Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
För ett nätverk som Foxtrot så ger det ett stort tapp i bokföringen.
Kanske de funderat redan på en egen plattform, men nu är det ett öppet mål att starta en sådan där de själva ser till att just deras grejer säljs och får en monopolställning på dark web?
Det är inte helt orimligt eller en dum ide om jag hade varit en räv eller jordgubbe för att leka med tanken.
Våra invandrare är nästan alltid för dumma för att sätta sig in i OPSEC och hur DNM faktiskt fungerar. Att registrera sig som säljare, sälja och skicka produkter samt att tvätta kryptovaluta är varken svårt eller kräver någon vidare talang. Att driva en massiv mastodont i paritet med Archetyp hade inte några Tramadolberoende blattar som åker elsparkcykel klarat av. Det skulle förvåna mig om dessa ens är bekanta med säkerhetsåtgärder utöver PGP och typ Protonmail...
Detta baserat på mina egna kontakter med säljare som jag misstänker tillhört organiserade nätverk. "Organiserade" i den mening att de kontrollerar gatan, men är rookies på nätet.
Hur ofta hör du dessa gängs rapartister skryta om hur krypterade deras hårddiskar är, eller hur tight deras digitala säkerhet är? De kommer från stenålderssamhällen där det är viktigare med fysiska ting - guld, bilar, horor och kokain - än sådant som i större mån förknippas med västerländsk, digital teknologi.