkert stort behov av ett annat ställe för MGM att bo på med tanke på resten av familjen och de restriktioner som gällde då.

Kan vara så att det är maken till BO som finansierat den bostaden för att lösa ”problemet”, måste varit oerhört påfrestande med MGM efter vad som framkommit i tråden tycker jag.

Men när paret gifter sig blir det ju en komplikation, MGM kan ju vara skriven som ägare eller äga en del av bostadsrätten.
Det är vanligt när föräldrar finansierar bostadsköp.

När de hade gift sig kanske BO och eller hennes make ville att paret skulle upprätta äktenskapsförord?

Annars har ju MGK rätt till hälften av det han äger om de skulle separera och skilja sig.

Det scenariot var nog mycket mer troligt att oroa sig för än att BO trodde att sonen skulle avlida och nyblivna frun ärva allt?

Det kan ha triggat MGM väldigt mycket…att behöva ta upp en sådan sak med sin fru…
Hade inte BO mått dåligt skrev någon. Kanske sjukskriven? Och ni (inte du) som skriver att hon kanske var elaķ. Det har ingen skrivit i tråden som känner dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in