Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
Jag tänkte mer på baksidan av myntet här
Jag tror att det beror lite på vem man är. Jag är själv uppvuxen på landet och vet att det är en massa saker man gör avkall på, eller är förberedd på. Som att vattenledningen fryser när det är som kallast, eller så fort det börjar mullra så kan man ge sig katten på att elen kommer att vara borta i ett dygn och då måste man följaktligen vara blixtsnabb med att tappa upp några hinkar vatten annars kan man varken spola i toan eller koka nån mat.
Med det sagt: JA! Om man inte är van att bo på landet och bara flyttar ut baserat på lite rosa drömmar och fluffiga moln, då lär man definitivt få sig en näsbränna eller tre. Det handlar ju också lite om vad man har för närmsta grannar, om man har en problemgranne, ja då blir det heller inte så rolig upplevelse.
Det finns en tredje aspekt, och det är väl den stora skillnaden på de senaste ungefär 20-25 åren och det är att boende i stan (ja även mindre städer) har blivit mycket svårare att få tag på och när man då inte har några pengar, ja då tendenserar ju även problematiska människor (som inte kan få en lägenhet i stan) att flytta ut på landet.
Framför allt tjackisar och inbrottstjuvar. Det där är MYCKET mer vanligt nuförtiden. (Numera vet jag till och med namnet på samt var den lokale tjackisen bor, så gör han inbrott hos mig igen så vet jag var jag kan hämta prylarna). Ja, har varit med om ett par inbrott, surt är det.