2025-07-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja allt verkar ha hänt lite för fort, frågan är om de båda eller bara en av dom varit mer pådrivande?
När man ser på YouTube, där är hon väldigt bestämd med att tex MGM tex ska laga mat och han skakar på huvudet, det betyder ju iofs inte per automatik att hon skulle driva på ett mord men hon kan väl varit lika övertygad som han om att de skulle gifta sig, även om hennes familj inte skulle ha samtyckt? Men du kan ha rätt, de kan ha planerat en jättefest i Indien men hennes anhöriga borde väl ha hyllat deras giftemål när det ägde rum? Mycket känns så himla märkligt

På hennes IG där hon lägger upp informationen om att de nu är gifta, där kan jag inte se om någon annan har lajkat hennes bröllopsinlägg eller skrivit någon grattis- kommentar. Varför kan man inte se det? Det vore intressant att veta. Kan ni se det?
Citera
2025-07-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Just bröllopet reser en hel del frågor. På hennes IG finns foton från flera familjefester (födelsedagar etc) där man slagit på stort. Det kan förstås vara så att ett större kalas planerades längre fram i tiden, t.ex. i Indien. Men det kan också vara ett tecken på en destruktiv parrelation som bygger på en gemensam känsla av "vi mot hela världen".

En annan sak jag reagerade på är hennes förlovningsring, det var en enormt stor sten, ha ha😂 Den är så stor så jag kan lugnt svära på att det absolut inte är en äkta diamant. Men vem köper en förlovningsring till sin blivande fru med en så stor fake-sten i? Det är väldigt osvenskt och ganska ”tacky” att göra så, för den är så stor att ingen svensk som vet något om diamanter skulle gå på det. Då köper man väl en mindre men äkta sten?
Citera
2025-07-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fast då hade hon väl varit häktad för skyddande av brottsling och inte för mord.

Sant!
Citera
2025-07-09, 22:38
Medlem
Citat:
De var antingen anhållna eller häktade för människorov innan BO hittades. Det vore intressant att veta hur många dagar före det handlar om. Men så fort hon hittades blev i alla fall MGM häktad för mord, på fredagen. MGK häktades för mord dagen efter, alltså på lördagen. Någon skrev här att MGK:s häktning kan ha dröjt av anledningen att hon inte är bokförd i Sverige och att hon annars skulle blivit häktad samtidigt som MGM. Om det är på det viset, så får jag nog tänka om att hon inte är så oskyldig som hon verkar.

Jag tyckte först att hon verkade lite övermodig men naiv på samma gång, men ju mer jag sen tittade på hennes ig och YouTube, så verkar hon istället mer självsäker än MGM, han framstår mer och mer som bortkommen och tillbakadragen på något udda sätt. Frågan har därför blivit om hon är modig och framåt eller orädd och väldigt styrande på ett lite gränslöst sätt? Jag är osäker på vad jag ser och tänker idag, skenet kan bedra och man kan hinna lura sig själv flera ggr till om dom båda två? Jag vet inte vad jag ska tänka alls idag, men man ska se på allt från alla håll så är väl som det ska vara alla fall när man funderar kring dessa två. Men hoppas att vi snart får lite fakta från åklagare och media.

Men ingen kan väl vara så korkad att man planerar ett mord på sin egen mamma för att ärva pengar och tror att man kommer undan med det i Sverige. Jag tror inte mordet var planerat. Jag tror ett bråk har spårat ur.

Undrar fortfarande vad hon gjorde ute ensam 00 på natten då hon sist observerades? Antingen var hon på väg till eller från MGM antar jag. Själv bor hon på Rindö utanför Vaxholm (måste alltså åka färja till Vaxholm på fastlandet) och har inget fordon registrerat på sig eller firman. (Hennes man kanske är skriven på bilen dock). Svårt att tro att man inte har bil om man bor så. Om de är läkare båda två har de råd att ha bil såklart.

Handlar allt verkligen om pengar? Vi VET ju inte om MGK har en förmögen familj, vi gissar bara. Vi VET inte heller om BO betalat/försörjt MGM eller inte under alla år. Vi har bara TantTuttars inlägg om den infon.
Citera
2025-07-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
På hennes IG där hon lägger upp informationen om att de nu är gifta, där kan jag inte se om någon annan har lajkat hennes bröllopsinlägg eller skrivit någon grattis- kommentar. Varför kan man inte se det? Det vore intressant att veta. Kan ni se det?

Det är ingen som gillat inlägget. Alla som har IG kan se inläggen, de är ju inte låsta eller att kontot är privat.
För att vara den resenär & vloggare etc som de beskriver sig som är deras inlägg inte mycket att yvas över. Nästan inga bilder har taggats med var bilden är tagen…det är väl en gyllene regel för att vara trovärdig om att ha varit på platsen.
Var ser du bilden på ringen ? På hennes IG?

Jag undrar om allt detta som hänt är något liknande det otroligt tragiska fallet med Mikael i Karlskrona ? Där sonen fick låna lägenhet och när pappan (Mikael) behövde den själv var mordet ett faktum.

Lägenheten i Danderyd verkar vara köpt slutet av 2024 för 4 msek. MGM har förmodligen disponerat den
tills nyligen när något kommit på tapeten. Gissningsvis i samband med giftermålet.

Allt är naturligtvis bara äkta spekulationer!
Citera
2025-07-09, 23:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite väl lång tid för att få fram sanningen när man har två misstänkta för samma brott.
Brukar ju kunna vara svårt att hålla ihop en historia.
Vad händer?

Kan de vara oskyldiga?
Du kan väl inte veta vad de sagt i förhör?
Citera
2025-07-09, 23:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja det brukar ju bli motsättningar, så det borde vara lätt. Någon skrev att man kanske behövt invänta tolk? Kan förstås ksnske vara svårt att boka tolk just när de vill förhöra MGK, å andra sidan pratar hon ju engelska men för att vara på säkra sidan att det inte blir några som helst missförstånd att skylla på efteråt, så krävs det kanske tolk som helt enkelt kan indiska?

Hade de båda två varit helt oskyldiga hade de väl släppts för längesen?

De sitter skäligen häktade på den högre misstankegraden, kan man ens sitta häktade på den högre misstankegraden utan några som helst bevis?
Högre misstankegraden kom dessutom snabbt, de hann väl aldrig ens bli häktade på sannolika skäl före de blev skäligen misstänkta?
Sannolika är väl graden.
Citera
2025-07-09, 23:35
Medlem
Citat:
Jag tror också att hon är lite naiv. Vilken chock att vara nygift och ens make plötsligt mördar sin egen mamma och man blir själv häktad för mord i ett land där man inte känner någon eller förstår språket. Förmodligen var hennes enda ”vän” här förutom MGM hennes svärmor, snacka om att mu vara helt ensam i denna mardröm! Det är som en riktigt dålig film!

Nu vet vi ju inte hur delaktig hon har varit i mordet så klart, men det skulle inte förvåna mig om det visar sig att hon inte var närvarande under själva mordet. Att hon har blivit inblandad först efteråt när hon fått reda på vad som hänt och hjälpt honom gömma bevis eller annat brottsligt. Han kanske kom hem med blodiga kläder, eller själv berättade vad som hänt ute vid träsket om hon tex var kvar hemma i lägenheten ensam när det hände.

PS. Lägger nu till att jag nu läst att hon är skäligen misstänkt och troligen mer inblandad än beskrivet ovan.

Ja så tänkte jag också först. Ensam och helt utlämnad till bara honom. Att hon inte var med vid mordet och han säger att mamma har åkt hem och att han blev nedslagen av några ligister i parken, som förklaring till blodiga kläder eller nåt annat som låter trovärdigt i hennes öron. Men tänker också att hon kan ha anat att han ljugit för henne när BO anmäls försvunnen, att de kan ha blivit osams och hon blivit rädd för honom. Att hon snart kommer släppas.
Men det har nu gått snart två veckor sen de hittade BO. Skäligen misstänkt på den högre graden - direkt! Inte den lägre graden först! Inte sannolika skäl först!
Det är nog bara att inse att de två tillsammans gjort det, kanske tom planerat det!
Tant-tuttar sa att han hatat sin mamma länge, troligt att han påverkat sin fru att tycka illa om sin svärmor också kanske?
Men mord! Hur gick det från att hata till mord? BO umgicks med dom, enligt fotona den enda som verkade stötta dom? Det är svårt att förstå hur det gick från lycka till olycka…det var deras smekmåbad och äktenskap! Over and out på tre månader!
Citera
2025-07-09, 23:44
Medlem
Citat:

Hon verkar ha gjort det till nån typ av bildspel av händelser under 2025. Jag kan inte heller se om någon gillat eller kommenterat.
En annan sak som är lite konstigt är att efter februari har hon inte gjort några inlägg på ig. Det var väl då de började planera att gifta sig kanske? Hon skulle väl komma tillbaka till Sverige i slutet på februari tror jag hon sa på YouTube?
Den sista resan hon var i Indien förmodligen men inga foton därifrån på sin familj. Kan det hänt något i Indien? Jag tror hon sa så på YouTube, jag är lite dålig på engelska så kan ha missförstått vad hon sa.
Citera
2025-07-10, 00:04
Medlem
Citat:
Men ingen kan väl vara så korkad att man planerar ett mord på sin egen mamma för att ärva pengar och tror att man kommer undan med det i Sverige. Jag tror inte mordet var planerat. Jag tror ett bråk har spårat ur.

Undrar fortfarande vad hon gjorde ute ensam 00 på natten då hon sist observerades? Antingen var hon på väg till eller från MGM antar jag. Själv bor hon på Rindö utanför Vaxholm (måste alltså åka färja till Vaxholm på fastlandet) och har inget fordon registrerat på sig eller firman. (Hennes man kanske är skriven på bilen dock). Svårt att tro att man inte har bil om man bor så. Om de är läkare båda två har de råd att ha bil såklart.

Handlar allt verkligen om pengar? Vi VET ju inte om MGK har en förmögen familj, vi gissar bara. Vi VET inte heller om BO betalat/försörjt MGM eller inte under alla år. Vi har bara TantTuttars inlägg om den infon.

Skulle mordet vara planerat så skulle det kallas en fullständig flopp, eftersom de var anhållna för människorov redan innan de hittade BO.
Nej planerat kan det väl inte vara?

De hade givetvis råd med två bilar, båda två läkare, hon skolläkare på skärg gymnasiet.

https://www.skargards.se/norrtalje/kontakt/elevhalsa

https://www.skargards.se/akersberga/kontakt/elevhalsa

Anledningen att tro att MGK har en förmögen familj är bilder på märkespasta och bilen hon lagt upp, andra foton ser väl inte direkt ut som tagna i ett rikt hem, snarare tvärtom. Men vi vet ju inte om fotona är tagna i hemmiljön eller nån annanstans. Vi vet inte om den fina bilen är hennes men det verkar som så utifrån vad hon skrev. Men många låtsas saker på nätet så allt kan givetvis vara fejkat.

Men vad handlar mordet om?
Att GMK inte ville tillbaka till Indien? Att hon ville stanna? Därför de gifte sig så snabbt? Kan hon varit gravid och då måste man kanske vara gift i Indien? Och de var desperata att hon skulle stanna kanske? Kanske fick hon inte uppehållstillstånd eller arbetstillstånd och MGM vänder sig till mamma för råd och mamma kan inget göra och vips är hon död? Nä man dödar inte mamma av en sån anledning det fattar vem som helst!
Det är så svårt att förstå denna desperation och vrede som förstörde parets lycka, men det kommer nog fram. Jag tror att de samarbetar med polisen alla fall och att det är därför de häktades så snabbt. Förmodligen mycket ånger och ångest, det får man hoppas alla fall.
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-10 kl. 00:13.
Citera
2025-07-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sannolika är väl graden.

Jag har rört ihop det förstås, min vanliga otur haha förlåt
Citera
2025-07-10, 00:49
Medlem
Citat:
En annan sak jag reagerade på är hennes förlovningsring, det var en enormt stor sten, ha ha😂 Den är så stor så jag kan lugnt svära på att det absolut inte är en äkta diamant. Men vem köper en förlovningsring till sin blivande fru med en så stor fake-sten i? Det är väldigt osvenskt och ganska ”tacky” att göra så, för den är så stor att ingen svensk som vet något om diamanter skulle gå på det. Då köper man väl en mindre men äkta sten?

Var är förlovningsringen med den enormt bigga fejkdiamanten? Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in