2025-06-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Drygt 200 personer demonstrerade på lördagen i centrala Borås till stöd för det palestinska folket.
https://www.bt.se/2025-06-14/de-demo...fa-upp-ogonen/

– Världen måste på allvar få upp ögonen för det lidande som befolkningen i framför allt Gaza utsätts för, säger Mohammed Karraz, talesperson för Palestinian Vision society i Borås.

Jag skriver i ärlighetens namn - Mohammed !!! - åk och hjälp dom då !!!!
Så djävla trögtänkt.

Vilka gränspassager till Gaza är öppna för vem som helst att passera in genom?

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De säger det ja. Och "alla sjukhus". Och så är de "svår svält" trots att de fått mer mat än genomsnittet i arabvärlden det senaste året och mer än en tredjedel mer än genomsnittet i sydostasien.

Du glömde posta länk kring ditt påstående. Tills dess är mitt dasspapper mer värt än din åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är så jävla trött på dessa nazister och alla andra jag känner också. När har någon brytt sig om ett gäng nazister i liten stad från lilla Sverige som vill utplåna Israel. Dom enda som kan stoppa Israel är Israel eller USA. Israel lyssnar inte ens på USA så hur tänker dom? Vill dom utplåna eller stoppa Israel så måste dom vara på plats. Lättast är väl via Syrien kanske som kanske mindre hårda än Egypten.

Inte ens svenska nazister är så här korkade som dessa Hamas. Men det måste vara all inavel.

Fast svenska nazister stödjer Hamas. I alla fall NMR. Dom tänker att "vår fiendes fiende är vår vän" typ.
Citera
2025-06-14, 23:48
[quote=MuppetMinnieMe|92179054]

Jag skriver:
Bankernas - därför de tigger pengar och uppmärksamhet.
Citera
2025-06-14, 23:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Du glömde posta länk kring ditt påstående. Tills dess är mitt dasspapper mer värt än din åsikt.

Här är första träffen på Google: https://www.timesofisrael.com/new-st...lations-needs/

Anledningen att du hört något annat är för att Hamas inte längre klarar att stjäla maten som kommer in, så det är klart att de grinar om svält. När UNRWA skötte distributionen så stal Hamas minst 25% av maten, vissa veckor uppåt 75%. Det framkommer av information som hittats i Hamas egna bokföring.
Citera
2025-06-14, 23:53
Medlem
Citat:

Jag skriver:
Bankernas - därför de tigger pengar och uppmärksamhet.

NEJ! Du skrev "Jag skriver i ärlighetens namn - Mohammed !!! - åk och hjälp dom då !!!!"

Så vilka gränspassager är öppna för vem som hest att passera in genom?
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2025-06-15 kl. 00:00.
Citera
2025-06-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Här är första träffen på Google: https://www.timesofisrael.com/new-st...lations-needs/

Anledningen att du hört något annat är för att Hamas inte längre klarar att stjäla maten som kommer in, så det är klart att de grinar om svält. När UNRWA skötte distributionen så stal Hamas minst 25% av maten, vissa veckor uppåt 75%. Det framkommer av information som hittats i Hamas egna bokföring.

En artikel från 24 maj 2024.
är du nykter?

Om någon minut är det 15 juni 2025.

Så fakta kring att Israel inte försöker svälta ut palestinierna i Gaza?
Citera
2025-06-15, 00:04
Jag förstår dig inte riktigt - Kanske du kan vända dig till demonstranterna.
De har säkert erfarenheten du söker.
Citera
2025-06-15, 01:11
Medlem
Citat:
Drygt 200 personer demonstrerade på lördagen i centrala Borås till stöd för det palestinska folket.
https://www.bt.se/2025-06-14/de-demo...fa-upp-ogonen/

– Världen måste på allvar få upp ögonen för det lidande som befolkningen i framför allt Gaza utsätts för, säger Mohammed Karraz, talesperson för Palestinian Vision society i Borås.

Jag skriver i ärlighetens namn - Mohammed !!! - åk och hjälp dom då !!!!
Så djävla trögtänkt.

Så tröttsamt de är överallt och kräver all uppmärksamhet. Det nya är att de blockerar trafiken och ger sig på politiker. Ofta står de och skriker någon rakt i ansiktet, trakasserar journalister och poliser. Det ger motsatt effekt. På vilket sätt hjälper det palestinier?

Demonstrationer var inte tänkt att gå till så här. Aldrig tidigare har vi sett ett sådant taskigt beteende. Gör som i Danmark där ingen annan än den danska är tillåten. Demonstrerar man ska man också visa sitt ansikte. Dessa knäppa demonstrationer sker i hela världen. Det är dags att sätta stopp. Polisen har annat att göra!
Citera
2025-06-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Så du är för att förbjuda demonstrationer, inget fan av yttrandefrihet märker jag.

Jag antar att du tycker att dom som bränner koranen ska skita i det och istället åka till Saudiarabien och protestera där istället.
Varför ska vi bry oss vad som händer i det skithålet?

Du hade inte heller brytt dig om inte svensk media 24/7 matat dig till att bry dig om det skithålet. Hade media 24/7 tjatat om hur synd det var om folket i Kiribati så hade du suttit på flashback och gråtit över det. Det är så indoktrinering fungerar gubbe, och du är i allra högsta grad en produkt av det 🤣🤪
Citera
2025-06-15, 02:13
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Varför ska vi bry oss vad som händer i det skithålet?

Du hade inte heller brytt dig om inte svensk media 24/7 matat dig till att bry dig om det skithålet. Hade media 24/7 tjatat om hur synd det var om folket i Kiribati så hade du suttit på flashback och gråtit över det. Det är så indoktrinering fungerar gubbe, och du är i allra högsta grad en produkt av det 🤣🤪
Det är helt omöjligt att ta er fåntrattar på allvar när ni varje gång klagar på att jag har fel pga propanda.
Jag har inte ens en TV och hämtar den mesta infon från Flashback så ditt yrande om att jag skulle vara indoktrinerad av MSM är bara ett ovanligt lamt personangrepp.

Jag har dessutom aldrig begärt att du ska bry dig så din kritik faller platt eftersom den bygger på felaktiga antaganden.
Eftersom du själv använder exakt samma idiotiska resonemang som många andra av din sort tyder det snarare på att du indoktrinerats av din lilla åsiktsbubbla.
Citera
2025-06-15, 02:25
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Så tröttsamt de är överallt och kräver all uppmärksamhet. Det nya är att de blockerar trafiken och ger sig på politiker. Ofta står de och skriker någon rakt i ansiktet, trakasserar journalister och poliser. Det ger motsatt effekt. På vilket sätt hjälper det palestinier?

Demonstrationer var inte tänkt att gå till så här. Aldrig tidigare har vi sett ett sådant taskigt beteende. Gör som i Danmark där ingen annan än den danska är tillåten. Demonstrerar man ska man också visa sitt ansikte. Dessa knäppa demonstrationer sker i hela världen. Det är dags att sätta stopp. Polisen har annat att göra!
Då undrar man ju varför du bevisligen bryr dig om demonstationen, ingen tvingar dig att gå dit så du slipper utsättas för dessa farliga demonstranter.
Citera
2025-06-15, 07:04
Medlem
Trams
Åk ner istället och hjälp till i kriget
Citera
2025-06-15, 07:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Fast svenska nazister stödjer Hamas. I alla fall NMR. Dom tänker att "vår fiendes fiende är vår vän" typ.

Fast ser du dom demonstrera med Hamas på gatorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in