• 1
  • 2
2025-06-14, 19:47
Drygt 200 personer demonstrerade på lördagen i centrala Borås till stöd för det palestinska folket.
https://www.bt.se/2025-06-14/de-demo...fa-upp-ogonen/

– Världen måste på allvar få upp ögonen för det lidande som befolkningen i framför allt Gaza utsätts för, säger Mohammed Karraz, talesperson för Palestinian Vision society i Borås.

Jag skriver i ärlighetens namn - Mohammed !!! - åk och hjälp dom då !!!!
Så djävla trögtänkt.
Citera
2025-06-14, 19:54
Medlem
spookes avatar
Inte så lätt att åka dit och hjälpa till. Greta & co blev ju tagna av Israel direkt.
Citera
2025-06-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Drygt 200 personer demonstrerade på lördagen i centrala Borås till stöd för det palestinska folket.
https://www.bt.se/2025-06-14/de-demo...fa-upp-ogonen/

– Världen måste på allvar få upp ögonen för det lidande som befolkningen i framför allt Gaza utsätts för, säger Mohammed Karraz, talesperson för Palestinian Vision society i Borås.

Jag skriver i ärlighetens namn - Mohammed !!! - åk och hjälp dom då !!!!
Så djävla trögtänkt.
Hur då, det är inte så jävla lätt. Eller är det? Du som inte är snabbtänkt får gärna förklara för oss andra. Det är dock inte "min fight" att ta, men skulle vara intressant att se om du ville utveckla.

Jag såg någon intervju där det framgick att typ 80% av byggnaderna har jämnats med marken av bomberna..(?)

Edit:

Citat:
The UN estimates that approximately 92 per cent of all residential buildings in Gaza – around 436,000 homes – have been damaged or destroyed since the start of the conflict
Citera
2025-06-14, 20:10
Medlem
KlasLunds avatar
“Åk och hjälp dem då!” är vad man säger när man inte har något att säga.
Demonstrationer handlar om att påverka opinion, inte om att boka flygbiljett till en krigszon.
Men visst – om alla bara hjälpte folk på plats istället för att protestera, då hade väl Ukrainaflaggorna i svenska fönster också varit meningslösa?
Citera
2025-06-14, 20:15
Folk från alla världens länder dör ständigt - .... vad tror ni att en demonstration gör för nytta?
Vems tafatta idé - tror att det skulle hjälpa lixom?
Citera
2025-06-14, 20:15
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
“Åk och hjälp dem då!” är vad man säger när man inte har något att säga.
Demonstrationer handlar om att påverka opinion, inte om att boka flygbiljett till en krigszon.
Men visst – om alla bara hjälpte folk på plats istället för att protestera, då hade väl Ukrainaflaggorna i svenska fönster också varit meningslösa?
Helt riktigt, det fetade, de vill att någon annan ska göra det.
Citera
2025-06-14, 20:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Jag såg någon intervju där det framgick att typ 80% av byggnaderna har jämnats med marken av bomberna..(?)

De säger det ja. Och "alla sjukhus". Och så är de "svår svält" trots att de fått mer mat än genomsnittet i arabvärlden det senaste året och mer än en tredjedel mer än genomsnittet i sydostasien.
Citera
2025-06-14, 20:27
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Folk från alla världens länder dör ständigt - .... vad tror ni att en demonstration gör för nytta?
Vems tafatta idé - tror att det skulle hjälpa lixom?
Så du är för att förbjuda demonstrationer, inget fan av yttrandefrihet märker jag.

Jag antar att du tycker att dom som bränner koranen ska skita i det och istället åka till Saudiarabien och protestera där istället.
Citera
2025-06-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooke
Inte så lätt att åka dit och hjälpa till. Greta & co blev ju tagna av Israel direkt.
Vilket de visste om, såklart.
De hade redan spelat in sina videor om "kidnappning" innan.
Tror du på allvar att de trodde att de skulle komma fram?
Yeeezzzz
Citera
2025-06-14, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Så du är för att förbjuda demonstrationer, inget fan av yttrandefrihet märker jag.

Jag antar att du tycker att dom som bränner koranen ska skita i det och istället åka till Saudiarabien och protestera där istället.
Är av typen som vill bli korsfäst för sanningen - inte människors egna vilja och tycke.
Citera
2025-06-14, 21:07
Medlem
Är så jävla trött på dessa nazister och alla andra jag känner också. När har någon brytt sig om ett gäng nazister i liten stad från lilla Sverige som vill utplåna Israel. Dom enda som kan stoppa Israel är Israel eller USA. Israel lyssnar inte ens på USA så hur tänker dom? Vill dom utplåna eller stoppa Israel så måste dom vara på plats. Lättast är väl via Syrien kanske som kanske mindre hårda än Egypten.

Inte ens svenska nazister är så här korkade som dessa Hamas. Men det måste vara all inavel.
Citera
2025-06-14, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är så jävla trött på dessa nazister och alla andra jag känner också. När har någon brytt sig om ett gäng nazister i liten stad från lilla Sverige som vill utplåna Israel. Dom enda som kan stoppa Israel är Israel eller USA. Israel lyssnar inte ens på USA så hur tänker dom? Vill dom utplåna eller stoppa Israel så måste dom vara på plats. Lättast är väl via Syrien kanske som kanske mindre hårda än Egypten.

Inte ens svenska nazister är så här korkade som dessa Hamas. Men det måste vara all inavel.
Verkar som dessa enbart tigger - mat - pengar - uppmärksamhet.
Helt enkelt kass människosyn , ser bara sig själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in