2025-06-14, 11:52
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Naturligtvis har moderatorerna sina nackdelar och det är det säkert inte många som håller emot dig men det här jävla rättshavererandet som du håller på med är bara störande. Jag hade inte varit motståndare till att du KFK-ades ärligt talat. Tröttsamt är det...
Citera
2025-06-14, 11:56
Medlem
Bazze1s avatar
Ska moderatorerna stå ut med en sån här användare så borde dom ta mig fanken ha betalt.

En sann FB-haverist.
Citera
2025-06-14, 12:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För att tråden ska kunna bli något vettigt så måste vi ha privata uppgifter om moderatorerna i forumet och då går det över en gräns för vad man kan efterfråga. Därför anser jag att tråden inte bara ska slängas i korgen utan även helt raderas.

Vi har mycket stora möjligheter att fritt anklaga moderatorer och kalla dem för i princip vad som helst när vi tycker att de fattat fel beslut. Det borde väl räcka? Då handlar det dock om ett beslut/en åtgärd som de gjort i kapacitet av att vara moderator.

Jag tycker inte heller att man ska få tala negativt och nedvärderande om andra användare (om det inte är i en diskussion och topic i en tråd där användaren själv argumenterar). Gör man det så borde man bli varnad direkt.

Det var därför jag raderade den som utgångspunkt. Men om TS nu vill diskutera det hela är det väl bra att se vad hen pratar om.
Citera
2025-06-14, 12:08
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det var därför jag raderade den som utgångspunkt. Men om TS nu vill diskutera det hela är det väl bra att se vad hen pratar om.

Har du autism? Du kan välja att inte svara, men frågan ställs i ljuset av din moderering.
Citera
2025-06-14, 12:11
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Jag skrev en tråd om prevalensen för autism bland moderatorer, då på Flashback men även i allmänhet och hur man skall göra för att tolka observationer, handlingar och beteenden.

Detta för att

1. Identifiera den dissonans många upplever när de pratar med just moderatorer i allmänhet
2. Diskutera sub-gruppen autister som drar sig till att kontrollera andra
3. Visa på den veritabla echo-chamber som skapas med dessa individer oavsett var det sker

Detta på forumet för psykologi, där att både identifiera autism, diskutera effekt, och beteenden hör hemma. Maviel hävdar att man inte får diskutera några medlemmar alls, vilket är givetvis orimligt. Speciellt eftersom ingen individ nämns utan en subgrupp.

Maviel har alltså gjort det omöjligt att diskutera moderatorer som grupp, och vad för korrelationer man kan se i stort.

Hur kan detta tillåtas?

Det finns ju lite utrymme att skriva av sig lite på sin profil, kan du inte använda den som daglig update angående din motarbetade situation?

Du har ju ändå en viss komisk satir när du väl anstränger dig så stepa upp lite nu, du verkar just nu ha tappat stinget fullständigt.
Citera
2025-06-14, 12:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Har du autism? Du kan välja att inte svara, men frågan ställs i ljuset av din moderering.
Förstår att du gör en retorisk poäng, men det är att leka med elden om vi ska ge utrymme för att diskutera enskilda användares personuppgift. Medicinsk status är per definition en personuppgift.
Citera
2025-06-14, 12:14
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Förstår att du gör en retorisk poäng, men det är att leka med elden om vi ska ge utrymme för att diskutera enskilda användares personuppgift. Medicinsk status är per definition en personuppgift.

Det är väl klart att det inte är om uppgiften inte går att knyta till en specifik person.
Citera
2025-06-14, 12:15
Citat:

Mm, men det är faktiskt inte så kul att med de bästa intentioner försöka diskutera en del ämnen under översyn av en småpåve* med faktiskt autism. Det är absolut inte så att det inte har förekommit.

Edit: * Maviel, du är ingen jag skulle kalla för småpåve.

Edit2: Jag skulle kalla det för samtalsförstörande moderering i en del fall, där fyrkantigheten i modereringen saboterar främjandet av gott meningsutbyte.

Edit3: I vissa underform är toleransen å andra sidan för hög, antagligen pga antalet inlägg som skrivs hela tiden, och andra faktorer.
Senast redigerad av SethPutnam 2025-06-14 kl. 12:20.
Citera
2025-06-14, 12:18
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är väl klart att det inte är om uppgiften inte går att knyta till en specifik person.
Jag är relativt säker på att moderatorerna är människor - ergo personer - och därmed går att knyta an till en person om uppgifter avslöjas.

Eller hur menar du att frågan ska diskuteras? Ska en omröstning startas i outlaw där moderatorerna får svara på om de har autism, som sedan publiceras för användarna, för att avgöra hur många moderatorer som har autism bara för att TS vill göra poängen att detta påverkar deras moderering?
Citera
2025-06-14, 12:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Det går väl bitvis under 1,12.

Ni får gärna diskutera mitt sätt att moderera och huruvida det är lämpligt eller ej, men mitt hälsotillstånd och eventuella diagnoser har inte med det här att göra.
Citera
2025-06-14, 12:24
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Jag är relativt säker på att moderatorerna är människor - ergo personer - och därmed går att knyta an till en person om uppgifter avslöjas.

Eller hur menar du att frågan ska diskuteras? Ska en omröstning startas i outlaw där moderatorerna får svara på om de har autism, som sedan publiceras för användarna, för att avgöra hur många moderatorer som har autism bara för att TS vill göra poängen att detta påverkar deras moderering?

En uppgift är dock ingen personuppgift om uppgiften inte kan kopplas till en identifierad person.

Som Maviel skrivit, så tycker jag inte användare och moderatorer behöver diskuteras generellt överhuvudtaget om det inte kan knytas till specifikt klagomål m.m.
Citera
2025-06-14, 12:28
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det går väl bitvis under 1,12.

Ni får gärna diskutera mitt sätt att moderera och huruvida det är lämpligt eller ej, men mitt hälsotillstånd och eventuella diagnoser har inte med det här att göra.

Jag håller med såklart, men det är ju skillnad på en "uppgift" och "personuppgift" juridiskt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in