2025-06-17, 15:14
Medlem
2 stycken häktade för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott
I timmernabben Mönsterås kommun igår
Massa poliser och avspärrningar hela helgen

A*anda L*ndblad j*akim p*anic

*m *i *o *r
Senast redigerad av Boyvonder 2025-06-17 kl. 15:48.
Citera
2025-06-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag vet - ville bara provocera lite - har iofs inget emot att dessa svin åker dit då de parasiterar på andras olycka. Inte alla som är missbrukare, men mången är det...
Det kan jag respektera
Citera
2025-06-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
2 stycken häktade för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott
I timmernabben Mönsterås kommun igår
Massa poliser och avspärrningar hela helgen

A*anda L*ndblad j*akim p*anic

*m *i *o *r
Källa?
Citera
2025-06-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Troligen inte direkt. Om det var myndigheter (inte helt ossanolikt) så handlar det kanske mer om att röka ut dem. Jag vet att de ganska hastigt valde att dela ut privata mirrors till alla va? Jag vet inte hur dessa mirrors tog fram, hur det var configuerade etc. Men jag kan tänka mig att en sådan sak är något man relativt lätt kan slarva med när allt ligger nere och man förlorar otroligt mycket pengar per timme.

Nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron här. Däremot så brukar väl polisen vara lite förtegen när det kommer till sånthär? Så helt transparenta kommer de nog inte vara.

Däremot, OPSEC är svårt. Oavsett tors routing och kryptering. Vi vet inte attackvektorn som ledde till europol tog ner sidan och gjorde en hel del gripanden, med det sagt så görs det absolut försök av myndighetern få mer kontroll över guard nodes och exit nodes, men att så skulle vara fallet den här gången känns ossanolikt.

Mer troligt är, en kraftig missconfig när man snabbt försökte tackla DDOS-attacken, och/eller att man använt en sårbarhet i något lib etc som exponerades på servern.

Hursomhelst är jag sjukt nyfiken på att iaf få en viss förståelse över hur det har gått till väga.
Man ska inte glömma att TOR i grunden är en statlig skapelse. NSA och Co har mest troligvis noll problem med att avmaskera all trafik som rör sig genom det nätverket.

FBI och CIA är de som driver flest barnporrsidor av alla har det visat sig..
Citera
2025-06-17, 19:03
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Man ska inte glömma att TOR i grunden är en statlig skapelse. NSA och Co har mest troligvis noll problem med att avmaskera all trafik som rör sig genom det nätverket.

FBI och CIA är de som driver flest barnporrsidor av alla har det visat sig..

rättelse, NSA och andra underrättelsetjänster driver en enorm mängd av exit noder för att kunna sniffa trafiken

FBI och andra polisorganisationer startar inte barnporrsidor, men när de tagit ägaren så låter de sidan fortsätta ett tag för att kunna samla bevis och identifiera användare innan de stänger ner den

tycker ändå det är en viss skillnad mot hur du presenterade det
Citera
2025-06-17, 20:03
Medlem
rökbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
rättelse, NSA och andra underrättelsetjänster driver en enorm mängd av exit noder för att kunna sniffa trafiken

FBI och andra polisorganisationer startar inte barnporrsidor, men när de tagit ägaren så låter de sidan fortsätta ett tag för att kunna samla bevis och identifiera användare innan de stänger ner den

Nu behöver man dock tillgång till såväl entrynod som exitnod för att kunna spåra en användare bakom TOR. Det räcker inte enbart med att kontrollera en exitnod eftersom att trafiken gör flera hopp mellan noder påvägen.
Citera
2025-06-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackpanna
Källa?
Liten ort kan inte säga mer utan att outa mig själv
Citera
2025-06-17, 20:35
Citat:

Kan du nämna något om i vilken skala dessa varit aktiva på Archetyp, och i vilken kapacitet (säljare av substans X, Y eller Z, till exempel)?

Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
En sorgens dag att den bästa handelsplatsen slutar på det här sättet. Hade motsvarande runt 3000 sek på mitt konto och hade tänkt lägga en beställning till nästa vecka. Detta var väldigt tråkiga nyheter.

Tråkigt, beklagar. Extra tråkigt är det när man beaktar den poll som Archetyp själva höll (och som går att se i videoklippet som finns länkat till på första sidan), där användare kunde spekulera i hur Archetyp skulle sluta. Jag, och säkert de flesta med mig, hade nära nog uteslutit en exit scam, och en bust kändes avlägsen. Om Archetyp skulle ha gått under skulle jag ha satsat en bra slant på en långsam avveckling, men tyvärr tvingas jag erkänna en egen, och tydligen obefogad, optimism här.

Vägrar handla från FS4, då det är en sida som drivs av regelrätta idioter, och som lever på lånad tid. Vidare bor jag själv heller inte i en storstad, så möjligheten till dead drop existerar inte i mitt fall. Jag får väl återgå till att odla min egen cannabis, även om det är för sent på sommaren för att plantera autoflowering strains nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ethernal

Håller med dig helhjärtat. Ska man presentera något som fakta så gör man bäst i att se till att det stämmer. Din rättelse är helt i linje med verkligheten, snarare än den fiktion användaren du citerade försöker pådyvla folk.
Citera
2025-06-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween247
Kan du nämna något om i vilken skala dessa varit aktiva på Archetyp, och i vilken kapacitet (säljare av substans X, Y eller Z, till exempel)?

Tråkigt, beklagar. Extra tråkigt är det när man beaktar den poll som Archetyp själva höll (och som går att se i videoklippet som finns länkat till på första sidan), där användare kunde spekulera i hur Archetyp skulle sluta. Jag, och säkert de flesta med mig, hade nära nog uteslutit en exit scam, och en bust kändes avlägsen. Om Archetyp skulle ha gått under skulle jag ha satsat en bra slant på en långsam avveckling, men tyvärr tvingas jag erkänna en egen, och tydligen obefogad, optimism här.

Vägrar handla från FS4, då det är en sida som drivs av regelrätta idioter, och som lever på lånad tid. Vidare bor jag själv heller inte i en storstad, så möjligheten till dead drop existerar inte i mitt fall. Jag får väl återgå till att odla min egen cannabis, även om det är för sent på sommaren för att plantera autoflowering strains nu.

Håller med dig helhjärtat. Ska man presentera något som fakta så gör man bäst i att se till att det stämmer. Din rättelse är helt i linje med verkligheten, snarare än den fiktion användaren du citerade försöker pådyvla folk.
Enligt radio kalmar hittades vapen i huset
Och så många poliser jobbar inte utan att det är något
Dessutom stog en tyskregistrerad bil där också
Tycker mest synd om dottern som omhändertogs av soc mannen muckade i julas för samma sak
Senast redigerad av Boyvonder 2025-06-17 kl. 21:03.
Citera
2025-06-17, 21:05
Citat:
Enligt radio kalmar hittades vapen i huset
Och så många poliser jobbar inte utan att det är något
Dessutom stog en tyskregistrerad bil där också
Tycker mest synd om dottern som omhändertogs av soc

Sådant är spelet. Ingen tillgänglig information om vad de sålde på Archetyp, eller i vilken utsträckning? Det borde gå att delge oss här på Flashback utan att riskera din identitet. Oddsen för att det var antingen amfetamin, cannabis eller kokain är, som alltid, rätt låga.

Jag är egentligen mest nyfiken på när förundersökningsprotokollen dyker upp, och vi får se vilka svenskar det var som var delaktiga i ledningen som moderatorer. Säljarna som torskar lär nära nog uteslutande vara gängkriminella invandrare, så dessa sympatiserar jag inte med i samma mån som någon som bara ville hålla en klanderfri handelsplattform fortsatt smord och välfungerande.

Slutet på en era, oavsett.
Citera
2025-06-17, 21:25
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween247
Sådant är spelet. Ingen tillgänglig information om vad de sålde på Archetyp, eller i vilken utsträckning? Det borde gå att delge oss här på Flashback utan att riskera din identitet. Oddsen för att det var antingen amfetamin, cannabis eller kokain är, som alltid, rätt låga.

Jag är egentligen mest nyfiken på när förundersökningsprotokollen dyker upp, och vi får se vilka svenskar det var som var delaktiga i ledningen som moderatorer. Säljarna som torskar lär nära nog uteslutande vara gängkriminella invandrare, så dessa sympatiserar jag inte med i samma mån som någon som bara ville hålla en klanderfri handelsplattform fortsatt smord och välfungerande.

Slutet på en era, oavsett.

Frågan blir ju också lite om det kommer vara en svensk utredning kring moderatorerna eller om dom utlämnas dit huvudmannen är ifrån
Citera
2025-06-17, 21:30
Medlem
Citat:
Konstigt om nånting sådan händer i en liten ort men hittar inga artiklar om de.

Edit: nevermind hittade nu.
https://www.sverigesradio.se/artikel...-och-smuggling
Senast redigerad av tjackpanna 2025-06-17 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in