2025-06-18, 01:36
Medlem
Det gör lika mycket nytta som när man tar en knarkbaron från en kartell i Mexico. Dagen efter utses en ny ledare för kartellen.

Folk kommer söka sig till nya sidor som förmodligen är sämre på alla sätt och vis.

Ska man ta tag i problemen måste man göra det bättre. Det här är bara resursslöseri.
Citera
2025-06-18, 02:49
Medlem
FuffensFarbrors avatar
nån som vet mer hur dom gick till väga för att stänga ner den? var det liknande för hur dom gjort tidigare med tex FS3 och Silkroad eller har dom kommit på nya knep?
Citera
2025-06-18, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Det gör lika mycket nytta som när man tar en knarkbaron från en kartell i Mexico. Dagen efter utses en ny ledare för kartellen.

Folk kommer söka sig till nya sidor som förmodligen är sämre på alla sätt och vis.

Ska man ta tag i problemen måste man göra det bättre. Det här är bara resursslöseri.
Ja, de måste göra det bättre, typ bura in varenda knarkhandlare. Det skulle få stopp på eländet.

Nu har man åtminstone börjat. Det gäller bara att öka trycket med fler poliser än knarkbaroner och mer kompetens. Slänga ut alla invandrare skulle decimera hela problemet till att börja med.

Men var det bara narkotika på archtyp, eller fanns annat också?
Citera
2025-06-18, 08:48
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Ja, de måste göra det bättre, typ bura in varenda knarkhandlare. Det skulle få stopp på eländet.

Nu har man åtminstone börjat. Det gäller bara att öka trycket med fler poliser än knarkbaroner och mer kompetens. Slänga ut alla invandrare skulle decimera hela problemet till att börja med.

Men var det bara narkotika på archtyp, eller fanns annat också?

Det spelar ingen roll. Vill folk knarka så kommer det att säljas.
Tänk också på att mycket som säljs är samma saker som man kan få hos läkaren, allt är inte heroinsprutor och kokainlinor.
Ångestdämpande är väl en skapligt populär sak på dessa sidor. Man kan ju undra varför folk inte väljer den lagliga vägen... kanske är det för att den lagliga vägen inte fungerar utan stämplar folk istället för att hjälpa.

Sen finns det ju så klart en del människor som bara vill knarka. Precis som det finns människor som bara vill supa tills dom dör eller äta godis tills man dör.

Det fanns bara narkotika på AT.
Citera
2025-06-18, 09:50
Medlem
Det finns väl en större övergripande risk med detta och det är MINDRE tillförlitliga källor av illegala substanser som folket vill komma över, i USA så har alla droger mer eller mindre kombinerats med en dos av fentanyl, detta har dödat otroligt mycket missbrukare som överdoserat.

Om de illegala drogshopparna aktivt försöker stoppa fentanyl i deras skit så är de iaf på min skala mindre dåliga.

Värt att se: https://www.youtube.com/watch?v=m6KnVTYtSc0 (why does fentanyl feel so good)
Källa som youtube? Javisst
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2025-06-18 kl. 09:55.
Citera
2025-06-18, 15:30
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
"Vill folk knarka så kommer det att säljas."

Och ju mer narkotika som säljs, desto mer kommer folk att vilja knarka, eller tvångsmässigt knarka ännu mer.

Har din medicinerade hjärncell kvar någon förmåga att förstå det problemet?

Vill folk mörda så kommer det att mördas, som tur är har vi i Sverige byggt ett samhälle som fungerar bättre än Jamaica, Haiti och övriga sönderknarkade negerländer utan hopp om bättring.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._homicide_rate

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...l_cannabis_use

Som av ett sammanträffande ligger Jamaica högt både på mord/capita och droger/capita.

Svenska folket vill varken bli nedknarkade eller invaderas av hashnegrer och drogliberalism.

Bland det mest lågintelligenta jag har läst på ett bra tag, och att du ser kausalitet där det, i bästa fall, finns en helt absurd och annorlunda korrelation säger allt om hur snäv din världsåskådning är. Jamaica är farligt av helt andra anledningar än cannabis.

Vill du bli tagen på allvar med argument som dina så gör du bäst i att leta upp statistik som jämför våldsbrott begångna av människor påverkade av alkohol respektive cannabis, så kommer du snabbt till insikt att den enda starka lagliga drogen som finns tillgänglig i vårt samhälle är den absolut farligaste och som leder till mest misär näst efter fentanyl och metamfetamin.
Citera
2025-06-18, 19:51
Medlem
Svensken borde väl vara häktad nu.
Vet någon vart han sitter
Citera
2025-06-18, 20:32
Medlem
Bilderberg78s avatar
För ett nätverk som Foxtrot så ger det ett stort tapp i bokföringen.
Kanske de funderat redan på en egen plattform, men nu är det ett öppet mål att starta en sådan där de själva ser till att just deras grejer säljs och får en monopolställning på dark web?

Det är inte helt orimligt eller en dum ide om jag hade varit en räv eller jordgubbe för att leka med tanken.
Citera
2025-06-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuffensFarbror
nån som vet mer hur dom gick till väga för att stänga ner den? var det liknande för hur dom gjort tidigare med tex FS3 och Silkroad eller har dom kommit på nya knep?
Dataleaks från servern som gjorde så att poliser kunde hitta servern som var i Nederländerna. Sedan var ägaren väldigt sloppy när det kom till att tvätta crypton som sedan kunde göra så att polisen kunde koppla flera transaktioner till bilar och fastigheter bland annat.

Känns lite som Ross Ulbricht 2.0 skaparen trodde han var king kong som sedan ledde till hans fall
Skulle han valt en bättre lite mer offshore/bulletproof host så skulle han nog klara sig undan ett tag till iaf ^^ Kanske inte det bästa alternativet att välja en provider mitt i Nederländerna där Europol har huvudkontor

Ska säga att jag inte är 100% säker på detta men från vad jag vet och har läst så har det gått till på något liknande sätt iaf... Är väldigt fascinerad över folk som faktiskt startar såna här DNMs. Jag menar hur många har faktiskt lyckats med att casha in och sedan dra sig undan/exit scamma? Väldigt få..
Citera
2025-06-18, 21:15
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
För ett nätverk som Foxtrot så ger det ett stort tapp i bokföringen.
Kanske de funderat redan på en egen plattform, men nu är det ett öppet mål att starta en sådan där de själva ser till att just deras grejer säljs och får en monopolställning på dark web?

Det är inte helt orimligt eller en dum ide om jag hade varit en räv eller jordgubbe för att leka med tanken.

Våra invandrare är nästan alltid för dumma för att sätta sig in i OPSEC och hur DNM faktiskt fungerar. Att registrera sig som säljare, sälja och skicka produkter samt att tvätta kryptovaluta är varken svårt eller kräver någon vidare talang. Att driva en massiv mastodont i paritet med Archetyp hade inte några Tramadolberoende blattar som åker elsparkcykel klarat av. Det skulle förvåna mig om dessa ens är bekanta med säkerhetsåtgärder utöver PGP och typ Protonmail...

Detta baserat på mina egna kontakter med säljare som jag misstänker tillhört organiserade nätverk. "Organiserade" i den mening att de kontrollerar gatan, men är rookies på nätet.

Hur ofta hör du dessa gängs rapartister skryta om hur krypterade deras hårddiskar är, eller hur tight deras digitala säkerhet är? De kommer från stenålderssamhällen där det är viktigare med fysiska ting - guld, bilar, horor och kokain - än sådant som i större mån förknippas med västerländsk, digital teknologi.
Senast redigerad av Halloween247 2025-06-18 kl. 21:17.
Citera
2025-06-18, 21:19
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween247
Våra invandrare är nästan alltid för dumma för att sätta sig in i OPSEC och hur DNM faktiskt fungerar. Att registrera sig som säljare, sälja och skicka produkter samt att tvätta kryptovaluta är varken svårt eller kräver någon vidare talang. Att driva en massiv mastodont i paritet med Archetyp hade inte några Tramadolberoende blattar som åker elsparkcykel klarat av. Det skulle förvåna mig om dessa ens är bekanta med säkerhetsåtgärder utöver PGP och typ Protonmail...

Detta baserat på mina egna kontakter med säljare som jag misstänker tillhört organiserade nätverk. "Organiserade" i den mening att de kontrollerar gatan, men är rookies på nätet.
My bad, jag överskattade kanske förmågan och de surfar hellre på det som kommer att uppstå i alla fall som en ny plattform 2.0 eller vad det nu kommer att få som namn, ganska omedelbart.
Citera
2025-06-19, 01:49
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ur länkade artikeln:

Saknas några nollor va? Men rätt rolig miss.
Minst 250 miljoner euro ska ha omsatts genom kryptovaluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in