2025-06-08, 05:46
Medlem
floraflaps avatar
Installera webbläsartillägget uBlock Origin... det blockerar annonser, inklusive YouTube-reklam. För att slippa rekommendationer och annat brus kan du kombinera det med Enhancer for YouTube eller Unhook, där du själv väljer vad som visas: inga förslag, inget sidoflöde, bara videon och kommentarerna. Det är gratis, effektivt och lugnare för hjärnan.
Citera
2025-06-08, 07:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Faktiskt inte!
Jag ville visa vad 149 spänn gör för barn och dig som fattighjon. När Allente vill närma sig miljonen så tycker jag att 149 spänn för YT känns bekvämt.
Du har ju fått tips från Fire? och liknande så du kan känna dig cool också.
Jag har inte ens pratat om mig själv även om jag inte heller har någon större lust att betala 149 spänn i onödan. Ser att du svänger dig med begrepp som fattighjon, det är ju ett fint sätt att se på dina medmänniskor som kanske inte haft samma tur som du, fint.

Får jag fråga varför du tar strid för att betala 149 spänn för något du enkelt kan slippa? Eller betalar du 200 spänn kilot för köttfärsen också även om den egentligen kostar 100 kr/kg bara för att det känns bra så?
Citera
2025-06-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Åter igen, du är den dumme fan som villigt betalar 149:- för något som är gratis och lagligt, att du tror att du kan se ner på de som inte gör det är fan det mest patetiska jag läst på länge, fy satan vilken idioti.
Yes jag tar clownhatten på mig nu. Men förklara gärna hur tre miljoner människor gladeligen betalar 149 spänn. Tre miljarder om vi går worldwide.
Varför gör dom det? Och varför konkar inte google på din smarta idé?
Citera
2025-06-08, 08:03
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag kör smarttube på min tv (android).
Och något skript på telefonen som jag fick här ifrån en flashback tråd. (Finns i IT någonstans)
Har funkat över 2 år.
Citera
2025-06-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag har inte ens pratat om mig själv även om jag inte heller har någon större lust att betala 149 spänn i onödan. Ser att du svänger dig med begrepp som fattighjon, det är ju ett fint sätt att se på dina medmänniskor som kanske inte haft samma tur som du, fint.

Får jag fråga varför du tar strid för att betala 149 spänn för något du enkelt kan slippa? Eller betalar du 200 spänn kilot för köttfärsen också även om den egentligen kostar 100 kr/kg bara för att det känns bra så?
Men du tog upp fattigdomsgränsen, det får man väl ändå anse att det är nåt du tar med i beräkningen?

Jag ville belysa faktumet att 149 spänn är 149 jävla spänn!
Nu har du upplyst mig om att det är en hel jävla massa pengar för någon under fattiggränsen.
Tydligen är det pengar som inte behöver betalas enligt fittan ovan.

Jag betalar vad det står på prislappen. Hur gör du?
Citera
2025-06-08, 08:29
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Men du tog upp fattigdomsgränsen, det får man väl ändå anse att det är nåt du tar med i beräkningen?

Jag ville belysa faktumet att 149 spänn är 149 jävla spänn!
Nu har du upplyst mig om att det är en hel jävla massa pengar för någon under fattiggränsen.
Tydligen är det pengar som inte behöver betalas enligt fittan ovan.

Jag betalar vad det står på prislappen. Hur gör du?
Men det finns ingen prislapp. Alltså, den enda gången under alla år sedan youtube startade för snart 20 år sedan som jag haft reklam är på min Playstation. Jag har aldrig haft reklam på youtube på datorn eller mobilen och inte betalat en krona. Det är inget olagligt så varför skulle jag?

Du kan ju tycka vad du vill och glatt betala Google (de behöver nog mer pengar, de har det så skralt i plånboken) men varför ska du sitta och se ner på andra? Betala och var glad om du vill men om andra helt lagligt vill slippa så är det väl upp till dem?
Citera
2025-06-08, 11:02
Medlem
Paris24s avatar
På datorn så rensar adblock annonserna. Funkar tyvärr inte på TV.

Enklast är att betala 79 kr i månaden så slipper man all reklam. Självklart ska youtube och deras skapare ha en slant, så värt det. Jag har ett familjekonto så 6 pers slipper reklam för 279 kr per månad.
Citera
2025-06-08, 13:51
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag har använt Brave i flera år. Men sedan i förrgår får jag inte upp en videon på YouTube längre, utan bara meddelandet att: ”Annonsblockerare strider mot våra användarvillkor”.

Bytte till Firefox med uBlock Origin, och fortsätter titta.
Ja, det gör det inte hos mig. Jag kör både Brave + Ublock Origin samtidigt och det fungerar bra. Personligen struntar jag blankt i Youtubes användarvillkor. Jag tittar på vad jag vill och om jag inte vill se reklam är det mitt beslut, inte Youtubes.
Citera
2025-06-08, 17:55
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Yes jag tar clownhatten på mig nu. Men förklara gärna hur tre miljoner människor gladeligen betalar 149 spänn. Tre miljarder om vi går worldwide.
Varför gör dom det? Och varför konkar inte google på din smarta idé?
De använder youtube music istället för spotify? Det är det enda du får om du betalar för youtube som du inte kan få gratis med addons, så om du betalar för youtube men inte använder musik-delen så betalar du FULLKOMLIGT i onödan. Borde inte du berätta det för mig istället eftersom du anser att du behöver betala?
Citera
2025-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
På datorn så rensar adblock annonserna. Funkar tyvärr inte på TV.

Enklast är att betala 79 kr i månaden så slipper man all reklam. Självklart ska youtube och deras skapare ha en slant, så värt det. Jag har ett familjekonto så 6 pers slipper reklam för 279 kr per månad.

YouTube och deras skapare ha en slant?

Citera
2025-06-08, 19:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
YouTube och deras skapare ha en slant?

Jag tittar på filmer som youtube har betalt serverkapacitet för, och kanaler där skaparna får betalt av youtube per klick, och lyssnar på skivor där musikerna får betalt. Det är till dessa parter som mina 279 kr i månaden går. Mycket prisvärt, jag tittar eller lyssnar 3-4 timmar varje dag. Slipper t.ex ha spotify eller vanlig TV och har ingen annan streaming, t.ex netflix behövs inte.
Citera
2025-06-09, 09:30
Medlem
Min enkla lösning för att blockera annonser på YouTube är att koppla upp mig till servrar i Albanien via NordVPN. Det har varit det bästa sättet för mig hittills. De har en 30-dagars pengarna-tillbaka-garanti, så du kan testa det gratis själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in