• 1
  • 2
2025-06-14, 10:37
Avstängd
Citat:
Sv: Tråd stängd
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Du kan givetvis inte ta bort en tråd som diskuterar en grupp i allmänhet? Det finns ingen regel som säger att jag inte kan diskutera tex medlemmar i stort eller moderatorer i stort.

Du har startat liknande trådar innan och fått dem korgade, så du bör veta att trådar om andra användare inte är tillåtna. Dylika trådar kan lätt bli 1,06 fällor dessutom.

I övrigt hänvisar jag dig till en klagomålstråd, bifoga bara vår konversation till den.

MVH

Maviel

Jag skrev en tråd om prevalensen för autism bland moderatorer, då på Flashback men även i allmänhet och hur man skall göra för att tolka observationer, handlingar och beteenden.

Detta för att

1. Identifiera den dissonans många upplever när de pratar med just moderatorer i allmänhet
2. Diskutera sub-gruppen autister som drar sig till att kontrollera andra
3. Visa på den veritabla echo-chamber som skapas med dessa individer oavsett var det sker

Detta på forumet för psykologi, där att både identifiera autism, diskutera effekt, och beteenden hör hemma. Maviel hävdar att man inte får diskutera några medlemmar alls, vilket är givetvis orimligt. Speciellt eftersom ingen individ nämns utan en subgrupp.

Maviel har alltså gjort det omöjligt att diskutera moderatorer som grupp, och vad för korrelationer man kan se i stort.

Hur kan detta tillåtas?
Citera
2025-06-14, 10:44
Moderator
Maviels avatar
Jag vidhåller att en tråd ska vara on topic i delforumet den placerats i och hålla sig till reglerna. Vi tillåter inte trådar om andra användare. Som trådstartaren vet då han startat liknande trådar innan och fått dessa korgade. Samma gäller moderatorer. En tråd där moderatorerna diskuteras ingående och det spekuleras i deras eventuella diagnoser riskerar bryta mot en rad regler och även utgöra en 1,06 fälla.

Det är alltså fullt tillåtet att starta en klagomålstråd här i meta och ha synpunkter på det vi gjort. I samma tråd har vi en hög tolerans för användandet av invektiv.

Men en tråd i delforumet Psykologi vars enda syfte är att klistra på moderatorerna diagnoser och epitet - finns det inget diskussionsunderlag som är tillåtet - i trådens nuvarande form.

Mer än så har jag inte att tillägga i nuläget, men följer denna klagomålstråd.
Citera
2025-06-14, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag vidhåller att en tråd ska vara on topic i delforumet den placerats i och hålla sig till reglerna. Vi tillåter inte trådar om andra användare. Som trådstartaren vet då han startat liknande trådar innan och fått dessa korgade. Samma gäller moderatorer. En tråd där moderatorerna diskuteras ingående och det spekuleras i deras eventuella diagnoser riskerar bryta mot en rad regler och även utgöra en 1,06 fälla.

Det är alltså fullt tillåtet att starta en klagomålstråd här i meta och ha synpunkter på det vi gjort. I samma tråd har vi en hög tolerans för användandet av invektiv.

Men en tråd i delforumet Psykologi vars enda syfte är att klistra på moderatorerna diagnoser och epitet - finns det inget diskussionsunderlag som är tillåtet - i trådens nuvarande form.

Mer än så har jag inte att tillägga i nuläget, men följer denna klagomålstråd.

" vars enda syfte är att klistra på moderatorerna"

Hur kan man ha en moderator som gör sådana antaganden? Det är helt egalt om du håller med mig eller inte, du som läser detta.

Hur kan du vilja ha en moderator som hittar på varför du skapar en tråd, och sedan antingen ger dig en varning eller tar bort tråden eller både och. Trådstarten är enligt reglerna acceptabel, och vill Maviel inte följa reglerna bör Maviel inte vara moderator.
Citera
2025-06-14, 10:53
Moderator
Maviels avatar
Jag raderade tråden igår men då det nu finns en klagomålstråd i ämnet har jag återställt den och lagt den i papperskorgen. Här är en länk till den.

(FB) Är Flashbacks moderatorer överpresenterade när det gäller Autism?

Jag är på resande fot så om jag skulle bli tyst här beror det inte på ointresse utan dåligt wifi och att jag vill bada lite
Senast redigerad av Maviel 2025-06-14 kl. 10:57.
Citera
2025-06-14, 11:06
Medlem
Mr.RedHats avatar
Eftersom dina frågor i den andra tråden rörde hur moderatorer agerar (enligt dina frågor i TS), snarare än deras neurologiska status (vilket du angav som rubrik), passar de nog bättre här: (FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden

Ser det i övrigt som meningslöst att spekulera i om moderatorer har autism, migrän eller fått piss i morgonkaffet bara för att man har synpunkter på modereringen som helhet. Det blir lite väl abstrakt, irrelevant och kan uppfattas som oseriöst
Citera
2025-06-14, 11:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Eftersom dina frågor i den andra tråden rörde hur moderatorer agerar (enligt dina frågor i TS), snarare än deras neurologiska status (vilket du angav som rubrik), passar de nog bättre här: (FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden

Ser det i övrigt som meningslöst att spekulera i om moderatorer har autism, migrän eller fått piss i morgonkaffet bara för att man har synpunkter på modereringen som helhet. Det blir lite väl abstrakt, irrelevant och kan uppfattas som oseriöst

Autister har som helhet svårt att förstå varför normala människor inte vill läsa en död megatråd med något som kanske kunde möjligen röra ämnet. Vilket är varför punkt 3 skapades.

"3. Tror att människor hellre läser en megatråd på 1500 sidor, än diskuterar ett ämne igen"

Så kommer du och länkar till en tråd med 3425 svar.

Nu är du inte moderator, men det är rätt tydligt att något annat är lite fel med dig.
Citera
2025-06-14, 11:22
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Autister har som helhet svårt att förstå varför normala människor inte vill läsa en död megatråd med något som kanske kunde möjligen röra ämnet. Vilket är varför punkt 3 skapades.

"3. Tror att människor hellre läser en megatråd på 1500 sidor, än diskuterar ett ämne igen"

Nu är du inte moderator, men det är rätt tydligt att något annat är lite fel med dig.
Du har helt rätt. Alla i hela världen förutom du är onormala. Lycka till med dina klagomål!
Citera
2025-06-14, 11:30
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Hur har du det egentligen för egen del med autism? Du får väldigt många trådar korgade, och klagar mycket på moderatorernas ageranden. Hur svårt kan det egentligen vara att förstå hur det fungerar här och att anpassa sig efter det? Du som har över 140 i IQ och allt?
Eller är det just det där om anpassning som skaver? Att det fungerar på "fel" sätt här, och att du minsann vill ändra det så att det blir "rätt"? Flashback är inte din sajt.
Citera
2025-06-14, 11:39
Medlem
kalkryggars avatar
För att tråden ska kunna bli något vettigt så måste vi ha privata uppgifter om moderatorerna i forumet och då går det över en gräns för vad man kan efterfråga. Därför anser jag att tråden inte bara ska slängas i korgen utan även helt raderas.

Vi har mycket stora möjligheter att fritt anklaga moderatorer och kalla dem för i princip vad som helst när vi tycker att de fattat fel beslut. Det borde väl räcka? Då handlar det dock om ett beslut/en åtgärd som de gjort i kapacitet av att vara moderator.

Jag tycker inte heller att man ska få tala negativt och nedvärderande om andra användare (om det inte är i en diskussion och topic i en tråd där användaren själv argumenterar). Gör man det så borde man bli varnad direkt.
Citera
2025-06-14, 11:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För att tråden ska kunna bli något vettigt så måste vi ha privata uppgifter om moderatorerna i forumet och då går det över en gräns för vad man kan efterfråga. Därför anser jag att tråden inte bara ska slängas i korgen utan även helt raderas.

Vi har mycket stora möjligheter att fritt anklaga moderatorer och kalla dem för i princip vad som helst när vi tycker att de fattat fel beslut. Det borde väl räcka? Då handlar det dock om ett beslut/en åtgärd som de gjort i kapacitet av att vara moderator.

Jag tycker inte heller att man ska få tala negativt och nedvärderande om andra användare (om det inte är i en diskussion och topic i en tråd där användaren själv argumenterar). Gör man det så borde man bli varnad direkt.

Du kan allltså inte se mönster hos en grupp utan privata uppgifter? Om jag säger att kvinnor söker konsensus oftare än män, måste du ha privata uppgifter?

Är du seriös? ;D
Citera
2025-06-14, 11:49
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Du kan allltså inte se mönster hos en grupp utan privata uppgifter? Om jag säger att kvinnor söker konsensus oftare än män, måste du ha privata uppgifter?

Är du seriös? ;D
Vad bra att du nämner kvinnor. Tänker att denna tråd borde ge vägledning kring hur din tråd ska hanteras. (FB) Varför finns det så många kvinnliga moderatorer?
Citera
2025-06-14, 11:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är bara att konstatera att moderatorsåtgärder på ett forum gör att det brinner i huvudet på en viss sorts människor, men Ethanthegreat är i en klass för sig.

Ex aplock ur trådar som han startat:

Moderatorn Maviel tillåter inte att man diskuterar moderatorer i allmänhet

Är Flashbacks moderatorer överpresenterade när det gäller Autism?

Moderatorerna tar bort trådar utan att meddela, varnar när man ifrågasätter

Tråd om prevalens för autism hos moderatorer försvann

Vad skall man göra åt maktfullkomliga och olämpliga moderatorer?

Ofay måste tas bort som moderator, klarar inte av sin uppgift

Moderatorerna är Flashbacks värsta fiender(Om yttrandefrihet är viktigt)

Moderatorn Maviel ger varning utan att förstå kontext, eller retorik

Den sinnessjuka moderatorn Maviel slaktar den mest populära tråden idag

Den efterblivna regeln att du måste skriva till moderatorn som modererar dig

Klagomål på moderatorn Rassa 0.03

Moderatorerna erkänner att 0.03 används för att plocka bort inlägg de ogillar

Den stora supportertråden för den som klagar på Moderator

Flashback är helt jävla stört numera, vad är det för fel på moderatorerna?

Moderatorn Amiron är olämplig i forumet Relationer & Samlevnad. Klagomål MÅ

Flashback har för många kvinnliga moderatorer

Milgram Experiment visar hur användare simpar för moderatorer

Moderatorn Maviel slänger tråd för hon är kränkt, vad skall jag göra?

Vad är det för mekanism som gör att moderatorer nästan alltid är skit?

Fascist-moderatorn Diablo1118 vägrar motivera sin varning

Najas den inkonsekvente skinkryttaren papperskorgar en tråd men inte andra pga 0.06

Kuksugar-Jecke slänger en tråd, istället för att flytta den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in