• 1
  • 2
2025-06-07, 08:09
Medlem
Bryets avatar
r det ngon som har ett rd hur jag ska tnka/gra? Jag knner mig vldigt vilsen.
Senast redigerad av Bryet 2025-06-07 kl. 08:26. Anledning: Ta bort inlgget
Citera
2025-06-07, 08:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryet
Hej! En lng berttelse vntar.

Bakgrund:
Jag (40) har varit tillsammans med min fru (33) i snart tio r.
Vi har tv barn tillsammans (8 och 5).
Vi har varit gifta i snart tv r.
Vi bor tillsammans.

Vr relation:
Vi trffades ursprungligen nr hon var i en dlig relation och jag hade precis lmnat en dlig relation. Vi fann varandra i misren och blev blixtfrlskade. Jag har inte tidigare blivit s frlskad i ngon och vi flyttade ihop efter ett halvr och fick vrt frsta barn efter drygt ett r. Efter det har det rullat p med barn och flytt till strre lgenhet.

Vr relation har inte varit helt oproblematisk. Jag har personligen problem med nrhet och kan verka avvisande nr jag egentligen r osker p mig sjlv. Detta har, i synnerhet efter andra barnet, varit vr relations strsta problem. Min fru har flera gnger uttryckt att hon behver mer sex och d har jag sagt att jag tycker det r svrt att sl p nr som och att det r svrt under smbarnsren. Ngot som ytterligare har stllt till det r att vi sedan ngra r tillbaka har sovit med ett barn var eftersom ett av barnen stndigt har gtt och lagt sig hos oss.

Vi har pratat om problemet och hon har ftt uttrycka svrigheterna med det medan jag har lyssnat och frskt att sga att det kommer bli bttre och att jag vet om att jag r svr att komma nra i bland men att det d inte handlar om att jag inte vill ha sex med henne utan om jag r osker p mig sjlv. Det r dessutom s att jag har ett sexuellt trauma sen min barndom som kan spela in.
Min fru fick ocks en frlossningsdepression efter vrt andra barn vilket gjorde att jag tog en roll av fixaren som tog hand om barnen och rdde i allt hr hemma s att hon skulle f lka. Detta pgick i ett halvr och i efterhand satte det nog sina spr i mig och henne.

Utver ovanstende problem s har vi en bra relation som innebr att vi frsker gra mycket saker bara vi och vi har fortfarande bra sex nr vi vl har det (tyvrr har det gtt flera mnader emellan i perioder). Vi kommunicerar bra och vi skattar tillsammans nstan dagligen.

Dagens situation:

Fr ett par veckor sedan sger hon att hon inte vet vad hon vill lngre. Kaos uppstr och hon sticker hemifrn en natt. Dagarna efter pratar vi mycket och hon sger att uppbrottet handlar om att jag inte har gett henne det hon behver i nrhet och att hon har knslor fr en ny person. Den r hr personen har hon haft knslor fr i tre-fyra mnader och det r en yngre kollega dr hon arbetar. Min utgngspunkt r att eftersom vi har tv barn och har byggt upp ett liv tillsammans behver vi frska laga och ndra det som inte fungerar. Hennes utgngspunkt r att skadan redan r skedd och att hon inte vill vara min frskskanin i att frska laga relationen. Hon sger att hon r vldigt osker p vad hon vill och hon r rdd fr att vlja fel. Som jag tolkar det r det hon vljer mellan mig och den andra killen.

Nr vi frsker diskutera det s landar det alltid i samma cirkelresonemang: jag sger att jag inte kan gra ngot t det som har varit nu men att vi kan arbeta fr att hitta en lsning framt (parterapi, alternativa stt att leva som familj) medan hon sger att det inte gr. Det vill sga menar hon att jag har satt oss i den hr situationen och jag har gjort fel bakt. Jag menar att hon gr fel nu som vill riva upp hela familjen. Vi kommer liksom ingenstans.

Nu nr vi ska planera sommaren sger hon att hon tycker det r viktigt att umgs som familj d och d och samtidigt vara separerade och bo p tv olika platser. Jag svarar d att jag inte vill ltsas vara en familj om hon dagen efter ska dra hem till din nya killen och ligga. Det blir brk om detta och vi kommer ingenstans.

r det ngon som har ett rd hur jag ska tnka/gra? Jag knner mig vldigt vilsen.

Ni bda har ansvar ver hur det har blivit.
Men du gick in i en relation med ngon som redan hade en partner. Och nu gr hon samma sak mot dig. Det r sdan hon r. S nej, det gr inte att rdda.
Citera
2025-06-07, 08:18
Medlem
991ESSs avatar
Hon trffade ju dig i en liknande situation, nu fr du karma nr hon terskapar detta med dig. Om ngra r kommer samma hnda med den nya killen som knullat henne senaste mnaderna...
Citera
2025-06-07, 08:34
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Jag kan ge dig ngra av mina tankar kring separationer:

Att ni bda haft problem p olika stt behver inte vara orsaken (dom flesta dras med lite problem av olika slag). Dremot kan anledningen till att ni hittat varandra vara att ni d var i behov av varandra p ett utsatt stt eftersom ni bda var i en svacka d.

Kvinnor ligger oftast steget fre mn nr det kommer till separationer. Det bidrar till att kvinnan vill ivg och har funderat kring detta under en tid, medan mannen fr jaga, be om urskt och vill bttra sig fr att det ska hlla. Det skapar ingen bra dynamik.

Mitt rd blir sledes att st upp fr dig sjlv, vad du behver, jobba p ditt eget liv. Jaga inte efter henne, det gr bara att du kommer bli avvisad och m nnu smre. Troligen har du strre chans om du istllet taggar till och brjar bygga p ditt eget.

Ni r ven frldrar bda tv och kommer alltid att ha en form av relation, s balla inte ur och kasta all vrldens plgor p varandra bara fr att ni knner er svikna. Prata av dig och krks med ngon vn eller skriv av dig p dator eller liknande s du fr ur dig skiten om du nu knner s. Det r viktigt fr era barn att ni behller ngon form av respekt fr varandra.
Citera
2025-06-07, 08:34
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Hon trffade ju dig i en liknande situation, nu fr du karma nr hon terskapar detta med dig. Om ngra r kommer samma hnda med den nya killen som knullat henne senaste mnaderna...

Brutalt, men sanningen.

Hon r en sn som aldrig r njd. Hon har gtt p den romantiska popkulturella visionen att man mste vara frlskad hela tiden. En svag kvinna som faller fr minsta nycker. Hon "r vrd det" tycker hon.
Citera
2025-06-07, 08:35
Medlem
Du kan inte f henne att vilja vara med dig.
Separera snyggt och samarbeta kring barnen.
Citera
2025-06-07, 08:38
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Brutalt, men sanningen.

Hon r en sn som aldrig r njd. Hon har gtt p den romantiska popkulturella visionen att man mste vara frlskad hela tiden. En svag kvinna som faller fr minsta nycker. Hon "r vrd det" tycker hon.

History repeat itself.
Citera
2025-06-07, 08:44
Medlem
Tuppruskarens avatar
Ja d r det s. Hoppas hon inte fr allt bara, medans du fr sitta i husvagn.
Citera
2025-06-07, 08:51
Medlem
Sker p att du r pappan?
Citera
2025-06-07, 08:58
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du kan inte f henne att vilja vara med dig.
Separera snyggt och samarbeta kring barnen.

S r det. Hon kommer inte backa. Bara gra det bsta av situationen. Skt det snyggt. Gr allt fr barnens bsta. Visa aldrig knslor nr ni trffas. Var artig och korrekt.
Citera
2025-06-07, 09:00
Medlem
Du fick henne nr hon var med en annan man och nu gr hon vidare till en annan. Det r hennes natur att lmna den man hon har och skaffa en ny men i fel ordning. S nog stmmer det som man sger att som man fr dem mister man ven dem. Hon har redan lmnat dig s det r inte dr valet ligger. rligt talat, vill du ha henne nr hon har en annan? Det r ju inte som nr du fick henne utan nu r det tvrtom. Trist bara att ni skulle skaffa tv barn dr emellan. Men det r s kvinnan r idag, de byter ut mannen nr de trttnat. Inget vi kan gra ngot t utan fr frska tnka p deras egenskaper nr vi vljer vad vi tror livspartner. Du fr vl frska acceptera detta d du inte kan gra ngot t det hela!
Citera
2025-06-07, 09:04
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Jag undrar varfr du knner att du vill laga eran relation. Hon verkar ju inte vara den trogna typen, varken mot han innan dig nu du. D hon erknde att hon gtt haft knslor fr sin kollega alla dessa mnader.. Skert gjort nt redan med honom. Verkar ju vara hennes personlighet att inte vilja vara trogen.

Skit i henne fokusera p dig sjlv era gemensamma barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in