Man är inte fredad från samhällets problem eller galningar, det räcker med att någon vill hyra ut gäststugan så förvandlas din granne till den värsta serievåldtäktsman i Landet som i artikeln nedan.
2015 så kunde ett flyktingboende göra afghaner i ett mindre samhälle till en majoritet av befolkning över en natt.
I den lilla byn i Skåne där Nytorgsmannen bodde var det få, om någon, som visste vem de fått som ny granne. Eva bodde bara ett stenkast bort från huset där Fredrik Lundgren misstänks för att ha våldtagit en 17-årig flicka i november förra året.
– Vi flyttade hit för att ha ett lugnt liv på landet inte för att akta oss för Sveriges värsta serievåldtäktsman, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...nen-helt-galet
Ett extremt exempel och jag vill vi diskuterar mer generellt om baksidan av:- att "fly till landet sedan så blir allt bra".
Själv fick jag lära mig att "lantisar" inte är som vi själva. Man kan bli ovän med en hel mindre by utan att man fattar varför. Det sker en kulturkrock redan kanske en mil utan för staden. Raggarbilarna och Epatraktorernas land ligger där städerna tar slut.
Stockholmarnas kolonisation av Österlen har nog inte gått smärtfritt till kan jag tro.
Det finns mycket mer som kan bli problem, jag tog några slumpmässigt som jag kom på.