2025-06-17, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Frågan blir ju också lite om det kommer vara en svensk utredning kring moderatorerna eller om dom utlämnas dit huvudmannen är ifrån

Du lyfter en intressant frågeställning, och det kan göra det hela tio resor värre för alla inblandade svenska parter. Då det är ett internationellt samarbete handlar det kanske om vem som är villigast att skrika högst. Straffen är, i många länder, långt värre än i Sverige, så det kan sluta rätt illa...

Tyvärr lär säljarna - dessa våra gängkriminella blattar - klara sig bäst, då de ofta uteslutande säljer inrikes, men moderatorerna kan mycket väl anses ha agerat på en skala som påverkat verksamheten internationellt, och då är det fritt fram för valfritt land att vilja lägga vantarna på dessa för att statuera ett exempel.
Citera
2025-06-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
rättelse, NSA och andra underrättelsetjänster driver en enorm mängd av exit noder för att kunna sniffa trafiken

FBI och andra polisorganisationer startar inte barnporrsidor, men när de tagit ägaren så låter de sidan fortsätta ett tag för att kunna samla bevis och identifiera användare innan de stänger ner den

tycker ändå det är en viss skillnad mot hur du presenterade det
Rättelse, det är Nsa och militären (Framför allt militären) som skapade TOR. De överlämnade det sen till det "civila" som nu driver det.

NSA, CIA, FBI har precis dom du skriver flest noder av alla.

Vad gäller barnporren. Det var en stackare som köote en massa gamla FBI-dator fyllda med barnporr, inte beslagtagna, som alla var kopplade till en sida de drev (För att fånga in peddos)

De försökte srdan åtala han för innehållet på datorerna han köpt av dom (Brasklapp, kan minnas fel)
Citera
2025-06-17, 21:47
Medlem
Puffgeckos avatar
Tur att svenska polisen har andra ländernas riktiga poliser som gör jobbet åt dom. Trist när dom försöker få det att låta som om att dom har löst något. Svenska polisen arbetar enbart efter tips. Skulle inte svenskarna ringa snuten så fort det luktar hasch skulle ingen gripas.
Citera
2025-06-17, 21:50
Medlem
Läst lite internationella artiklar och de verkar stoltsera med att sidan som sålde farliga substanser som fentanyl togs tillslut ner...

Bara det att det var strikt förbjudet att sälja fentanyl på archetyp... Lol
Citera
2025-06-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Läst lite internationella artiklar och de verkar stoltsera med att sidan som sålde farliga substanser som fentanyl togs tillslut ner...

Exakt. Media har 0 koll.
Citera
2025-06-17, 22:15
Medlem
Citat:

Där har du fel. Köpte flertalet gånger plåster från NL och metonitazene från Sverige.
Suger dock att dom tog ner sidan då jag varit kund där sedan start 2020...
Citera
2025-06-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Där har du fel. Köpte flertalet gånger plåster från NL och metonitazene från Sverige.
Suger dock att dom tog ner sidan då jag varit kund där sedan start 2020...

De sålde väl det som annat då? Jag är ganska säker på att fentanyl var strikt förbjudet.
Citera
2025-06-17, 22:29
Medlem
Citat:
De sålde väl det som annat då? Jag är ganska säker på att fentanyl var strikt förbjudet.
Nix nej fanns en kategori för fentanyl under opiater. Likaså rc
Citera
2025-06-17, 22:37
Medlem
Citat:

De flesta Vendors från Sverige finns ju kvar på fs de lär ju skappa ringar på vattnet detta
Citera
2025-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
De flesta Vendors från Sverige finns ju kvar på fs de lär ju skappa ringar på vattnet detta
Ja verkligen! Än är de inte över..
Citera
2025-06-18, 00:40
Medlem
Citat:

Vafan? Nått de börjat nyligen med då eller haar jag nån jävla Mandela effekt?

Absolut inget best. mord, barnporr, vapen eller fentanyl. Hade kunna satsa min vänstra testikel på att de alltid haft de reglerna.
Citera
2025-06-18, 01:15
Medlem
Citat:
Vafan? Nått de börjat nyligen med då eller haar jag nån jävla Mandela effekt?

Absolut inget best. mord, barnporr, vapen eller fentanyl. Hade kunna satsa min vänstra testikel på att de alltid haft de reglerna.
Dom har haft fenta så länge jag kan minnas iaf. Och varit med sen start 2020,köpte plåster sist 22-23 så iaf sen dess. Tänkte klicka hem fent ampuller för 2 veckor sen,oxå från NL men sket i det då säljaren hade kefft betyg.

Fråga här för bättre svar. (FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in